محمود واعظی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان، اظهار کرد: اگر از کارآفرینان کشور حمایت جدی کنیم نتیجه آن رونق اقتصادی و اشتغال خواهد بود تا در این شرایط سخت وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی افزود: نوع نگاه دولت به هر استان باید برگرفته از نظرات مدیران و مردم آن استان باشد، ارتباط نزدیک میان اتاق های بازرگانی و دولت به ما جهت می‌دهد تا با شرایط اقتصادی کشور چگونه برخورد کنیم.

اهم سخنان محمود واعظی  بدین شرح است:

*تصمیم بر این بود که در بخشنامه‌ها تغییری ایجاد نشود و فقط ایرادات آن را بگیریم، دولت خیلی تلاش کرد که وارد این مرحله نشویم زیرا تحریم مشکلات زیادی برای ما ایجاد می‌کند.

*مردم آمریکا فردی را انتخاب کرده‌اند که عادی نیست و مشکلات زیادی دارد و به دلیل دیوار ساختن با کشور همسایه دولت خود را تعطیل کرد.

*جنگی که توسط عراق به ما تحمیل شد را ما شروع نکردیم اما پای آن ایستادیم، انروز هم ما به دنبال تحریم نرفتیم.

*ما در مقابل تحریم ایستادگی می‌کنیم و این ایستادگی را مردم و مسئولان انجام می‌دهند، شرایط به وجود آمده خواست ما نبوده اما دفاع از منابع و امنیت کشور خواست همه است.

*دوران تحریم کوتاه است و طولانی نخواهد شد، دشمن انتظار داشت از ۱۳ آبان با وضع تحریم‌های جدید اتفاقات زیادی در کشور رخ دهد اما آن روز برای ما یک روز معمولی بود.

* آمریکا فکر می‌کرد ۱۳ آبان در ایران قحطی و شورش خواهد شد، مردم متوجه شدند که بسیاری از حرف‌های آمریکا فقط حرف است و ما نشان دادیم می‌توانیم در داخل کشور با کمک همدیگر دوران تحریم را کوتاه کنیم.

*انتظار دولت از کارآفرینان نباید بیش از حد باشد و انتظار کارآفرینان از دولت هم باید در حد توان دولت باشد.

* دولت در حال کنترل کردن لحظه‌ای قیمت‌هاست و باید بتوانیم در کنار محدودیت‌ها از مزیت‌ها هم بهره ببریم.

*صادرکنندگان باید بدانند ارز حاصل از صادرات باید وارد چرخه اقتصادی کشور شود و برای روز مبادا نگه ندارند.

* اگر بستر برای گردشگری استان‌هایی مانند گلستان فراهم شود گردشگران داخلی و خارجی به این استان سفر می‌کنند.

* برخی محدودیت‌ها موجب شده گلستان در جایگاه اصلی‌اش نباشد، برخی جهش‌ها نیازمند دوره تاریخی است اما توجه به استان گلستان همواره در دستور کار دولت بوده است.

*تعهدی که رئیس جمهور در سفر قبلی داشته ۶۳۱ میلیارد تومان بوده که تا کنون ۷۵۴ میلیارد تومان پرداخت شده که ۱۱۹ درصد است.

* قرار است ۸۵ میلیارد تومان دیگر هم تخصیص یابد تا چند پروژه دیگر هم‌تکمیل شود.

* ۷۱ پروژه از قول‌های رئیس جمهور تکمیل شده، پنج پروژه بالای ۹۰ درصد، ۳۲ پروژه بین ۶۰ تا ۹۰ درصد و فقط یک پروژه انجام نشده است.

*از سال ۸۸ تا ۹۱ سالانه ۲۰۴ میلیارد تومان بودجه تخصیص می‌یافت اما از سال ۹۲ تا ۹۷ سالانه ۴۷۵ میلیارد تومان به استان گلستان تخصیص یافته است.

* استاندار گلستان سفری به ترکمنستان خواهد داشت تا مشکلات راه آهن اینچه برون را رفع کند.

* باید به وزرا و مسئولان فشار بیاوریم تا بخشی از اختیارات خود را به استان‌ها دهند و این در دستور کار ما قرار دارد که تفویض اختیار استانی انجام دهیم.

* در کشور ما نظارت بر ارز و واردات متولی درستی ندارد و از مجلس می‌خواهیم در موضوع نظارت بر ارز و واردات کالا به طور جدی ورود کند.

* دولت گوشت و مرغ و کالاهای روزمره را با ارز دولتی خریداری می‌کند اما به دلیل وجود واسطه‌های فراوان قیمت آن افزایش یافته است.

*مطالعه دقیقی برای پروژه پتروشیمی گلستان انجام نشده بود و باید کاربری آن تغییر کند.

۲۹۲۹

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 110



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها