به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین روز از سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر در حالی به کار خود پایان داد که دیگر خبری از حواشی روز نخست نبود و فیلم‌ها براساس برنامه اعلام شده و با استقبال گسترده مردم در سینماهای مردمی و پردیس اهالی رسانه به نمایش درآمدند.

از یک انیمیشن تا فیلمی که رضایت بخش بود

در نخستین سانس دومین روز جشنواره فیلم فجر انیمیشن «آخرین داستان» به کارگرانی اشکان رهگذر برای اهالی رسانه به نمایش درآمد، انیمیشنی با کیفیت و پتانسیل آثار روز دنیا که پروسه تولید آن ۹ سال به طول انجامیده بود و می توان گفت که نظر بیشتر منتقدان و اهالی مطبوعات درباره آن مثبت بود.

دیگر فیلمی که در روز پنجشنبه به نمایش درآمد، «بنفشه آفریفایی» ساخته مونا زندی حقیقی با بازی فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی و رضا بابک بود، فیلمی اجتماعی که داستانی نو را به تصویر کشیده و فضاسازی بسیار چشم نوازی را مقابل دیدگان تماشاگران به نمایش گذاشته بود و این مسایل باعث شد تا بسیاری از حاضران واکنش خوبی نسبت به این فیلم داشته باشند و البته برخی نیز آن را رضایت بخش ندانند.

نکته جالب توجه اما در نشست خبری این فیلم اتفاق افتاد و آن هم ارتباط تصویری معتمدآریا با اهالی رسانه به دلیل حضور سر صحنه فیلمبرداری بود.

«تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد اما داستان متفاوتی نسبت به سایر آثار نمایش داده شده در روز دوم داشت و به نظر می رسید که در جلب نظر منتقدان و خبرنگاران نتوانسته موفق باشد. این کارگردان در نشست خبری فیلم خود به نیز اشاره ای به وضعیت نه چندان مساعد جامعه و نقشی که جوانان در آن ایفا می‌کنند داشت. حضور مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی برای تماشای فیلم پوراحمد هم جالب توجه بود.

آخرین سانس روز دوم جشنواره در پردیس ملت به فیلم «درخونگاه» ساخته سیاوش اسعدی تعلق داشت، فیلمی اجتماعی با حال و هوایی نو که می‌توان گفت یکی از موفق‌ترین اثر جشنواره از نظر بسیاری از حاضران تا به امروز به شمار می آید و بازی امین حیایی، مهراوه شریفی نیا و ژاله صامتی در آن بسیار به چشم آمده و تحسین برانگیز بود. همچنین تقدیم این فیلم به مسعود کیمیایی از دیگر نکات جالب توجه آن به شمار می‌آید.

اجرای محمود گبرلو مجری روز دوم نشست های پرسش و پاسخ جشنواره فیلم فجر و اشتباهاتی که داشت نیز مورد انتقاد برخی از اهالی مطبوعات قرار گرفت. فارغ از فیلم‌هایی که روی پرده رفتند و آنچه در نشست‌های خبری برگزار شد، دومین روز جشنواره در پردیس ملت بدون حاشیه و مشکلی به پایان رسید، همچنین حضور خبرنگاران و منتقدان نسبت به روز نخست با افزایش قابل توجهی همراه بود و به نظر می رسد در روزهای آینده نیز شاهد افزایش بیشتر این استقبال و حضور گسترده باشیم. ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره نیز در این روز با حضور در پردیس ملت از بخش‌های مختلف جشنواره بازدید کرد.

روز شلوغ سینماهای مردمی و حضور گسترده هنرمندان

بر خلاف پردیس سینمایی ملت سینماهای مردمی روز دوم را بسیار پرجمعیت و شلوغ به پایان رساندند و شاهد استقبال گسترده علاقه مندان از فیلم های به نمایش درآمده بودند، همچنین سینماگران بسیاری نیز با حضور در سالن‌های سینما به تماشای فیلم‌هایشان با مخاطبان نشستند.

مهم ترین اتفاق در سینماهای مردمی شاید نمایش «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی پس از یک روز تاخیر بود، فیلمی که با استقبال گسترده مخاطبان نیز همراه شد و به چهار سانس فوق العاده در پردیس سینمایی کورش رسید. روستایی به همراه هومن بهمنش و نوید محمدزاده در این اکران مردمی حضور داشتند.

این فیلم دومین ساخته روستایی پس از «ابد و یک روز» است که از بازی چهره‌هایی چون نوید محمدزاده، پیمان معادی، فرهاد اصلانی و پریناز ایزدیار بهره می برد و به روایت داستانی درباره اعتیاد در بستر جامعه می‌پردازد.

همچنین فیلم «آشفته‌گی» با حضور فریدون جیرانی و بهرام رادان در پردیس سینمایی چارسو که متعلق به هنرمندان است به نمایش درآمد، جیرانی نیز از سختی‌ها و پرریسک بودن این فیلم گفت.

«معکوس»، «جان‌دار»، «ماجرای نیمروز: رد خون» و «ایده اصلی» از دیگر فیلم هایی بودند که در روز دوم جشنواره فجر با حضور عوامل و بازیگران در پردیس‌های مردمی به نمایش درآمدند و فیلم‌هایی چون «سرخ پوست» به کارگردانی نیما جاویدی و «معکوس» ساخته پولاد کیمیایی نیز سانس فوق‌العاده را تجربه کردند.

فاطمه معتمدآریا، جواد عزتی، پژمان جمشیدی، هستی مهدوی‌فر، محسن کیایی، سیدمحمود رضوی، علی مصفا و… از جمله هنرمندانی بودند که روز گذشته با حضور در سینماهای مردمی به تماشای فیلم‌هایشان با مردم نشستند.

از حاشیه‌های روز دوم جشنواره در سینماهای مردمی می‌توان به حضور ابراهیم حاتمی‌کیا و مسعود فراستی در کنار هم برای تماشای فیلم «بنفشه آفریقایی» در پردیس باغ کتاب اشاره کرد، همچنین حضور محسن امیریوسفی کارگردان فیلم «آشغال های دوست داشتنی» در پردیس مگامال برای تماشای فیلم‌های جشنواره جالب بود.

از دیگر رویدادهای روز پنجشنبه می‌توان به افزودن دو سالن دیگر در پردیس سینمایی ایران مال به فیلم‌های جشنواره فجر به منظور رفاه حال علاقه‌مندان اشاره کرد.

از آرای مردمی خبری نشد

با وجود آنکه شمارش آرای مردمی در سی و هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر در نخستین روز و با حضور مخاطبان در سالن‌های سینما آغاز شده است و طبق گفته علی آشتیانی‌پور مدیریت ستاد آرای مردمی مخاطبان سینما از این امکان استقبال کرده و متقاضی رای دهی هستند اما در روز دوم خبری از نتایج آرا نشد. این در حالیست که آشتیانی پور روز گذشته اعلام کرد این نتایج در روز پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه منتشر خواهد شد.

این مسئله با وجود آنکه رای گیری به صورت مکانیزه و همچنین از طریق اپلیکیشن انجام می شود و محاسبه آرا نیازمند زمان زیادی نیست قابل توجه بوده و باید دید که در روزهای آینده چه اتفاقی در این زمینه رخ می دهد.

«خون خدا» به جشنواره فجر بازگشت

در میان تمام حواشی که جشنواره فیلم فجر در نخستین روز برگزاری تجربه کرد، اعلام انصراف فیلم سینمایی «خون خدا» توسط تهیه کننده این فیلم به دلیل بی نظمی های جشنواره مورد توجه قرار گرفت، انصرافی که البته یک روز هم طول نکشید و پیش از ظهر روز پنجشبه مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان این فیلم اعلام کرد که برای احترام به علاقه مندان و همچنین مخاطبان سینما از این انصراف دست کشیده و به رقابت در جشنواره فیلم فجر ادامه می‌دهند.

۲۴۱۲۴۳

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 460



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها