به گزارش خبرآنلاین به نقل از وایرال ایکس فایلز، در دنیا صدها هزار پل وجود دارد و در این میان برخی از پل ها هستند که برای عبور از مناطق سخت ساخته شده اند که عبور از آن ها راحت نیست در ادامه به بررسی ۲۰ تا از ترسناکترین این پل ها می پردازیم.

۲۰. پل رویال جورج

پل رویال جورج یک پل معلق و جاذبه‌ای توریستی است که در نزدیکی شهر کنین، کلرادو در ایالت کلرادو و درون یک شهربازی واقع شده است. ساخت این پل در نوامبر ۱۹۲۹ به اتمام رسید. این پل در ارتفاع ۲۹۱ متری بالای رودخانه آرکانزاس معلق است و رکورد بلندترین پل جهان را از سال ۱۹۲۹ تا سال ۲۰۰۳ در اختیار داشته است.

۱۹.پل میمون

این پل که در ویتنام قرار دارد تنها یک پل نیست بلکه چند ده تا از این پل در سراسر دلتای مکونگ ساخته شده است که تصور می شود فقط میمون ها می توانند از روی آن ها عبور کنند در حالی که این مکان به یکی از محبوب ترین مکان های افراد محلی تبدیل شده است.

این پل ها از چوب بامبو ساخته می شوند و نم این پل به خاطر شکلی که بدن افراد هنگام عبور از آن به خود می گیرد گرفته شده است.

۱۸.پل معلق حسینی

این پل که در پاکستان واقع شده است یکی از ترسناک ترین پل های جهان لقب گرفته است و قدم زدن بر روی آن برای افرادی که بیماری قلبی دارند توصیه نمی شود!

آنچه که این پل را به یکی از ترسناک ترین پل های جهان تبدیل می کند شکاف های موجود در بین آن نیست بلکه باقی مونده های آن است.

۱۷.پل ۷ مایلی

این پل که در فلوریدا قرار گرفته است دومین پل ۷ مایلی ولی اولین پل از نوع خود است چراکه قسمتی از آن به آب چسبیده است و اجازه عبود قایق ها را نمی دهد.

ممکن است که حالا ترسناک به نظر نرسد ولی رانندگی در طول این پول در طوفان های دید فلوریدا به شدت ترسناک خواهد شد.

۱۶.فراتر از یک گذرگاه

رانندگی یک ماشین در زیر پل پوشیده از مه ممکن است خیلی ترسناک به نظر نرسد اما اگر بخواهید از خط عابر پیاده عبور کنید باید نزدیک به ۱۸۰ فوت پایین بروید.

ساخت این پل ارتباط دو جزیره را برقرار کرد به طوری که قبل از ساخت این پل این دو جزیره فقط از راه کشتی با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند.

۱۵. پل میان‌گذر دریاچه پونچاترین

پل میان‌گذر دریاچه پونچاترین یک پل بتنی ساخته شده درلوئیزیانا آمریکا بر روی دریاچه پونچاترین در شمال نیو اورلان هست. البته دقیقتر آن است که پونچاترین تالاب نامیده شود، زیرا پونچاترین کم عمق بوده و به دریا نیز راه دارد.

ارتفاع این پل ۱۸ متر است و در سال ۱۹۵۶ ساخت آن تمام شده است.

۱۴.پل عابر

این پل که مخصوص عابران است در غنا قرار دارد و عبور از روی آن یک پیاده روی معمولی نیست بلکه ارتفاع آن ۱۲ متر است و این امکان را به شما می دهد که از دل جنگلی عبور کنید که بدون وجود این پل نمی توانستید آن را ببینید.

اگر که در حال عبور از روی این پل هستید امکان برگشت و فرار برای شما وجود ندارد و باید در طول ۳۰۴ متری این پل ترس را کنار بگذارید  و به مسیر ادامه دهید.

۱۳.پل آسمان

این پل در مالزی قرار دارد و ارتفاع آن در بالاترین نقطه ۱۲۱ متر است و در فصل هایی از سال بسته می شود ولی اکنون باز است و در دسترس عموم قرار دارد و به دلیل شایعاتی که مبنب بر احتمال سقوط از این پل وجود داشت آن را به مدت دو سال بسته نگه داشتند.

۱۲.کوه تیتلیس

این کوه در ارتفاع ۳۰۰۰ متری کوه های آلپ سوئیس قرار گرفته است که بادهای این ارتفاع می تواند به نرمی آن را تکان دهد و صرف نظر از ترسناک بودن آن این پل یکی از امن ترین پل های جهان است چراکه هر ساله صدها کوه نورد و گردشگر از روی آن عبور می کنند.

۱۱.پل رودخانه ویتیم

این پل در روسیه قرار گرفته است و یکی از فرسوده ترین پل های جهان است و با وجود اینکه بسیاری از تخته های آن مفقود شده اند اما افراد زیادی با سلامت از روی آن عبور می کنند و در واقع تعداد افرا زیادی که مشتاق آندرنالین اند مانع بازسازی این پل شده اند.

۱۰.پل اوجلا

این پل در کشور مکزیک واقع شده است و زمانی برای حمل تجهیزات و سنگ های معدن توسط خودروها مورد استفاده قرار می گرفت ولی اکنون اگر یک خودرو بر روی آن برود احتمال ریزش آن ۱۰۰ درصد است و به همین دلیل فقط توسط عابران مورد استفاده قرار می گیرد و الان که به فهرست خطرناک ترین پل ها و جاده های جهان راه پیدا کرده است به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

۹.پل کوپوس

این پل در کاستاریکا واقع شده است و مردم محلی به آن “پل مرگ” می گویند و حتی در تمام طول مسیر تخته وجود ندارد و در اثر از بین رفتن و یا ریزش تخته ها فاصله زیادی در بین آن ها ایجاد شده است و خیلی از نقاط آن خالی از تخته است.

۸.پل سان شاین(درخشش خورشید)

این پل در فلوریدا قرار گرفته است و در سال ۱۹۸۷ جایگزین پل قبلی شد چرا که فاجعه ای در پل قبلی رخ داد و تصادف یک تانکر سوخت بر روی آن منجر به کشته شدن ۳۵ نفر شد و پس از ساخته شدن این پل گزارش شد که نزدیک به ۲۰۰ نفر بر روی پل قبلی خودکشی کردند.

۷.پل  اشیما اوهاشی

این پل در کشور ژاپن قرار دارد که شهرهای ماتسوئه در استان شیمانه و ساکای‌میناتو در استان توتوری را به یکدیگر متصل می‌کند و در امتداد دریاچه ناکائومی گسترده شده‌است. این پل به طول ۱٫۷ کیلومتر می‌رسد و پهنای آن برابر با ۱۱٫۴ متر است.

شیب این پل در ارتفاع ۴۳ متری به اوج خودش می رسد و تمام افرادی که به ژاپن می روند یکبار عبور از این پل را تجربه خواهند کرد.

۶.پل هوانگ شانگ (جاودانه ها)

اگر به اندازه کافی شجاع باشید که در این پل کوهستانی سرگردان باشید ، نه تنها با مناظر دیدنی کوهستان برخورد خواهید کرد، بلکه این فرصت را خواهید داشت که از ابرها به پایین نگاه کنید. با این حال راه رسیدن به پل ، ممکن است حتی ترسناک تر باشد.

۵.پل جنگل های بارانی مونته نگرو

این پل در کاستاریکا قرار گرفته است و با عبور از روی این پل می توانید به یکی از بکر ترین و دست نخورده ترین جنگل های جهان قدم بگذارید البته اگر تخته مفقود شده زیر پایتان را نبینید!

این پل در میانمار قرارگرفته است و به مانند آنچه در عکس ها دیده می شود در دست ساخت نیست؛ طول این پول یک کیلومتر است و با ستون هایی که از دل آب بیرون زده اند قطعا باید به یکی از ترسناک ترین پل های جهان تبدیل شود.

۳. پل استورزایساندت

پل استورزایساندت طولانی‌ترین پل در میان ۸ پل جاده اقیانوس اطلس است. این پل بین مرز شهرستان اید و اویروی واقع شده‌است. این پل در سال ۲۰۱۱ میلادی در روزنامه دیلی میل به عنوان «پلی به نروژ» توصیف شد.

۲.پل ایرلند شمالی Carrick-a-Rede Rope

این پل به ارتفاع ۳۰ متر بالای آب قرار گرفته است و چنان ترسناک است که خیلی وقت ها افراد برای دیدن مناطق زیبای آن طرف آن کشتی را امتحان می کنند و برای عبور از این پل باید هزینه بپردازید!

۱.پل رودخانه سیدو چین

این پل در چین قرارگرفته است و شانگهای را به چونگ کینگ متصل می کند و با هزینه ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است ویکی از بلندترین و در عین حال سخت ترین پل هایی است که تاکنون ساخته شده است.

۲۲۸۲۲۳

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 81



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها