آقای شهبازیان در گفته‌های خود تاکید کرد که این فناوری امتحان خود را پس داده و در تمام کشورهای پیشرفته به عنوان سریع‌ترین و آسان‌ترین روش برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده می‌شود. این خبر به ویژه در برهه‌ای از زمان که نیاز بسیار زیادی به ضدعفونی مداوم سطوح در تمامی اماکن از مسکونی گرفته تا لابراتواری و پژوهشی وجود داشت، مسرت بخش بود.

به گفته بابک شهبازیان، این دستگاه مه پاش که «نوکوپرشیا» نامیده شده، از روش تصعید پروکسید هیدروژن به صورت یون‌های OH منفی استفاده می‌کند. وی خاطر نشان کرد که این روش به قدری کاربردی است که حتی در نقاط غیرقابل دسترسی همانند پره‌های شوفاژ، دریچه‌های موجود در ارتفاع همانند کولر و بسیاری نقاط دیگر که از چشم پنهان است کارکرد مثبت دارد.

ضدعفونی کننده سطوح و محیط نوکوپرشیا از یک موتور توربوجت کوچک بهره می‌برد که به گفته مسوولان این شرکت، نحوه تولید آن با روش مهندسی معکوس به دست آمده و پس از مرحله بازطراحی تست‌های اولیه و نهایی را پاس کرده است.
 

برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان  پروتکل های کنترل عفونت و دستگاه ضدعفونی کننده نوکوپرشیا (اینجا) را کلیک کنید.

بخش‌هایی از این دستگاه کاملا بومی‌سازی شده‌اند که خود به تنهایی می‌تواند تاثیر بسزایی روی قیمت آن داشته باشد. موتور این دستگاه فرایند یونیزه کردن را انجام می‌دهد و می‌توان برتری نوکوپرشیا را در مقایسه با محصولات مشابه، نیمه مشابه و فناوری‌های دیگر همین مورد بیان کرد؛ چرا که این دستگاه یک ریز پاشنده همانند قوطی‌های اسپری و نازل‌های هوایی نیست. در حقیقت اثربخشی این دستگاه از طریق یون‌ها صورت گرفته و به واسطه بار الکتریکی متضادی که یون‌های تولید شده با بار الکتریکی میکرو ارگانیسم‌ها دارند اثر بخشی به مراتب بیشتری دارد. این موضوع سبب استفاده بهینه از محلول ضد عفونی کننده نیز می‌شود، به ویژه در این روزها که نیاز شدید به این محلول وجود داشته و تقاضا برای آن افزایش یافته است.

مسوولان شرکت دانش بنیان آرکا افشان تاکید دارند که این دستگاه ضدعفونی کننده سطوح و محیط تنها مختص به روزهای کرونایی نیست، بلکه این ویروس به همه ثابت کرد ضدعفونی کردن مداوم تا چه حد می‌تواند در سلامتی نقش داشته باشد. مهندسین این شرکت همچنین افزوده‌اند که نوکوپرشیا محدودیت مکانی ندارد و در هر مکانی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

آقای شهبازی با اشاره به اینکه از دستگاه مه خشک آرکا افشان می‌توان در بیمارستان، آزمایشگاه و کلیه مراکز پزشکی استفاده کرد خاطر نشان ساخت که منازل مسکونی، اماکن تجاری، اماکن تفریحی، اماکن تولیدی به ویژه اماکنی که نیاز به اتاق پاک دارند همانند تولید مواد غذایی نیز می‌توانند از قابلیت‌های این دستگاه بهره‌مند شوند.

تولید دستگاه نوکوپرشیا از روزهای آغازین سال ۱۳۹۵ آغاز شده و اواخر سال گذشته که شروع بحران کرونا هم بود به اتمام رسید. عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان تصریح کرده که با عرضه این دستگاه ضدعفونی کننده سطوح و محیط در روزهای آغازین این اپیدمی، به حل بخش بزرگی از این بحران کمک شد.

اکنون، دستگاه نوکوپرشیا در نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا به عنوان یکی از شرکت کنندگان اصلی حضور دارد. این نمایشگاه از تاریخ ۲۴ الی ۲۶ خرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه دستاوردهای مقابله با کرونا با هدف معرفی فناوری‌ها، روش‌ها و دستگاه‌هایی است که توسط تولیدکنندگان صنعت پزشکی و ضد عفونی تولید شده است. شرکت آرکا افشان از سال‌ها پیش از آغاز این پاندمی در زمینه تولید محصولات و کنترل موارد مرتبط با عفونت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فعالیت داشته است.

مدیران شرکت آرکا افشان تضمین داده‌اند که زیرساخت‌های تولید انبوه این دستگاه را فراهم کرده و در صورتی که نیاز بازار به دستگاه ضدعفونی کننده سطوح و محیط نوکوپرشیا افزایش یابد، قادر به تامین آن خواهند بود.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان  پروتکل های کنترل عفونت و دستگاه ضدعفونی کننده نوکوپرشیا (اینجا) را کلیک کنید.

۴۵۲۳۱

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 28



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها