به گزارش
خبرآنلاین لرستان ، جعفر بدری گفت : برخی دستگاه‌های اجرایی در رسیدگی به تخلفاتی مانند ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی می‌کنند که باعث تلنبار شدن تخلفات می‌شود.

وی افزود: وقتی دستگاه‌های اجرایی اجازه می‌دهند در منطقه‌ای انواع تخلفات انجام شود برخورد قانونی با متخلفان دشوار می‌شود.
بدری اضافه کرد: منابع طبیعی و ادارات مرتبط باید با نظارت مستمر قبل از هرگونه تصرف اراضی ملی از تصرفات غیرقانونی جلوگیری کنند تا نیاز به تخریب و تشکیل پرونده قضایی نباشد.
خسارت به دولت در پی تخریب و تصرف اراضی ملی
رییس شورای عالی قضایی استان می افزاید : خسارتی که در پی تخریب و تصرف اراضی ملی به دولت وارد می ‎ شود باید جبران شود و نباید کاری کنیم که افراد بدون دغدغه اقدام به تصرف اراضی ملی کنند.
رئیس‌کل دادگستری لرستان ادامه داد: افراد بانفوذ اقدام به تصرف اموال عمومی و منابع طبیعی و اراضی ملی می‎کنند و ادارات خدمات‌رسان نیز با توجه به غیرقانونی بودن کار آنان خدمات آب و برق و گاز در اختیارشان قرار می‎دهند که این خود یک تخلف اداری است.
بدری اظهار کرد: برخی اقدامات حقوقی دستگاه‎ها به‌موقع نیست چرا باید ۲۰هزار مترمربع از بهترین اراضی شهرداری بروجرد به‌صورت مجانی در اختیار یک نفر قرار گرفته و طی بازه زمانی ۱۰ ساله اقدامی در جهت بازپس‌گیری آن‌ها انجام نشود؟
وی تصریح کرد: دستگاه‎ها مکلف هستند که این ‎ گونه موارد را به‌موقع گزارش دهند یکی از چیزی‎های که باعث سلب اعتماد می‎شود همین تبعیض‎ها است.
سلامت اداری تنها منحصر به فساد مالی نمی‌شود
رئیس‌کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: سلامت اداری تنها منحصر به فساد مالی نمی‌شود، بلکه باید در همه موارد ازجمله ضابطه‌مند بودن استخدام‌ها رعایت شود.
بدری اضافه کرد: از مدیران شهرستانی که در مقابل افراد بانفوذ ایستادگی می‎کنند تا منابع طبیعی و اراضی ملی تخریب نشود به‌صورت قانونی حمایت خواهیم کرد.
رییس شورای شورای عالی قضایی استان اظهار داشت : باید میزان جرائم به‌گونه‌ای باشد که تصرف غیرقانونی برای متصرفان مقرون‌به‌صرفه نبوده و مجازات به نحوی بازدارنده باشد که دیگر کسی تمایل به تخلف نداشته باشد.
رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به برج‌های دوقلوی خرم‌آباد، افزود: نزدیک به ۱۰ سال است که کار شروع اما به حال خود رها شده است.
جعفر بدری در پایان سخنان خود تصریح کرد : اگر قرار نیست شرکت پیمانکار به تعهدات خود عمل کند، باید قرارداد فسخ شده و پروژه در اختیار شهرداری قرار گیرد.
hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 161



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها