جشنواره هنر برای صلح، هر سال همزمان با روز جهانی صلح در رشته های سینما، نقاشی، عکاسی، مجسمه و چیدمان، ویدئو آرت، موسیقی و پرفورمنس با حضور هنرمندان، فرهیختگان، مدیران، اهالی فرهنگ و حامیان صلح در ایران برگزار می شود و با اهدای نشان و تندیس صلح به فعالین عرصه هنر و صلح از اقدامات آنها تشکر کرده و آنان را به عنوان سفیران هنر برای صلح معرفی می کند.

به گزارش سینماسینما، رویکرد جشنواره هنر برای صلح گفتگو و مداراست. رسیدن به صلح در هر بعد و میزان از مصالحه در روابط افراد با هم تا صلح جهانی تنها در پرتو رسیدن به صلح, آشتی, آرامش هر یک از ما ممکن بوده و میسر می گردد. صلح بیرونی زمانی میسر می شود که صلح درونی اتفاق افتاده باشد و آنگاه که هنر با صلح همراه می شود , هنر برای صلح را می سازد.

امسال سومین سالی است که بخش سینما در کنار دیگر بخش های جشنواره قرار گرفته که همواره با استقبال خوب مخاطبین مواجه بوده است. با توجه به مفهوم صلح و رویکرد جشنواره، بخش سینما به صورت غیر رقابتی برگزار می شود اما دو جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطب و جایزه دبیر جشنواره به بهترین فیلم در هر بخش به صاحبان آثار اهدا خواهد شد. همچنین با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، از کارگردان بهترین فیلم بخش فیلمسازان جوان جهت تولید فیلم حمایت خواهد شد.

بخش سینمای جشنواره هنر برای صلح با هدف معرفی و نمایش فیلم های کوتاه با موضوعات شش گانه ذیل در چهار بخش فیلم های کوتاه داستانی, فیلم های کوتاه انیمیشن، فیلم های کوتاه و نیمه بلند مستند و فیلمسازان جوان (زیر ۲۰ سال) برگزار می شود. با توجه به قوانین جشنواره، در این دوره ۱۳۰۰ عنوان فیلم از ۹۵ کشور ثبت نام کردند که از این میان هیات های انتخاب ۸ فیلم در بخش داستانی، ۸ فیلم در بخش انیمیشن و ۷ فیلم در بخش مستند انتخاب کردند. هیات انتخاب فیلم سازان جوان با تایید جشنواره هیچکدام از آثار ارسالی در این بخش را شایسته نمایش ندانست.

امیر اسفندیاری، فاطمه معتمدآریا و مونا زندی اعضای هیات انتخاب بخش داستانی بودند و جمال رحمتی، علی نوری اسکویی و بابک نکویی انتخاب آثار انیمیشن را به عهده داشتند. در بخش مستند خانم شیخ الاسلامی و آقای میهن دوست و در بخش فیلمسازان جوان خانم پناهی ها، آقای مجید برزگر و آقای عباس رافعی همراه جشنواره بودند.

اولین نمایش آسیایی فیلم ها برای جشنواره دارای اولویت بوده است، از این میان آثار برگزیده، در جشنواره های معتبر بین المللی حضور داشته اند که می توان به جشنواره های تامپره، کلرمونت فراند، لس آنجلس، ملبورن، ادنبرگ، انسی، زلین، شیکاگو، انیمافست، گوتنبرگ و دیگر جشنوار های مهم و معتبر بین المللی اشاره کرد.

سینما فرهنگ (سالن هنر و تجربه) میزبان نمایش آثار برگزیده هفتمین دوره جشنواره هنر برای صلح خواهد بود که در روز های دوشنبه (۰۱/۰۷)، چهارشنبه (۰۳/۰۷)، شنبه (۰۶/۰۷) و دو شنبه (۰۸/۰۷) از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰  برگزار خواهد شد.

موضوعات جشنواره

۱. کمک به گسترش فرهنگ صلح, گفتگو, مدارا با شعار صلح را تصور کن

  1. زندگی, آرامش و صلح در جهانی عاری از خشونت
  2. دوری از تبعیض نژادی, احترام به اقوام , مذاهب و ملیت ها
  3. توجه به کوکان و حقوق آنان با تکیه بر آموزش به کودکان برای آینده ای بهتر
  4. توجه به محیط زیست و تلاش برای حفظ آن, به عنوان سرمایه اصلی برای زندگی آینده با شعار من زمین را دوست دارم
  5. توجه به بیماری های خاص و حمایت از مبتلایان به سرطان

هفتمین دوره جشنواره هنر برای صلح با شعار صلح را تصور کن از ۲۹ شهریور تا ۱۲ مهر با نمایش آثار تجسمی در گالری باروک واقع در خیابان شریعتی و نمایش فیلم های کوتاه در سینما فرهنگ برگزار می شود.

hotnewsفرهنگ و هنر5 سال پیش • dahio.com • 74



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها