به گزارش خبرآنلاین،  سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در گفت‌وگویی درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا عنوان کرد: این تبادلات از بعد انسانی است. چند تن از اتباع ما به دلایل واهی و غیرقانونی در آمریکا گروگان گرفته شدند، به این بهانه که تحریم‌های آمریکا را دور زده و نقض کردند.

 سوئیس مسئولیت مذاکره را بر عهده داشت

موسوی با بیان اینکه از نظر ما چنین اتفاقی نیفتاده و ضمن اینکه تحریم‌های آنها غیرقانونی و بی مبناست، اظهار داشت: در این مدت سعی کردیم از همه توان خود و با کمک دولت سوئیس استفاده کنیم.

وی ضمن تشکر از دولت سوئیس عنوان کرد: مسئولیت مذاکره را در این زمینه دولت سوئیس بر عهده داشت و هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا صورت نگرفت، رایزنی‌ها و گفت‌وگوها از طریق دولت سوئیس انجام شد که منجر به آزادی شد.

موسوی افزود: اگر امکان باشد و این آمادگی کماکان در دولت سوئیس باشد، آمادگی داریم بقیه ایرانی‌هایی که در بند آمریکا هستند را آزاد و به میهن برگردانیم.

فکر نمی‌کنیم با ماندن یا رفتن ترامپ تحول خاصی رخ دهد

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان عنوان کرد: مسائل داخلی آمریکا خیلی برای ما مهم نیست، آنچه برای ایران مهم است عمل دولت‌های مختلف آمریکاست که متاسفانه در سال‌های گذشته عملی که باعث شود جمهوری اسلامی و ملت ایران اعتمادشان جلب شود، مشاهده نکردیم.

وی همچنین عنوان کرد که دیوار بی اعتمادی هنوز بین ایران و آمریکا وجود دارد و گفت: آقای ترامپ مسئله داخلی خودش و بحث انتخابات را دارد و بحث انتخابات مسئله داخلی آمریکایی‌هاست.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: هیچ وقت منتظر تحولات داخلی در آمریکا و اینکه نتیجه انتخابات چه خواهد شد نبودیم و نخواهیم ماند.

وی با بیان اینکه ما میز مذاکره را ترک نکردیم، اظهار داشت: آنها در قالب ۱+۵ در برجام حضور داشتند، آنها میز مذاکره را ترک کرده و تعهدات خودشان و قطعنامه ۲۲۳۱  سازمان ملل را نقض کردند و فکر نمی‌کنیم با ماندن یا رفتن ایشان (ترامپ) تحول خاصی رخ دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: برای ما عمل آمریکا به تعهداتش مهم است و گفتار اصلا مهم نیست که تاکنون نشان داده به تعهداتش عمل نکرده است.

وی عنوان کرد: شرطی را مقامات عالی‌رتبه ما عنوان کردند که اگر آمریکا توبه کند و به برجام برگردد و خساراتی که به ملت ایران زده جبران و تحریم‌های ظالمانه را بردارند آنها می‌توانند دوباره در قالب چارچوب برجام و ۱+۵ حضور داشته باشند.

به گزارش فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز اخیرا در توئیتی و در پی تبادل صورت گرفته که منجر به آزادی مایکل وایت و مجید طاهری شد، نوشت: «⁧‫تبادل زندانیان‬⁩، نتیجه ⁧‫مذاکره‬⁩ نبوده و هیچ مذاکره‌ای هم در آینده انجام نخواهد شد.»

310311

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 8

برچسب‌ها

, , ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها