به گزارش خبرآنلاین، برای بهبود وضعیت نیروگاه های برقی دولتمردان، دانشمندان و برنامه ریزان اقتصادی دست به دست هم دادند و از فناوری های نوین و برنامه ریزی های دقیق برای مدیریت منابع برقی و تولید برق بیشتر استفاده کرده اند.

در این گزارش می خواهیم به معرفی آخرین دستاورد دانشمندان در بهبود فناوری تولید برق و آخرین نظریه های اقتصاددانان برای مدیریت منابع برقی بپردازیم.

نصب توربین های بادی در دریا

توربین های بادی که با استفاده از نیروی جنبشی که از حرکت پره هایشان تولید می شود نیروی الکتریسیتی تولید می کنند اولین بار در آسیاب های بادی مورد استفاده قرار گرفتند و در سال ۲۰۰۶ نیروی برق تولید شده از این توربین ها برای اولین بار بیشتر از سوخت های فصیلی بوده است.

اما در حال حاضر کشورهایی برای تولید بیشتر برق می خواهند از توربین های بادی استفاده کنند که در دریا قرار می گیرند و در دریای شمال نصب خواهند شد.

این برنامه هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و در صورتی که تا اواخر امسال مراحل آزمایشی آن با موفقیت سپری شود در سال آینده در متراژ وسیع اجرا خواهد شد.

ژاپن بیشترین پتانسیل را برای استفاده از این فناوری خواهد داشت

ژاپن هفتمین کشور با بیشترین طول در امتداد سواحل است در واقع طول سواحل ژاپن ۲۹.۷۵۱ کیلومتر است در حال حاضر این فناوری در بریتانیا و کشورهای اروپایی با موفقیت در حال استفاده است و دولتمردان انگلیس به دنبال صادرات این فناوری به ژاپن هستند.

سازمان مدیریت انرژی

کربن تراست یک سازمان مدیریت انرژی است که در بریتانیا فعالیت می کند.

این سازمان فعالیت هر واحد تولیدی یا سازمان غیر تولیدی را بررسی می کند و با ارائه راهکارهایی مصرف انرژی آنها را به حداقل کاهش می دهد و تاثیری که همین یک سازمان یا شرکت در تغییرات آب و هوایی می گذارد را به کارکنان آن گوشزد می کند تا افراد آگاه و مطلع شوند و نسبت به اتفاق هایی که قرار است روی دهد مسئولیت پذیر باشند.

کربن تراست چیست؟
یک شرکت مأموریتی است که به دولتها، سازمانها و شرکت ها کمک می کند تا میزان انتشار کربن خود را کاهش داده و منابع کارآمدتری را به کار گیرند. مأموریت اعلام شده این است که سرعت حرکت به اقتصاد پایدار و کم کربن را تسریع کند .

این سازمان هر ساله چندین رقابت علمی برگزار می کند و به برنده آنها یک میلیون دلار جایزه می دهد به عنوان مثال در سال ۲۰۱۸ مسابقه ای شکل گرفت برای ساخت سقف هایی که با کم ترین هزینه ساخته شوند و سبک باشند و بتوانند بیشترین مقدار برق را تولید کنند و به دانشمندان تا سال ۲۰۲۱ برای ساخت این سقف ها محلت داده شد.

استفاده از محصولات قابل بازیافت

بازیافت یک محصول از تولید دوباره آن هزینه و انرژی کم تری مصرف می کند و بر همین اساس کربن تراست کمپینی را راه انداخته است به نام اینکه “به لیبل محصول نگاه کنیم”. این کمپین به این شکل است که اعضاء آن فقط از محصولاتی استفاده کنند که لیبل قابل بازیافت را داشته باشد تا در مصرف بیشتر برق برای تولید دوباره آن محصول جلوگیری کنند.

تا کنون ۹۰۰۰ نفر نه تنها در انگلیس که از سراسر جهان به این کمپین پیوسته اند.

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 79



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها