به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان کرمان، یحیی صادقی در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه سال گذشته در کارگروه اشتغال قرار بود ۴ هزارشغل از سوی این نهاد ایجاد شود گفت: کمیته امداد استان در پایان سال ۷ هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد کرده است. وی با اشاره به اینکه بیشتر شغل هایی که از سوی این نهاد ایجاد می شود پایدار است تصریح کرد: هر خانواده که برای ایجاد شغل به این نهاد مراجعه می کند مشاوره استعداد سنجی می شود و سپس آموزش لازم به وی داده می شود و سپس طرح اجرا می شود.
صادقی اظهار کرد: پس از اجرای طرح کارشناسان هر ماه برروی طرح نظارت دارند. هم اکنون ۱۰۲ هزارو ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و تنها اداره ای هستیم که صبح و عصر فعالیت داریم. مددجویان کمیته امداد نیازهای مختلفی دارند و ما براساس نیاز، در حد توان سعی دارین در راستای سهیل گیری امورمددجویان اقدام کنیم.
صادقی با تاکید بر اینکه رسالت سنگینی برعهده ی کمیته امداد است گفت: مهار موارد فقر در دسترس این نهاد نیست. وی همچنین درباره شاغلین کمیته امداد گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان ۴ هزار نفر قالی باف دارد که مواد اولیه به صورت متمرکز و مرغوب در اختیار آن ها قرار می گیرد و همه ی طرح های اجرایی در این نهاد بیمه هستند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان از طریق بسته های تشویقی در سال ۹۶ رتبه ی اول اشتغال را در کل کشور کسب کرده است. سال جاری در حوزه ی تامین مسکن ۷۴۶ واحد مسکونی با مشارکت سپاه پاسداران در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه ۶۵ درصد مددجویان کمیته امداد در کرمان فاقد نان آور هستند افزود: ابرخی از مددجویانی که شرایط مناسبی ندارند به تازگی تحت پوشش قرارمی گیرند.
صادقی با اشاره به اینکه این نهاد همچنین هزینه ی تحصیل دانشجویان و دانش آموزان را نیز می پردازد تصریح کرد: هم اکنون در استان کرمان ۴۲ دانشجو دکترا ، ۶۵۰ دانشجو ارشد و ۳ هزارو ۴۰۰ دانجوی کارشناسی تحت پوشش این نهاد در حال تحصیل هستند. همچنین کمترین آمار طلاق در بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است.
صادقی گفت: پارسال ۳۰۰ وانت و ۱۰۰ دستگاه تراکتور بین فرزندان مددجویان به منظور ایجاد اشتغال پایدار در استان کرمان توزیع شد. همچنین ایجاد نیروگاه های خورشیدی توسط این نهاد تحول زیادی در زندگی مددجویان و صنعت استان ایجاد کرده است.
صادقی با اشاره به اینکه همه ی خدماتی که تاکنون در استان از سوی این نهاد ارائه شده بسیار خوب بوده است تصریح کرد: مهم ترین دستاورد کمیته امداد در ۴۰ سال گذشته نگاه ویژه به مناطق محروم است که تحول بزرگی در این مناطق ایجاد کرده است و این از بزرگترین کارهای ما بوده است.
وی در پایان یادآور شد: مهم ترین کاری که برای مناطق محروم انجام میشه تقویت بعد فرهنگی خانواده است. برنامه هایی برای محرومیت زدایی که در کمیته امداد در کرمان اجرا شد به عنوان الگو به استان های دیگر تعمی داده شده است.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 71



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها