میوه ای پرخاصیت که حتما باید یکی از مواد سالادتان باشد

خیار برای سلامتی کلی ما بسیار مفید هستند، زیرا عمدتا از آب و مواد مغذی مهمی تشکیل شده است که برای بدن انسان ضروری است.

 به گزارش ، گوشت خیار غنی از ویتامین A، ویتامین C و اسید فولیک است، در حالی که پوست آن نیز غنی از فیبر و طیف وسیعی از مواد معدنی نظیر منیزیم، مولیبدن و پتاسیم می باشد.

علاوه بر این، خیار حاوی سیلیس است. این ماده معدنی به شدت به تقویت بافت همبند ما کمک می کند. خیار بسیاری از مشکلات پوستی، نظیر تورم زیر چشم و آفتاب سوختگی را درمان می کند و همچنین حاوی اسید آسکوربیک و کافئیک است که از از دست دادن آب بدن جلوگیری می کند، بنابراین اغلب برای سوختگی و درماتیت موضعی استفاده می شود.

خواص خیار برای سلامتی
خواص خیار در بسیاری از فرهنگ ها به لحاظ علمی اثبات شده است. طعم خیار تازه نسبت به سایر میوه های خانواده کدو اندکی ملایم تر است اما خستگی و تشنگی را از بدن به در کرده و طعم خنک کننده آن واقعا باعث سرزندگی انسان می شود. فواید خیارها عبارت است از جلوگیری از اسیدی شدن بدن و حفظ تناژ پوست.

مراقبت از پوست
خیار غنی از سیلیکا است، این عنصر یک عنصر ضروری است که به ایجاد بافت های همبند قوی و سالم در عضلات، رباط ها، تاندون ها، غضروف ها و استخوان ها کمک می کند. پزشکان اغلب به دلیل محتوای سیلیکای این گیاه مصرف ان را برای داشتن پوستی سالم و روشن تر، توصیه می کنند.

دکتر بری پوپینک، پژوهشگر علوم غذایی آمریکایی و استاد دانشگاه کارولینای شمالی، در مطالعه خود، به اهمیت مصرف مایعات و هیدراتاسیون توصیه اکید نموده و بیان داشته که محتوای آب زیاد آن باعث می شود بدن به طور طبیعی آبرسانی شود. چرا که رطوبت بهترین دوست برای یک پوست سالم است.

عصاره خیار اغلب به صورت موضعی برای درمان انواع مختلف بیماری های پوستی مانند آفتاب سوختگی و تورم زیر چشم استفاده می شود. اسید اسکوربیک و کافئیک دو ترکیب حیاتی در خیار هستند که از از دست دادن آب بدن جلوگیری می کنند.

بنابراین با توجه به ویژگی های بالا می توان گفت که انواع خیارها برای برطرف نمودن مشکلات مختلف موضعی پوستی مناسب هستند. این گیاه که از خانواده کدو سانان است باعث رشد موهای سالم شما می شود و می تواند بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و آکنه را درمان کند.

جلوگیری از یبوست و سنگ کلیه
خیار ترکیبی از فیبر و آب است. بنابراین، این گیاه به شما کمک می کند تا به یبوست و سنگ کلیه مبتلا نشوید. گزارش ها حاکی از آنند که اکثریت آمریکایی ها ترجیح می دهند به طور منظم سالاد خیار بخورند زیرا این یک راهکار عالی برای افزایش مصرف فیبر می باشد.

علاوه بر این خیار منبع خوبی از ویتامین C، سیلیکا، پتاسیم و منیزیم است؛ که همه اینها مزایای بهداشتی خود را دارند. این میوه دارای مقادیر زیادی آب (حدود ۹۶٪) است که به طور طبیعی بدن و پوست را پاکسازی می کند. پوست خیار حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A است، بنابراین مصرف مداوم آن باعث قوی تر شدن شما خواهد شد.

کنترل فشار خون
مطالعات انجام شده در DASH (رویکردهای غذایی برای توقف فشارخون) بر روی افرادی انجام شد که غذاهای پر منیزیم، پتاسیم و فیبر مصرف می کردند. نتایج واضح بود؛ فشار خون آنها به سطح طبیعی کاهش یافت.

گروهی که غذای رژیمی غنی از این مواد را همراه با سایر مواد غذایی مانند غذاهای دریایی، چربی های لبنی کم چرب، گوشت بدون چربی و مرغ مصرف کردند، فشار خونشان از ۵٫۵ درجه (سیستولیک) تا بیش از ۳٫۰ درجه (دیاستولیک) کاهش یافت.

بنابراین، خیار، فشار خون را تنظیم می کند و به ساختار مناسب بافت های همبند بدن ما، از جمله آنهایی که در ماهیچه ها، استخوان ها، رباط ها، غضروف ها و تاندون ها وجود دارند کمک می کند.

کنترل دیابت
یکی از مطالعات منتشر شده در مجله Ethnopharmacology به بررسی اثر ضد هیپرگلیسمی خیار بر روی پوست پرداخته بود. سالهای زیادی است که خیار برای بیماران مبتلا به بیماری دیابت مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که به تولید هورمون انسولین مورد نیاز سلول های بتا کمک می کند. در واقع شاخص گلیسمی (GI) خیارها صفر است.

وجود کربوهیدرات ها و اثرات انها در بدن به وسیله مقدار شاخص گلیسمی (GI) اندازه گیری می شود. هر ماده غذایی دارای مقادیر مختلفی مواد مغذی ضروری است. کربوهیدرات ها به افزایش سطح گلوکز کمک می کنند، اما کربوهیدراتهای موجود در خیار می توانند به راحتی توسط بیماران دیابتی هضم شوند. بنابراین، مصرف خیار سطح گلوکز را ثابت نگه می دارد.

حفظ سلامت عمومی
خیار دارای خواص پاکسازی کننده عالی است و به طور فعال ضایعات و سموم موجود در بدن را دفع می کند. این میوه برای بهینه سازی عملکرد مثانه، کلیه، کبد و پانکراس بسیار مناسب است. آب خیار همراه با آب هویج برای بهبود رماتیسم ناشی از تجمع اسید اوریک بیش از حد در بدن بسیار موثر است.

اگر مشکل ریه یا معده دارید، حتما خیار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. علاوه بر این این میوه باعث انعطاف پذیری عضله می شود، در حالی که محتوای منیزیم خیارها باعث گردش خون مناسب شده و اعصاب را آرام می کند. از آنجایی که خیارها غنی از مواد معدنی هستند، از شیار شیار شدن ناخنها جلوگیری می کنند.

اغلب اوقات خیار به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و با رادیکال های آزاد مبارزه می نماید. همانطور که در یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بیان شده، مصرف ماهانه آب خیار باعث بهبود فعالیت های آنتی اکسیدانی بدن می شود.

خواص دیگر خیار
خیار دارای سطح قلیایی بالایی است، بنابراین باعث تنظیم pH خون بدن و خنثی سازی اسیدیته آن می شود.
افراد مبتلا به مسمومیت گوارشی باید خیار را به طور مرتب مصرف کنند.
خیارها به تنظیم دمای بدن در تابستان کمک می کنند.
آب خیار یک نوع گیاه ادرار آور است، بنابراین از سنگ کلیه نیز جلوگیری می کند.
همچنین می تواند اثرات اسید اوریک را که مانع از بروز التهاب هایی مانند آرتریت، آسم و نقرس شود دفع نماید.

خبرفوری

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 88



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها