در حالی که بسیاری از اتفاقات مانند دیدار با عشق زندگیتان یا برنده شدن در قرعه کشی، ممکن است به عنوان نشانه هایی از سرنوشت، تلقی شوند و چیزهایی باشند که کنترل زیادی روی آن نداریم.

به گزارش ، اما چیزهای زیادی وجود دارد که میتوانیم آنها را در طی روز انجام دهید تا مسیر و سبک زندگی برای همیشه تغییر کند. امروز میتوانید، زندگی خود را با این ۱۰ نکته تغییر دهد.

۱٫ علاقه ی خود را کشف کنید
آیا بخاطر نبود هدف و احساس در مسیر زندگی خود، احساس فرسودگی میکنید؟ زندگی روتین خود را با در نظر گرفتن زمان و اینکه چه چیزی باعث خوشحالی و رضایت شما میشود، تغییر دهید.
چه چیزی میتواند باعث شود که صبح از رختخواب برخیزید؟ چه چیزی میتواند به شما، احساس سرزندگی بدهد؟ فکر کنید که چه فعالیت هایی وجود دارند که این حس را به شما میدهند. حتی اگر مجبور باشید کاری که در زمان کودکی انجام نداده اید، را انجام دهید!

۲٫ گام اول را بردارید
مهم نیست که چقدر جاه طلبی های شما، طاقت فرسا به نظر برسد. اما تا زمانی که اولین قدم را برندارید و شروع نکنید، به هیچ چیز دست نخواهید یافت. اینکه آیا میخواهید یک رمان بنویسید، در مسابقه ی دوی ماراتن شرکت کنید، یا یک زبان جدید را یاد بگیرید، امروز همان روزی است که به دنبال رویاهای خود خواهید رفت، پس امروز را به یاد داشته باشید.

۳٫ برنامه های خود را بنویسید
بدلیل کمبود زمان، انرژی یا انگیزه، ممکن است اهداف یا رویاهایمان را به یک روز دیگر موکول کنیم و ممکن است آن روز، هیچ وقت فرا نرسد. برای کمک به تقویت انگیزه، به کاری که میخواهید امروزتان را تغییر دهد، متعهد باشید.

مثلا اگر میخواهید برای انجام یک کار داوطلبانه ثبت نام کنید یا میخواهید در یک رویداد ورزشی چالش برانگیز شرکت کنید یا حتی میخواهید در یک دوره آموزشی آنلاین ثبت نام کنید، به انجام اینکارها متعهد باشید. با نوشتن تعهد خود بصورت کتبی، شما احساس مسئولیت بیشتری نسبت به انجام برنامه های خود، خواهید داشت.

۴٫ با یک فرد جدید، گپ بزنید
روابط و افرادی که اطراف ما وجود دارند، تاثیر زیادی بر خوشبختی و کیفیت زندگی ما دارند. بنابراین، از هر فرصتی که در اختیار شما استفاده کنید و دایره ی دوستان خود را گسترش دهید و جای برای افراد جدید باز کنید. هرگز ، قبل از اینکه فردی وارد زندگیتان شود، تاثیر او  را بر زندگی خود نخواهید فهمید.

ممکن است این فرد، بهترین دوست جدید شما باشد، شما را به عشق زندگیتان معرفی کند یا اینکه ممکن است شما را فردی حرفه ای در یک شغل تبدیل کند. امروز در زندگی خود تغییر ایجاد کنید و با فرد جدید گپ بزنید.

۵٫ تصمیم بگیرید
اگر مدتی است که یک تصمیم بزرگ در زندگی خود را به تاخیر انداخته اید. امروز، روزی است که میتوانید آینده ی خود را تحت کنترل خود درآورید و تصمیم بگیرید. به خود تا پایان روز مهلت دهید و زمانی را بصورت جدی، صرف تفکر در مورد انتخاب خود کنید.
پیامدهای هر انتخاب را در نظر بگیرید و جوانب مثبت و منفی را بسنجید، نظریات دیگر را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید تصمیمات درستی بگیرید. سپس زمانی که مهلتتان به اتمام رسید، تصمیم خود را بگیرید و برای مسیری که انتخاب کرده اید، برنامه ریزی کنید.

۶٫ ناهنجاری های زندگی خود را از بین ببرید
زندگی ما، پر از ناهنجاری است و این ناهنجاری ها هم واقعی و هم استعاری هستند. برای اینکه جا برای چیزهای مثبت و جدید در زندگیتان باز شود، سعی کنید که ناهنجاری هایی که زندگی شما را پر کرده است را از بین ببرید.

اول اینکه خانه ی خود را تمیز کنید و از شر تمام چیزهایی که نیازی به آنها ندارید، خلاص شوید. اینکار نه تنها جا برای چیزهای بهتر را باز میکند، بلکه سلامت روانی شما را نیز افزایش میدهد. دوم اینکه، در مورد تمام موانع که در زندگی خود ایجاد کرده اید، فکر کنید. شاید نیاز باشد که آنها را از بین ببرید، این موانع میتواند روابط ناخوشایند یا کاری بیهوده باشد. سوم اینکه، سعی کنید ذهن خود را از تمام احساسات منفی که در آن وجود دارد، خالی کنید.

۷٫ ذهنیت خود را تغییر دهید
برای اینکه ذهنتان تمیز شود، باید تصمیمات آگاهانه ای بگیرید تا عواطف منفی مانند خشم یا پشیمانی، یا هر گونه نارضایتی که در شما وجود دارد، را از بین ببرید. این کار، کار آسانی نیست و باید به یاد داشته باشید که یادآوری اینکارها، گذشته را تغییر نخواهد داد، و تنها بر حال فعلی شما، تاثیر میگذارد و حالتان را خراب میکند.

اگر فکر میکنید که این چیزی است که نیاز به مبارزه و کشمکش دارد، ممکن است نیاز به مشاور داشته باشید. همچنین، تصمیم بگیرید که از امروز به بعد، چشم انداز مثبت تری را اتخاذ کنید. سعی کنید که “دفتر خاطرات شادی” ایجاد کنید، و اتفاقات مثبت هر روز را، صرف نظر از میزان کوچکی آن، را در آن یادداشت کنید.

۸٫ عادات بد خود را کنار بگذارید
در حالی که بیش از یک روز، طول میکشد که عادات بد از بین برود، اما اغلب، شروع کنار گذاشتن این عادات بد، سخت ترین کار است. اگر به خودتان قول بدهید که عادت بد خود را برای مدتی از بین ببرید. امروز، همان روزی است که میتوانید شروع کنید و عادت بد خود را از بین ببرید.

یک هدف مشخص و قابل سنجش برای خود تعیین کنید و بنویسید که چگونه میتوانید به آن برسید، و سپس برای رسیدن به آن، گام های کوچکی را تعیین کنید. سپس، به این فکر کنید که در مورد هدف خود، با کسی صحبت کنید. به اشتراک گذاشتن هدفتان، میتواند باعث شود که واقعی تر به نظر برسد، و انگیزه یتان برای رسیدن به آن، افزایش یابد.

۹٫ اولین قدم های خود برای رسیدن به هدف را بنویسید
زمانی که تصمیم گرفتید برای تغییر زندگی خود اقدام کنید، و اولین قدم های خود برای رسیدن به تغییر بردارید، مهم است که آن را یادداشت کنید. داشتن طرح های مبهم در سر، بسیار خوب و عالی است، اما نوشتن آن بر روی کاغذ باعث میشود که برنامه ی روشنی برای رسیدن به آن داشته باشید.

این کار به شما کمک میکند که احساس کنید که در حال حاضر، در حال رسیدن به چیزی هستید. آنچه که امروز یادداشت میکنید، چیزی است که در نهایت میتوانید آن را بسازید و از این طریق میتوانید در زندگی به آنچه که میخواهید برسید.

۱۰٫ یاد بگیرید که از وجود خود لذت ببرید
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اغلب انجام میدهیم، تکیه بر چیزهای خارجی است تا ما را خوشحال کند، این به این معنی است که شادی خود را در درست سرنوشت یا افراد دیگر قرار میدهیم. امروز تصمیم به تغییر زندگی بگیرید، تا یاد بگیرید با خودتان شاد باشید، صرف نظر از اینکه در چه موقعیتی هستید.

فهرستی از تمام ویژگی های خوب خود و تمام دلایلی که شما را فردی کاملا دوست داشتنی می سازد، تهیه کنید. سپس این لیست را در جایی نگهداری کنید که هر زمان که به تقویت روحیه نیاز داشتید، آن را ببینید و روحیه بگیرید.


زوم لایف

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 88



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها