امتداد نوشت :ماجرای اختلاف بر سر پخش زنده و یا ضبط‌شده برنامه‌های ثریا و جهان‌آرا که از دی‌ماه سال ۹۸ آغاز شده بود به تازگی اسناد جدیدی را از جنگ قدرت درون صداوسیما که به صورت انحصاری و به دور از نظارت‌ها به صورت سلیقه‌ای اداره می‌شود، بالا گرفته است.

به گزارش سینماسینما ،دی ماه ۹۸ بعد از شلیک به هواپیمای اوکراینی، پخش سه برنامه عصرانه، جهان‌آرا و ثریا متوقف شد. عوامل این برنامه‌ها با اتصالی که به منابع رسانه‌ای قدرت داشتند، در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها مدعی شدند که این عمل با فشار دولت به صداوسیما رخ داده است. فارس، تسنیم، مشرق و سایت‌های اقماریشان این موضوع را طرح و به آن دامن زدند. تا آنجا که حسام‌الدین آشنا در یادداشتی پاسخ آنها را داد و اعلام کرد که دولت هیچ نقشی در این ماجرا نداشته است.

فاز بعد این بود که تهیه‌کنندگان نامه‌ای از طرف خانواده‌های شهدا منتشر کردند که در آن خواستار پخش مجدد و زنده این دو برنامه بودند. اما کانال اصولگرای وابسته به تهیه کنندگان صداوسیما در خبری پنبه آنها را زد و نشان داد جنگ قدرت درون آنها (احتمالا به قصد خدمت نه شوق منابع مالی) زیاد است.

موضوع اصلی محدود شدن به برنامه‌هایی که به صورت ضبط‌شده پخش می‌شد این بود که در چند برنامه اظهارنظرهایی از سوی مجریان و مهمانان منتشر شد که جنجال زیادی ایجاد کرد. در یکی از آنها مجری برنامه از مردمی که مثل آنها فکر نمی‌کنند خواسته بود «جمع کنند و از ایران بروند». در برنامه‌ای دیگر صادق کوشکی میهمان برنامه علیه رخشان بنی‌اعتماد حرف‌هایی زد که اهانت بی‌سابقه‌ای بود.

بعد از فشار عوامل برنامه در رسانه‌های زنجیره‌ای اصولگرا، و انتشار نامه‌ای حمایتی از این برنامه‌ها با امضای ۱۰۹ خانواده شهید، کانال «صرفا جهت اطلاع» متنی را در این باره منتشر کرد و نوشت «برخی از خانواده‌های شهدا با صداوسیما تماس گرفتند و از این نامه اظهار برائت کردند» جالب‌تر اینکه این کانال مدعی شد عوامل برنامه در این شرایط اقتصادی دویست میلیون تومان هزینه کردند تا رسانه‌ها به دفاع از آنها بپردازند.

در طرف دیگر، مجریان مدعی شدند فردی از سازمان صداوسیما با نام اختصاری «م.ح.ر» (که همان محمدحسین رنجبران است) با خانواده‌های شهدا تماس گرفته و به آنها گفته است که در مورد این حمایت تجدید نظر کنید چرا که عوامل برنامه فساد مالی دارند.

لذا رفته‌رفته روشن می‌شد که حمله و متهم کردن دولت، پشت پرده‌های مالی در میان دو جریان داخلی صداوسیما داشت. حالا اطلاعات جدیدی از سوی عوامل برنامه منتشر شده که نشان می‌دهد پای مجریان و تهیه‌کنندگان بخش دیگری از صداوسیما علیه این برنامه در میان بوده است.

محسن مقصودی مجری این برنامه در یادداشتی توضیح داد که از حراست سازمان خواسته شده تا با همکاری پلیس فتا موضوع متنی را که در کانال «صرفا جهت اطلاع» منتشر شده بود، پیگیری کنند. او نوشت: «با اسنادی که مدیر کانال تلگرامی پس از شکایت ما در اختیار گذاشت فردی که برای انتشار خبر جعلی به کانال مربوطه پول پرداخت کرده است، شناسایی و دیروز به پلیس فتا احضار شد. خانم ۲۲ ساله‌ای که عامل اوامر دیگران است و برای بخشی از سازمان و همچنین دو برنامه سیما، (به صورت پاره‌وقت و یا پروژه‌ای) کار رسانه‌ای می‌کرده و با تعداد زیادی از صفحات اینستاگرام و کانال‌های تلگرام در ارتباط است. این‌ها تاسف ما را بیشتر کرد! عجیب‌تر آنکه پس از احضار ایشان، یکی از مجری‌های مشهور شبکه یک که سابقه دوستی با هم داریم و مجری یکی از همان دو برنامه ای‌ست که این خانم برایش کار می‌کرده تماس گرفت و خواسته که پادرمیانی کند. او گفت که این مساله کار یکی از عوامل داخل سازمان صداوسیما بوده.»

تا اینجا هر دو طرف یکدیگر را متهم به فساد مالی و پخش پول برای انتشار خبر کرده‌اند تا به قصد و شوق خدمت به ملت برایشان برنامه تهیه کنند. به آنها خسته نباشید باید گفت که حتی برای نشستن سر سفره بیت‌المال هم اینگونه با یکدیگر رقابت و در عین حال با بی‌اخلاقی دیگران را متهم می‌کنند.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 13



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها