برترینها: محمود احمدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود درگذشت جمشید مشایخی را تسلیت گفت. او در پیامی نوشت:
«دکتر محمود احمدینژاد در پیامی درگذشت مرحوم استاد جمشید مشایخی را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری کشور تسلیت گفتند.
متن این پیام به شرح زیر است:
بِسْم الله الرحمن الرحيم
اِنَّالِلَه وَاِنَّااِلَیْهِ رَاجِعُوْنَ
زنده ياد استاد جمشید مشایخی، هنرمند برجسته و ممتاز در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون، پس از عمری تلاش در جهت خدمت موثر و ماندگار به فرهنگ و هنر ايران زمين، رخت از دنيای فانی بربست و به ديار باقی شتافت.
مرحوم مشايخی بر هنر بازيگری با تكيه بر ارزشهای اصيل فرهنگی و سنتهای کهن این مرز و بوم، تسلط كامل داشت و تصويری ماندگار از خود را در قامت يك شخصيت شريف، جوانمرد و با اخلاق در دل و جان مردم ايران به ثبت رساند.
بر پايه همين توانمندی بلامنازع و به پاس لیاقت، شایستگی و تلاشهای ارزنده او بود كه نشان درجه یک فرهنگ و هنر به زنده ياد جمشيد مشايخی اختصاص يافت.
اينجانب فقدان اين هنرمند ارزشمند را به خانواده و بستگان آن مرحوم و مردم هنرشناس، هنردوست و هنرپرور ايران و بالأخص جامعه هنری و سينمائی كشور تسليت مي گويم و آمرزش و آرامش را از خداوند مهربان برای روح ايشان مسألت می كنم.
خادم ملت
محمود احمدی نژاد
١٣٩٨/١/١٦

