سعید جلیلی عصر امروز در اجتماع بزرگ اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) گفت: در محیط‌های علمی این سوال شاید زیاد وجود باشد که آیا تلاش علمی ما آن فایده لازم را برای جامعه دارد یا ندارد؟ یا خروجی این فعالیت‌ها به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد یا نه؟ در آموزه‌های علمی ما هم گفته شده که تلاش علمی نافع باشد.

اهم اظهارات وی به شرح زیر است:

*اگر صحبت از گام دوم انقلاب می‌شود باید در چنین موضوعاتی نسبت خود را با آن تعریف کنیم. باید ببینیم ما امروز نسبت به روند حرکت انقلاب چه نقشی باید ایفا کنیم؟

*این بحثی که تحت عنوان دولت در سایه مطرح می‌شود یک تشکیلات نیست بلکه یک گفتمان است؛ یعنی ما باید سایه به سایه روند تحولات کشور را دنبال کنیم. دانشگاه‌ها حتما باید به شکل مناسبی این روند را تعقیب و تحقیق مسائل انقلاب دنبال شود.

*یکی از آن عوامل موفقیت انقلاب این بود که مردمی یک اندیشه و حرکت را باور داشتند و فرزندان خود را در این راه دادند و این امر آن موفقیت‌ها را شمال داده است. تلاش دشمن است که این باور را از مردم بگیرد.

*پیوستگی مردم و حکومت ناشی از این باور بوده و لذاست که آن‌ها دارند روی این مساله کار می‌کنند. دانشگاه‌ها در این میان می‌توانند خیلی موثر باشند.

*امروز برخی از تحلیل‌ها از تحریم‌های فلج‌کننده بدتر است. ما باید هم تحلیل صحیح داشته باشیم و هم باید بتوانیم تصویر صحیح را ارائه دهیم. نسبت به روند آنچه در انقلاب و کشور می‌گذرد نباید بی‌تفاوت بود. ما شاید نتوانیم در همه عرصه‌ها نقش آفرینی داشته باشیم اما نقش باید به درستی و در زمان خود ایفا شود.

رفتارهای ترامپ نباید بدون هزینه بماند

*آنها امروز می‌گویند به دنبال جنگ نظامی نیستند چون مردم مقاومتی در هشت سال دفاع مقدس از خود نشان داد که جرائت نمی‌کنند به مرزهای ما نزدیک شوند. این الگو باید در سایر عرصه‌ها هم تکرار شود. اگر آن اقدام در عرصه اقتصاد هم صورت بگیرد از جنگ اقتصادی هم ناامید خواهند شد.

*آن‌ها طی دو هفته گذشته می‌گویند ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم و حاضر به گفت‌وگو هستیم. اما کسی که یک ملت را رسما در رسانه‌ها تروریست می‌داند و بیان می‌کند راهبرد ما فشار حداکثری است و می‌خواهیم تحریم‌های بی‌سابقه را اعمال کنیم آیا این جنگ نیست؟ این فشار یک نقطه حداکثری دارد و دیگر بیش از آن نمی‌تواند کاری انجام دهد و بعدش می‌گوید به دنبال جنگ نیستیم.

*این‌ها رفتار جنگی است و نباید بدون هزینه باقی بماند. ملت ما هر تحریم او را یک رفتار جنگی تلقی می‌کند. ما امروز در افکار عمومی و مسائل کشور باید بتوانیم آنچه می‌گذرد را دقیق تحلیل کنیم و به جامعه منتقل کنیم.

۲۷۲۱۲

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 71



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها