ترجمه اختصاصی نوریاتو: ما در این مقاله گربه‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که در تاریخ هنر کاملا شناخته شده هستند. در برخی از این نقاشی‌ها، گربه‌ ها نقش اصلی را دارند و در برخی دیگر، به عنوان یک عنصر تکمیل‌کننده در نقاشی قرار گرفته‌اند. امیدواریم از این مقاله لذت ببرید.

 

لوئیز وین – مهمانی مجردی

 

لوئیز وین

 

مطالعه بیشتر: میدان: پنج سال بعد

 

لوئیز وین یکی از محبوب‌ترین تصویرسازهای انگلیسی است. او که در سال ۱۸۶۰ به دنیا آمده است، به خاطر پرتره‌های انسان‌نمایی که از گربه‌ها می‌کشید، خیلی معروف شد و نویسنده انگلیسی اچ. جی ولز توضیح می‌دهد: “او یک استایل گربه‌ای، یک جامعه گربه‌ای، یک دنیای کامل گربه‌ای خلق کرد.” موضوع این است که او به بیماری شیزوفرنی مبتلا بود و به همین دلیل تا این اندازه به گربه‌ها وابسته بود. او به عنوان یکی از مسئولان رسمی تمام مسائل مرتبط به گربه‌ها شناخته شد و به عنوان رئیس باشگاه ملی گربه‌ها انتخاب شد. او مسابقات مربوط به گربه‌ها را قضاوت می‌کرد و در چندین خیریه مربوط به حیوانات نیز دخیل بود. او برای سی سال نقاشی می‌کشید و حتی برخی اوقات سالانه چندصد نقاشی می‌کشید که هنوز هم دوستداران هنر و گربه‌ها را شگفت زده می‌کند.

 

 

فرانز مارک – گربه سفید

 

فرانز مارک

 

فرانز مارک به خاطر تصاویر حیواناتی که با رنگ روشن می‌کشید معروف شده است. در سال ۱۹۱۱، مارک نقاشی‌های خودش را در یک نمایشگاه در مونیخ به نمایش گذاشت. نقاشی‌های او گربه‌هایی را نشان می‌دهد که در حالت‌های طبیعی خواب یا استراحت خودشان هستند. برخی از نقاشی‌های مشهور او، گربه‌ها را روی بالش زرد، دو گربه آبی و زرد، سبد گربه و گربه‌هایی روی پارچه قرمز نشان می‌دهد. برای او گربه‌ها، نماد ایده‌آل پاکی، صداقت و زیبایی بودند و به نمادگرایی رنگ‌ها نیز اعتقاد داشت. برای او آبی نماد روحانیت و مردانگی، زرد خوشحالی زنانه و قرمز نماد خشونت بود.

 

مطالعه بیشتر: وقتی تخیل ممنوع باشد

 

هیروشیگه دوم – یک گربه سفید در حال بازی با طناب

 

هیروشیگه دوم

 

این یکی از طرح‌های غیرمعمولی هیروشیگه دوم بود که با دنبال کردن کارهای استاد موفق خودش هیروشیگه اول، برای روی بادبزن طراحی کرده بود. این طراحی چاپی، روش خاص هیروشیگه را نشان می‌دهد. این اثر نتیجه مشاهدات دقیق این هنرمند از یک گربه خانگی است که با یک روش جسورانه و مینیمالیستی به تصویر کشیده است. این گربه سفید زیبا در حال گاز گرفتن یک طناب آبی است و با توجه به حالت پاهای عقب، او آماده پریدن است. اگر شما هم گربه داشته باشید، به خوبی این حالت ایستادن گربه‌ها را به یاد می‌آورید.

 

 

سوزان والادون – رامینو

 

سوزان والادون

 

مطالعه بیشتر: رابرت دلانی، ریتم‌ها

 

سوزان والادون یک نقاش فرانسوی بود که مدل چندین هنرمند مختلف بوده است. در سال ۱۸۹۴ او اولین نقاش زنی بود که وارد انجمن هنرهای عالی ملی شد. والادون به نقاشی از اجسام بی جان، پرتره، گل‌ها و منظره علاقه داشت که برای ترکیب‌های قوی و رنگ‌های زنده مورد توجه قرار گرفته بودند. علاوه بر این، او علاقه زیادی به گربه‌ها داشت و اغلب از گربه‌های خودش، به خصوص رامینوی محبوبش نقاشی می‌کشید.

 

مارک چَگال – شاعر

 

مارک چگال

 

مارک چگال که به عنوان یکی از پیشروهای مدرنیسم و یک هنرمند یهودی بزرگ شناخته می‌شود، عصر طلائی مدرنیسم را در پاریس تجربه کرد و در آن‌جا سبک‌های هنری کوبیسم، نمادگرایی، فائوویسم و سورئالیسم را با هم ترکیب کرد. طی عمر طولانی خودش، چَگال از سوژه‌های متداول مانند صحنه‌های روستایی، زندگی روستایی، نماهای صمیمی روستای خودش و هرچیزی که در صحنه‌های رویایی و غیرواقعی دیده می‌شد نقاشی می‌کشید. اغلب اوقات گربه‌ها کمک می‌کردند جنبه رویایی نقاشی‌های او ساخته شود و نقش مهمی در اکثر این نقاشی‌ها داشتند. گربه‌ها معمولا در کنار فیگورهایی که او به تصویر می‌کشید دیده می‌شوند.

 

 

پابلو پیکاسو – گربه در حال شکار پرنده

 

پیکاسو

 

مطالعه بیشتر: از قلعه ناپلئون تا موزه لوور

 

این نقاشی پیکاسو سال ۱۹۳۹ در چند نسخه تهیه شده است. پیکاسو می‌گوید: “سوژه من را در خودش غرق کرده بود، نمی‌دانم چرا”. پرنده ناامیدانه تلاش می‌کند خودش را از دست گربه نجات دهد. خنثی بودن پس‌زمینه هیچ کمکی به آزادسازی ترس موجود در صحنه نمی‌کند. این نقاشی یک تصویر از زندگی روزمره است که ابعاد آخرالزمانی به آن داده شده است. گربه تا زمانی که بتواند کشتن پرنده را به عقب می‌اندازد. هرچقدر این کار را بیشتر طول دهد، او بیشتر در قدرت است.

 

 

مین ژن – گربه سیاه

 

مین ژن

 

مین ژن یک نقاش و مهر تراش چینی بود که بیشتر عمر خودش را در شهر هوبی گذراند. او به خاطر کشیدن چهره‌های انسانی و برخی اوقات نقاشی انگشتی مشهور بود. این نقاش در کودکی یتیم شد و با گروه هشت عجیب و غریب یانگژو در ارتباط بود. این گروه، یک گروه از هشت نقاش چینی است که در قرن هیجدهم فعالیت داشته‌اند و به خاطر رد کردن عقاید ارتودوکس در نقاشی معروف شده‌اند.

 

هیچ اطلاعاتی راجع به گربه‌ی چاق زیبای او در دست نیست ولی به احتمال زیاد نیازی هم به توضیح نباشد. این گربه تمام غذاهای گربه دنیا را خورده است و اکنون خوشحال است.

 

 

هنریت رانر نیپ – گربه در بازی

 

هنریت رانر نیپ

 

مطالعه بیشتر: مجموعه عکس: شکوه سابق در خرابه‌های امروزی

 

این نقاش در یک خانواده نقاش آمستردامی به دنیا آمد. او به خاطر نقاشی‌هایی که از حیوانات خانگی، علی‌الخصوص گربه‌ها می‌کشید شناخته شده است. در عصر ویکتوریا نقاشی حیوانات خانگی در بین طبقه متوسط از محبوبیت بالایی برخوردار بود و نقاشی‌های او از گربه‌هایی که در صحنه‌های داخلی به تصویر می‌کشید نیز طرفداران زیادی داشت. نقاشی‌های او که اکثر پرتره‌های احساسی هستند، به ندرت معنای تحت‌اللفظی خاصی دارند و اغلب روی گربه‌ها تمرکز دارند. او با اشتیاق و خلوص نیت خاصی سوژه‌های خودش را تحت نظر می‌گرفت و حتی یک استودیو با دیوار شیشه‌ای ساخت که گربه‌هایش می‌توانستند آزادانه بازی کنند، خودشان را داخل هر نوع دردسری که گربه‌ها می‌اندازند، بیاندازد.

 

 

بارت ون دِر لِک – گربه

 

بارت ون در لک

 

بخش زیادی از شهرت بارت ون دِر لِک به خاطر بنیانگذاری مجله De Stijl است. در سال ۱۹۱۶ او هم مانند پیت ماندریان او به سراغ یک انتزاع رادیکالی و استفاده از رنگ‌های اصلی قرمز، زرد و آبی در کارهای خودش رفت. این انتخاب قبل از جستجو برای یک اصطلاح بصری جدید رقم خورد. هنگام بازدید از پاریس، او تحت تاثیر آثار هنری کلاسیک مصر در لوور قرار گرفت. با الهام از این تاثیر، او یک سبک جدید را با استفاده از فرم‌های کاملا ساده شده و رنگ‌های صاف بنیان نهاد. نتیجه این حرکت، این بود که در اثر “گربه” او این حیوان را هم از روبرو و هم از زاویه کنار به تصویر کشیده است و فقط از رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز و نارنجی استفاده کرده است.

 

مطالعه بیشتر: نه حقیقت جالب درمورد زندگی پیکاسو

 

پیر آگوست رنویر – ژولی مانه و یا بچه به همراه گربه

 

پیر آگوست رنویر

 

برت موریسوت و شوهرش یوجین مانه، رنویر را برای چندین سال می‌شناختند. تحسین مانه از استعداد این نقاش، این دو را قانع کرد تا او را برای کشیدن یک پرتره از دخترشان ژولی استخدام کنند. گربه در این نقاشی تنها چیزی است که نقاش به نقاشی اضافه کرده است. نیاز به یادآوری نیست که گربه از خود ژولی خوشحال‌تر است.

نوشته ده گربه معروف در تاریخ هنر اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 478



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها