علی اکبر ولایتی روز پنج شنبه در دیدار با عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق ضمن خوشامدگویی، عراق را کشور دوست و برادر خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت و ملت عراق خواهند ماند و ما روابط عمیق و تاریخی با یکدیگر داریم و در دنیا کمتر دو ملتی پیدا می شود که این مقدار اشتراکات بی نظیر داشته باشند و راهپیمایی اربعین نمونه ای از این همکاری ها و تعاملات است.

وی با اشاره به تجربیات عادل عبدالمهدی در جایگاه نخست وزیری عراق افزود: نقش افراد برجسته و باتجربه ای مانند شما بسیار ارزشمند است و ان شالله اقدامات اساسی به نفع ملت عراق انجام خواهد شد.  

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه کمک و همکاری با دولت و ملت عراق را دارد و خوشبختانه در حوزه دانشگاهی هم اقدامات مثبتی انجام شده که با قوت ادامه خواهد داشت.

ولایتی به انتخابات اخیر در عراق هم اشاره کرد و گفت:  انتخابات در عراق نشان دهنده رشد فکری و فرهنگ عمیق و غنی ملت عراق است و ان شاالله نتیجه آن بتواند مسیر رشد و توسعه کشور را بیش از پیش فراهم کند.

ولایتی: روابط ایران و عراق بی‌نظیر و عمیق است

نخست وزیر پیشین عراق نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، افتتاح شعبه دانشگاه آزاد در عراق را به ولایتی تبریک گفت و تاکید کرد که  این همکاری ها بیش از پیش در تمام زمینه ها گسترش خواهد یافت.

عبدالمهدی سپس به تشریح اوضاع سیاسی و روند انتخابات در عراق پرداخت و افزود: دشواری هایی وجود دارد ولی با قدرت و اراده مردم عراق ان شاالله بر مشکلات پیروز خواهیم شد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش پر رنگ و حضور موثر شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در مبارزه با داعش در آن کشور پرداخت و جانفشانی های آنان را ارج نهاد.

نخست وزیر پیشین عراق در ادامه با تاکید بر این که قدرت آمریکا در منطقه روزبه‌روز در حال کاهش است، گفت:  جمهوری اسلامی ایران روز به روز قوی تر می شود و آمریکا و غربی ها ضعیف تر از گذشته هستند و آمریکا باید از عراق خارج شود و این خواسته همه ملت عراق است.  

عبدالمهدی همچنین به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و آن را نشانه همبستگی و اتحاد دو ملت عراق و ایران دانست.

وی از همکاری های جمهوری اسلامی تشکر و تاکید کرد: ما ملتی قوی هستیم و نباید اجازه دهیم که غربی ها و آمریکایی ها برای ما تصمیم بگیرند و هیچ قدرتی در دنیا  نمی تواند بر روابط ایران و عراق تاثیر گذار باشد و این رابطه برادری ادامه خواهد داشت.

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 8

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها