، در حالی که محسن رضایی اعلام کرده بود یارانه‌ها از ابتدای دی ماه دو برابر می‌شود، وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید دارد که زمان دقیقی برای افزایش رقم یارانه مشخص نیست.

با این حال، گفته می‌شود رقم یارانه‌ها رقم ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی را تجربه خواهد کرد و بنا بر اعلام محسن رضایی یارانه خانوار چهارنفره به هشتصد هزار تومان می‎‌رسد.

ایران تجربه پرداخت یازده سال پردذاخت یارانه را داراست، اما سوال اینجاست که با توجه به عقبه یارانه‌ها در ایران و وضعیت کنونی تورم، آیا افزایش دو برابری یارانه‌ها را مناسب می‌دانید؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه‌های جالبی داشتند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «نقدینگی موجب افزایش تورم می‌شه، در نتیجه دو برابر شدن یارانه یعنی ۱۰ برابر شدن همه چیز. مسبوق به سابقه است که می‌گم. تو شرایط تحریمی اجرای این‌جور قوانین مثل معتادی می‌مونه که بعد از سال‌ها تصمیم گرفته ترک کنه. دو سر داره؛ یا با موفقیت میاد بیرون یا ناموفق که درصد حالت دوم به مراتب بیش ازحالت اول.»

سعید، کاربر دیگر خبرآنلاین عنوان کرد: «این سوال مثل اینه که از کسی بپرسی اگر من با گلوله خمپاره بزنم تو صورت تو، آیا کله‌ات می‌ترکه یا نه. کاملا مشخصه افزایش یارانه‌ها جزو فلاکت و بدبختی بیشتر برای قشر ضعیف هیچ نتیجه دیگه‌ای نخواهد داشت.»

بهنام، یکی از کاربران خبرآنلاین تصریح کرد: «آقایان بهتره گرانی رو کنترل کنند، نه این‌که مثل ترازو هیچ‌وقت میزون نمی‌شه انجام بدن. این کار فقط باعث فشار به مردم و کم کردن قدرت خرید می‌شه.»

کاربری متذکر شد: «همه این بازی‌ها را بگذارند کنار، حقوق و دستمزد را با دلار بدهند. هیچ یارانه‌ای نمی‌خواهیم مثل همه دنیا.»

هدایت، کاربر خبرآنلاین نوشت: «امثال من که حقوق نمی‌گیریم پس چی؟»

کاربر خبرآنلاین عنوان کرد: «افزایش یارانه هیچ دردی را دوا نمی‌کنه، فقط باعث چند برابر شدن قیمت‌ها می‌شود. ما ایرانیان ثبات قیمت‌ها را می‌خواهیم نه افزایش کاذب یارانه‌ها.»

کاربری تاکید کرد: «۱۰ برابر هم بشه، به هیچ جا نمی‌رسه. جمع کنند این سیستم رو. اقتصاد باید از ریشه و پایه درست باشه. مردم کار و درآمد عقلانی و با عزت میخوان.»

محمد، کاربری نوشت: «اگر دو برابر شدن یارانه منجر به چند برابر شدن اقلام بازار نشود. خوبه یه کمک حال زندگی، ولی اگر باعث گرانی بازار شود، درست نیست.»

همشهری، کاربر خبرآنلاین تصریح کرد: «افزایش یارانه فقط مسکن ضعیفی برای تعدادی از هموطنان است. هنوز خاطره افزایش قیمت‌ها را بعد از پرداخت اولین ماه را فراموش نکردیم. در واقع بالا بردن یارانه چراغ سبزی است که به افزایش افسار گسیخته خدمات دولتی داده می‌شود؛ مثل آب، برق، گاز و … .»

۲۲۳۲۲۵

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 8

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها