ستاره میرمحمد یکی از بازیگران اصلی فیلم سینمایی «خانه پدری» که پس از ۱۰ سال توقیف به تازگی در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمده و مورد استقبال منتقدان و علاقه‌مندان سینما قرار گرفته، درباره این فیلم و  تجربه همکاری با کیانوش عیاری صحبت کرد.

به گزارش سینماسینما ،ستاره میرمحمد بازیگر نقش «سکینه» که به عنوان دختر بزرگ خانواده در «خانه پدری» به ایفای نقش پرداخته درباره چگونگی حضور در این فیلم  گفت: بازی در سریال «کلاه پهلوی» اولین حضور جدی من در عرصه بازیگری بود. پس از آن هم در مجموعه اپیزودیک «زمین انسان‌ها» به ایفای نقش پرداختم. به طور همزمان نیز در کلاس‌های بازیگری استاد سمندریان حضور داشتم و در آنجا بود که متوجه شدم آقای عیاری برای فیلم جدیدشان به دنبال چند دختر جوان می‌گردند.

وی افزود: به دفتر آقای عیاری رفتم و تست دادم و قرار شد یکی از نقش‌های فیلم را ایفا کنم، اما متأسفانه پس از چند روز سفری برایم پیش آمد که به هیچ وجه نمی‌توانستم آن را کنسل کنم و این مسئله را نیز به آقای عیاری اطلاع دادم. بعدها متوجه شدم گروه فرد دیگری را برای آن نقش انتخاب کرده‌اند. بعد از اینکه به تهران آمدم آقای عیاری مجددا تماس گرفتند و گفتند که تو را برای نقش دختر بزرگ خانواده انتخاب کرده‌ایم.

این بازیگر در ادامه گفت: به لوکیشن اصلی فیلم که در پامنار قرار داشت رفتم و پس از انجام تست لباس و گریم، ایفای نقش در سه مقطع ۱۶، ۴۰ و ۵۷ سالگی زندگی کاراکتر «سکینه» به من محول شد. البته قرار بود مقطع پیری این نقش را یک بازیگر چهره ایفا کند، اما با اعتماد عیاری تصمیم بر این شد که من با انجام یک گریم سنگین این مقطع از زندگی کاراکتر را نیز بازی کنم. گریمی که بخاطرش از پنج صبح در لوکیشن حضور می‌یافتم و هر بار حدود سه ساعت نیز به طول می‌انجامید.

میرمحمد درباره سکانس قتل دختر خانواده که این روزها در مورد آن صحبت‌های بسیاری شذه است نیز گفت: قبول دارم که این سکانس بسیار ناراحت کننده است و حتی نمایش آن برای کودکان مناسب نیست، اما شما ببینید نمونه آن عینا در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» کپی شده و بدون هیچ مشکلی هم در سینماها به نمایش درآمد. متأسفانه این سکانس باعث شد «خانه پدری» ۱۰ سال توقیف بماند و برایم عجیب است چنین حساسیتی تنها برای فیلم آقای عیاری ایجاد شد.

وی افزود: آقای عیاری گفته بودند که خودشان این اتفاق را در یکی از شهرها دیده بودند و فیلم برگرفته از یک اتفاق واقعی ساخته شده است. متأسفانه در جامعه نیز بارها اخبار چنین خشونت‌هایی علیه زنان به گوشمان رسیده است.

این بازیگر در ادامه با اشاره به توقیف ۱۰ ساله «خانه پدری» و تأثیری که اکران به موقع این فیلم در آینده تک تک عواملش می‌توانست داشته باشد گفت: همه عوامل و بازیگران برای «خانه پدری» زحمت کشیدند و تمام توان خود را برای ساخت هر چه بهتر این فیلم به کار بستند. به عنوان مثال اگر فیلم همان سال‌ها مجوز نمایش می‌گرفت و اکران می‌شد شاید اتفاقات دیگری برای بازیگرانش رخ می‌داد و مسیر کاری شان را نیز تغییر می‌داد. توقیف این فیلم لطمه روحی بزرگی به تک تک اعضای گروه وارد کرد به طوری که پس از اظهارنظرهای مدیران نسبت به قابل نمایش نبودن آن، هیچکدام از عوامل دیگر امیدی به اکران فیلم نداشتند.

میرمحمد در پایان درباره ویژگی‌های کارگردانی کیانوش عیاری و تفاوت هدایت وی نسبت به بازیگران با تجربه و جوان گفت: آقای عیاری معمولا تفاوتی بین بازیگران تازه‌کار با بازیگران حرفه‌ای قائل نبودند و البته در قبال بازیگران جوان نیز بسیار با حوصله رفتار می‌کردند. آقای عیاری یکی از کارگردانان بزرگ سینما هستند و معتقدم حتی در همکاری با بازیگران جوان نیز می‌توانند بازی مورد نظرشان را به خوبی بگیرند. پس از گذشت این سال‌ها همچنان خوشحالم که این فرصت برایم فراهم شد تا بتوانم با یک کارگردان مولف همکاری کنم. امیدوارم «خانه پدری» بتواند به خوبی در اکران دیده شود و مورد رضایت مردم و منتقدان قرار گیرد.

بانی فیلم

hotnewsفرهنگ و هنر4 سال پیش • dahio.com • 43



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها