استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی حوزه هنری استان، احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در دیدار مشترک با مدیر کل امور زندان‌ها گفت: هنر نقش به سزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم و آگاه‌سازی و هم چنین توانمندسازی افراد دارد و ما می‌توانیم با راه اندازی خانه هنر در زندان ها علاوه بر افزایش ارتباط گیری هنرمندان با ظرفیت هنری زندانیان، اقتصاد هنر را برای این قشر از جامعه رونق دهیم.

قائدی افزود: تقویت اصول اخلاقی، اجتماعی از جمله مسئولیت‌پذیری، ایثارگری، رضایت‌مندی، وجدان کار، انضباط اجتماعی، روحیه تعاون و رشد آگاهی‌های عمومی که در نهایت منجر به افزایش تعهد اجتماعی و نیز کاهش بزه در جامعه شود از جمله اهداف کلانی است که هم اداره کل زندان‌ها و هم حوزه هنری انقلاب اسلامی به دنبال تحقق آن هستند و از این رو باید همکاری های دو جانبه این از قبل بیشتر شود.

قائدی اظهار داشت: رشد آگاهی‌های عمومی در زمینه‌های مختلف می‌تواند باعث شود که شهروندان قانون مداری داشته باشیم که به حقوق و تکالیف شهروندی آشنایی بیشتر و عمیق‌تری داشته باشند و برای دستیابی به این هدف، هنر یکی از کارآمدترین ابزارهاست.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: هنر می‌توانند از ابعاد مختلف به انسان‌ها کمک کند و باید همه به اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه پی ببرند چرا که بدون شک هنر در ابعاد شخصیتی افراد نیز تاثیراتی بسیاری دارد و این کمک کننده به بزهکاران و زندانیان است و می توانند مسیر زندگی این عزیزان را به طور کلی تغییر دهد.

حمید رضا حیدری مدیر کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با همکاری دو جانبه حوزه هنری استان و اداره کل امور زندان‌های استان فعالیت‌های هنری در زندان‌ها بیشتر خواهد شد و رونق بسیاری خواهد گرفت.

حیدری افزود: اکنون اداره کل زندان‌ها کشور جشنواره های مختلف هنری برگزار می‌کنند و تفاهم مشترک حوزه هنری و اداره کل زندان‌های استان باعث حضور زندانیان استان در این جشنواره‌های هنری خواهد شد.

به گفته وی فعالیت فرهنگی و هنری در زندان ها تاثیرات بسیار مثبتی بر این عزیزان گذاشته و بسیار از آنها دارای استعداد های بسیار خوبی در زمینه های مختلف هنری می باشند.

مدیر کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آمادگی زندانیان برای ورود به جامعه پس از آزادی اهمیت فراوانی دارد و هنر می‌توانند در این آماده‌سازی و کمک به این عزیزان تاثیر بسیاری داشته باشد.

گفتنی است، در پایان این نشست تفاهنامه همکاری میان حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره کل زندان‌های استان به امضای طرفین رسید.

46

hotnewsخبر1 سال پیش • dahio.com • 6

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها