با تمدید ممنوع شدن برگزاری گردهمایی‌های بیشتر از ۵ هزار نفر از سوی دولت فرانسه گرفتاری جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ بیشتر شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، دولت فرانسه اعلام کرد فستیوال‌هایی که بیش از ۵ هزار نفر را گرد هم می‌آورند تا سپتامبر (شهریور) ممنوع خواهند بود و بازی‌های ورزشی حرفه‌ای هم حق برگزاری ندارند.

این خبر را ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه در یک بیانیه تلویزیونی اعلام کرد.

رییس‌جمهور امانوئل مکرون حدود دو هفته پیش اعلام کرده بود فستیوال‌ها و رخدادهایی که تعداد زیادی مخاطب دارند تا اواسط جولای تعطیل خواهند بود. این امر موجب شد فستیوال فیلم کن برنامه خود را برای برگزار کردن فستیوال در اواخر ژوئن یا اوایل جولای رها کند.

در عین حال، تور دو فرانس برنامه امسالش را که قرار بود بیست‌وهفتم ژوئن برگزار شود به بیست‌ونهم آگوست (۸ شهریور) منتقل کرد.

مجموعه‌ای از فستیوال‌های تابستانی از جمله لا روشل و آوینیون نیز لغو شده‌اند.

فستیوال فیلم آنسی نسخه فیزیکی خود را کنسل اما یک فستیوال آنلاین کوچک‌تر سازمان‌دهی کرد و فستیوال فیلم کن گفته جایگزین مجازی برگزار نمی‌کند و هنوز دنبال راه‌حل‌هایی برای برگزاری این رویداد به صورت فیزیکی در فصل پاییز است.

اما دو بازار فیلم جداگانه در ژوئن به کار خود ادامه می‌دهند. بازار فیلم مارش دو فیلم متعلق به کن و یک ابتکار دیگر که توسط شرکت‌های فیلم فرانسه هدایت می‌شوند شامل ممنوعیت اعلام شده برای فستیوال‌ها نمی‌شوند.

کنسل شدن تمام بازی‌های ورزشی حرفه‌ای از جمله لیگ یک فوتبال کشور و مسابقات قهرمانی راگبی باعث شده دارندگان حقوق رسمی پخش این برنامه‌ها از جمله کانال پلوس ضربه بزرگی بخورند.

فرانسه از روز هفدهم مارس تا به حال در حالت قرنطینه بوده و محدودیت‌ها از روز یازدهم مه به تدریج برداشته می‌شوند.

با استناد به برنامه‌های فعلی دولت، موزه‌ها، سالن‌های سینما و رستوران‌ها و بارها ممکن است روز دوم ژوئن دوباره افتتاح شوند. سالن‌های سینما از روز پانزدهم مارس بسته بوده‌اند و بعضی منابع آگاه می‌گویند حداقل تا اوایل جولای هم بسته باقی می‌مانند.

دولت برای حمایت صاحبان کسب‌وکارها از جمله نمایش‌دهندگان فیلم‌ها برنامه‌هایی سازمان‌دهی کرده که شامل پوشش بخشی از هزینه‌های بیکاری برای کارمندان و به تعویق انداختن مالیات‌ها می‌شود.

فرانسه در اروپا یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌ها را از ویروس کرونا خورده و تا به حال حدود ۲۳ هزار نفر جان خود را در این کشور به خاطر این ویروس از دست داده‌اند که تقریباً اندازه اسپانیا است.

منبع: مهر

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 18



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها