، به نقل از سایت نهالستان ارغوان نهال (nahalarghavan.com) از آنجایی‌که درخت گردو در برابر بیماری‌ها، آفات، شرایط سخت آب‌وهوایی مقاومت بالایی دارد و زود بازده و پربازده است؛ سرمایه گذاری روی این نهال، مطمئن و کم ریسک است.
تنوع زیاد انواع نهال گردو، امکان کاشت نهال گردو را در هر منطقه و برای هر فردی با هر میزان تخصص، فراهم کرده است؛ فقط کافیست بهترین نوع آن را باتوجه به نیاز و شرایطتان انتخاب کنید.

انواع نهال گردو با توجه به مهم‌ترین خصوصیات

رایج‌ترین انواع نهال گردو که در بازار طرفداران زیادی دارند، نهال‌هایی هستند که از سال اول و دوم به بار می‌نشینند و در سن 5 تا 6 سالگی حداکثر باردهی خود را دارند. همچنین نهال‌هایی که پربازده هستند و باردهی جانبی دارند، جزو نهال‌های پرمتقاضی قرار می‌گیرند.

باتوجه به تنوع انواع نهال گردو، نهال‌های گردو دمای -20 تا 37 درجه سانتی‌گراد را می‌توانند تحمل کنند. برای مناطق سردسیر باید انواع دیرگل و دیر برگده را انتخاب کرد تا از سرمای بهاره در امان باشند.

ویژگی‌هایی مانند خود گرده افشان بودن، خصوصیات آپومیکسی و قیمت نهال گردو در رده‌های بعدی برای انتخاب قرار می‌گیرند. باتوجه به این موارد، مشخصات  نهال گردو را بررسی می‌کنیم.

قیمت انواع نهال گردو

نهال گردو کانادایی ارغوان؛ زودبازده و پربار 

نهال گردو کانادایی ارغوان گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری بلندمدت است و به همین علت طرفداران زیادی دارد. این گونه مناسب کاشت در ارتفاعات 0 تا 2500 متر است و برای مناطق معتدل و سردسیری پیشنهاد می‌شود.
نهال گردوی کانادایی بسیار پربازده است و باردهی جانبی دارد. اگر رسیدگی خوبی از این رقم شود، سالانه تا 10 تن محصول در یک زمین یک هکتاری به بار می‌آورد. (nahalarghavan.com/walnut-canadian)

از ویژگی‌های بارز این رقم می‌توان به زود بازدهی، پربار بودن، دیربرگدهی، خود گرده افشان، خصوصیات مهم آپومیکسی و مقاوم بودن اشاره کرد که این موارد به تنهایی گویای علت قرار گرفتن این گونه در لیست پرطرقدارترین انواع نهال گردو است. قیمت این گونه حدود 150.000 تومان در سال 1400 است.
پوست گردو کانادایی نازک است و میوه ای با کیفیت، درشت، سفید رنگ با درصد مغز 65 تا 80 درصد می‌دهد.

نهال گردو چندلر آمریکایی؛ زودبازده و دیرگل

نهال گردو چندلر پیوندی یکی از انواع نهال‌های گردو آمریکایی است که جزو ارقام تجاری روز دنیا قرار دارد. این گونه در ارتفاعات 0 تا 1500 متر از سطح دریا کاشته شده و برای مناطق معتدل و سردسیر پیشنهاد می‌شود. البته در نظر داشته باشید که تحمل سرمای شدید زمستان را ندارد.
چندلر، از سال اول باردهی دارد و در سال چهارم به باردهی اقتصادی می‌رسد و در هکتار حدودا تا 7 تن محصول را می‌توان برداشت کرد. این گونه به گرده افشان نیاز دارد و بهترین رقم گرده افشان آن گردو فرانکت و گردو روند است.

از ویژگی‌های برتر نهال گردو چندلر می‌توان به پربار بودن، زود بازدهی، دیربرگدهی و میوه ای عالی و تجاری اشاره کرد که طبیعی است جزو ارقام پرطرفدار قرار داشته باشد. قیمت نهال گردو چندلر پیوندی، در حدود 250.000 تومان در سال 1400 است.
پوست گردو چندلر کاغذی است و مغزی درشت، سفیدرنگ و با حدود 60 درصد مغز دارد.

نهال گردو ژنوتیپ برتر ارغوان تیپ 7؛ پربازده و خود گرده افشان

نهال گردو ژنوتیپ تیپ 7، نهالی اصلاح شده است که بهترین ویژگی‌های یک نهال باکیفیت را یکجا دارد و توانسته بازار خوبی پیدا کند. نهال گردو ژنوتیپ برتر ارغوان تا ارتفاع 2500 متر از سطح دریا سازگاری دارد و مقاوم است.
جالب است بدانید این گونه تا دمای +48 درجه سانتی گراد را در تابستان می‌تواند تحمل کند و نسبت به سوختگی برگ و قارچ مقاوم است. به همین علت برای مناطق معتدل و گرمسیر مناسب است.

نهال گردو ژنوتیپ ارغوان در پاییز زودخزان است و با سرمای پاییزه آسیبی نمی‌بیند. این گونه نیز مانند نهال گردو کانادایی ارغوان پربار است و باردهی جانبی دارد که می‌تواند سالانه در یک هکتار تا 10 تن محصول به بار آورد.  قیمت این گونه، در حدود 150.000 تومان در سال 1400 است.
پوست گردو کانادایی نازک است و مغزی سفیدرنگ و بالای 65 درصد دارد.

نهال گردو فرنور فرانسوی؛ مناسب مناطق سردسیر

فرنور، گونه ای فرانسوی و دیرگل محسوب می‌شود که در ارتفاعات 1500 تا 2500 متر از سطح دریا کاشته می‌شود و رقمی ‌تجاری است.
جوانه‌های گردو فرنور ۱۵۰۰-۷۰۰ ساعت دمای زیر ۷- درجه سانتیگراد را می‌توانند تحمل کنند. این رقم بسیار دیربرگده است و تقریبا 15 اردیبهشت ماه از خواب زمستانی بیدار می‌شود. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا نهال گردو فرنور نسبت به سرما مقاومت بالایی داشته باشد و گزینه ای مناسب برای کاشت در مناطق سردسیر و کوهستانی باشد.

نهال گردو فرنو

نهال گردو فرنور از سال اول باردهی دارد و در سال چهارم به باردهی اقتصادی می‌رسد و در هکتار تا 6 تن محصول می‌دهد. قیمت نهال گردو فرنور پیوندی، 250.000 تومان است.
این درخت گردو با قد نسبتا متوسطش میوه‌هایی درشت، سفید رنگ، پوست کاغذی و مغزی بالای 60 درصد تولید می‌کند.

نهال گردو تویسرکان؛ قیمت مناسب

نهال گردو تویسرکان یکی از انواع اقتصادی و باکیفیت نهال گردو است. گردو تویسرکان در ارتفاعات 800 تا 1800 متر از سطح دریا کاشته می‌شود و رشد خوبی دارد و در برابر سرمای بهاره و زمستانه مقاوم است.
قیمت نهال گردو تویسرکان کم است و در هرهکتار تا 5 تن محصول می‌دهد. باردهی این درخت گردو از سال پنجم شروع می‌شود و قیمت آن حدود 70.000 تومان در سال 1400 است. مغز گردو تویسرکان سفید و چرب بوده و پوست آن سخت و محکم است.

جمع بندی انواع نهال گردوی محبوب

در نهایت با بررسی ویژگی‌های این 5 نهال گردو پرطرفدار بازار،  پیشنهاد ما این است که برای مناطق سردسیر نهال گردو فرنور، کانادایی و چندلر را انتخاب کنید و برای مناطق نسبتا گرمسیر هم نهال گردو ژنوتیپ را در نظر داشته باشید.

انتخاب بهترین نهال گردو زمانی سود شما را دوچندان می‌کند که انواع مرغوب و باکیفیت آن را از نهالستان‌های معتبری خریداری کنید. انتخاب نهالستان معتبر مانند نهالستان ارغوان نهال بسیار مهم است چون بعد از خرید نهال گردو، خدماتی مانند ضمانت بازگشت نهال و تضمین اصالت نهال و مشاوره‌های رایگان برای خریدار خیلی مهم می‌شود.

نهالستان ارغوان نهال کلیه ارقام نهال را با ضمانت بازگشت، همراه با شناسنامه و گواهی بهداشت زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی به سراسر کشور ارسال می‌کند و از مرحله خرید تا برداشت از مشاوره‌های رایگان می‌توانید برخوردار شوید. برای شروع همراهی کافیست به سایت نهالستان ارغوان نهال مراجعه کنید و یا با شماره 09141836535 تماس بگیرید.

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 10

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها