hellcat

دوج چلنجر SRT هلکت

hellcat

چلنجر نام سه مدل متفاوت شرکت دوج (زیر مجموعه کرایسلر) است؛ که نسل اول آن از ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۴، نسل دوم از ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۳ و نسل سوم از ۲۰۰۸ تا الان تولید شده‌اند. از نمونه‌های دوج چلنجر می‌توان مدل‌های چلنجر اس‌ایکس‌تی (SXT)، چلنجر آرتی (R/T)، هلکت (Hellcat) و دیمن (Demon) را نام برد. محبوبیت چلنجر بیشتر به‌خاطر ابهت و اصالت در طراحی می‌باشد؛ به نوعی می‌توان چلنجر را با اصالت‌ترین خودرو جهان نامید.

hellcat

تاریخچه

 

hellcat

دوج چلنجر با گذشت سالها چندین طرح و مدل را عوض کرده است و متناسب با گذشت زمان به روز شده است. از زمانی که این خودرو در سال ۲۰۰۸ وارد بازار شد به عنوان یک رقیبی برای موستانگ  شناخته می شد با با ظاهری محبوب و سیستم پیشرانه نسبتا خوب. از ان زمان تاکنون دوج همزمان با سایر دیگر کمپانی های خودروسازی در تلاش برای بهبود نمای ظاهری این خودرو و همچنین اضافه کردن قدرت پیشرانه ان کرده است تا اسب بخار بیشتری در زیر کاپوت این خودرو قرار بگیرد. یکی از این مدل های قدرتمند چلنجر SRT Hellcat است که در سال ۲۰۱۵ به نمایش درامد. یک ماشین قدرتمند که قادر بود ۷۰۷ اسب بخار قدرت را تولید کند. در این مقاله قصد داریم تا این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم.

hellcat

۲۰۱۵

در سال ۲۰۱۵ با ورود این خودرو با پیشرانه ۷۰۷ اسب بخاری ، تنها خودروهای معدودی وجود داشتند که قدرت بیشتری ازاین خودرو داشتند مانند بوگاتی ، فراری ، پورشه اسپایدر و …. همین موضوع و اصالت این خودر سبب جذابیت بیسشتر این خودرو در میان مردم شد. این خودرو می توانست در زمان ۳٫۶ ثانیه به سرعت ۹۶٫۶ کیلومتر بر ساعت برسد همچنین این خودرو در ۱۷ ثانیه به سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰٫۸ ثانیه نسبت به SRT وایپر جلوتر است. این خودرو می تواند از سرعت ۱۱۲٫۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند تنها درفاصله ۴۶٫۹۴ متر متوقف گردد. بنابراین، شاید چلنجر SRT هل‌کت تنها یک خودروی یک‌بعدی با قدرت بالا نباشد، بلکه خودرویی است که در زمینه‌های زیادی حرف برای گفتن دارد و رانندگی با آن هیجان زیادی خواهد داشت.

۲۰۱۹

hellcat

نسل بعدی این خودرو در سال ۲۰۱۹ وارد بازارشد. خودرویی قدرتمند تر از گذشته و با حفظ استایل اصلی خود. مدل جدید دوج SRT هلکت به یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل مجهز است که این پیشرانه‌ی سوپر شارژردار می‌تواند ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۸ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. پیشرانه این خودرو شاهد تغییراتی بوده است که به گفته خود کمپانی سوپر شارژر بزرگ‌تر، دسته شاتون‌ها و پیستون‌های تقویت شده، میل سوپاپ‌های مسابقه‌ای، سیستم سوخت رسانی و سیستم روغنکاری پیشرفته تر از جمله تغییرات این موتور به شمار می روند. حجم سوپر شارژر دوج SRT هلکت به ۲.۷ لیتر افزایش یافته است که از این نظر این سوپر شارژر بزرگ‌ترین سوپر شارژر استاندارد کارخانه در جهان به شمار می‌رود.

hellcat

فشار تولیدی این سوپر شارژر نیز از ۱۱.۶ PSI قبلی به ۱۴.۵ PSI افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه حداکثر دورموتور قابل دستیابی نیز از ۶۵۰۰ دور به ۶۲۰۰ دور بر دقیقه کاهش پیدا کرده است.  این خودرو می‌تواند در ۳.۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت است. همچنین این ماسل کار قدرتمند آمریکایی می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۰.۸ ثانیه و با حداکثر سرعت ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت طی کند. مصرف سوخت آن ۱۰.۶ لیتر در سیکل ترکیبی گزارش شده است.

hellcat

مدل ۲۰۱۹ این خودرو با قیمتی در حدود ۵ هزار دلار ارزان تر از نسل قبلی به فروش می رسد با این تفاوت که این کمپانی چندین اپشن استاندارد این خودرو را به صورت اختیاری در نظر گرفته است و ندل ۲۰۱۹ را با قیمتی در حدود ۷۰ هزار دلار به فروش می رساند.

Hellcat XR

hellcat

در همین سال یک نسخه محدود با نام  Hellcat XR معرفی شد که فقط ۸۰ دستگاه از ان تولید خواهد. این خودرو می توانست با افزایش قدرت پیشرانه اش نیروی در حدود  ۸۸۸ اسب بخار (۶۶۲ کیلو وات) و گشتاور ۷۳۷ اسب بخار (۹۹۹ نیوتن متر) را تولید کند که قدرتی فوق العاده برای خودرویی به این ابعاد است.

hellcat

یک موتور ۲٫۴ لیتری که مجهز به یک جفت سوپر شارژر است نیروی این خودرو را تامین می کند و به چرخ های عقب این خودرو منتقل می کند. این نیرو و گشتاور تولیدی این امکان را برای شما فراهم می کند که در  سرعت های بالاتر نیز با افت شتاب کمتری سرعت خودرو را افزایش دهید.

۲۰۲۳

hellcat

اخیرا نمونه جدیدی از این خودرو به نمایش درامده است و شایعاتی در مورد جایگزین شدن این خودرو برای  سال ۲۰۲۳ منتشر شده است.

hellcat

با توجه به عکس های منتشر شده توسط این کمپانی طراح ، استفاده از باله و سپرهای حجیم تر بدنه این خودرو را عضلانی تر کرده است واستفاده از دو رنگ متفاوت در بدنه این خودرو به نوعی بر زیبایی این خودرو افزوده است. اطلاعاتی در مورد سیستم فنی این خودرو منتشر نشده است و شاید با همان پیشرانه قبلی عرضه شود. اکنون باید منتظر ماند تا شاهد تصمیم این کمپانی برای تولید این خودرو به عنوان نسل جدید هلکت و یا قبول نکردن ان باشیم.

hellcat

منبع : motor1

نوشته دوج چلنجر SRT هلکت با طراحی جدیدتر اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو . پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 719



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها