stinger

کیا استینگر GT لاین

stinger

استینگر یکی از محصولات اسپرت کیا محسوب می شود که این کمپانی در سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه فرانکفورت از ان رونمایی کرد. این خودروی دیفرانسیل عقب با ظاهری جذابتر نسبت به دیگر محصولات این کمپانی  و طراحی جوان پسندانه تر تولید می شود.

stinger

بعد از کیا اپتیما و کسب موفقیت های زیادی در بازار نوبت به عضه خودرویی جدید رسید تا نیاز جامعه را برطرف سازد.

کیا استینگر از زمان ورود به بازار، مورد تحسین مجلات خودرویی مختلف و کاربران در فضای مجازی و حقیقی قرار گرفت و همگی آن را یک پله بالاتر از دیگر خودروهای ساخت این شرکت می‌دانند. کیا می‌گوید استینگر با الهام گرفتن از جی تی های بزرگ دهه ۶۰ میلادی مانند مازراتی گیبلی اورجینال طراحی شده است

stinger

پیشرانه

در زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۳٫۳ لیتری توئین توربو V6 قرار دارد که توانایی تولید ۲۷۲ کیلو وات قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه می تواند این خودرو را در مدت زمان ۴٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

stinger

استینگر مدل ۳٫۳ لیتری مصرف سوخت بیشتری نسبت به مدل ۲ لیتری دارد. به این صورت که در مسافت های شهری مصرف سوخت آن معادل ۱۳٫۸ لیتر است و در مسافت های خارج شهری ۹ لیتر است.

این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز شده است و همچنین شیفترهای پشت فرمان این خودرو امکان تغییر وضعیت دنده را به صورت دستی برای راننده فراهم می کند. این نیروی تولید شده توسط یک دیفرانسیل برقی به چرخ های عقب منتقل می شود.

stinger

یکی از مشکلاتی که خریداران از این خودرو دارند صدای کم این خودرو و نداشتن یک اگزوز اسپرت برای ان است که اخیرا کیا با منتشر کردن خبری از فراهم کردن یک بسته اضافی برای خریداران به قیمت ۲۶۶۰ دلاری که می تواند صدای نسبتا خوبی را تولید کند خبر داد.

کیا استینگردر حالت مدل استاندارد یک موتور ۴ سیلندر خطی DOHC با گنجایش ۱۹۹۸ سی‌سی دارد که قابلیت توربو شارژ را داراست. این دستگاه ۱۶ سوپاپ دارد که توان مضاعفی را در اختیار چرخ ها قرار می دهد. در مجموع توان کیا استینگر معادل ۲۵۱ اسب بخار است و می تواند گشتاوری معادل ۳۵۳ نیوتن متر داشته باشد.

stinger

شتاب و مصرف سوخت

با توجه به مشخصات ذکر شده کیا استینگر، این خودروی فوق العاده، در بازه زمانی حدود ۶-۵ ثانیه شتاب صفر تا صد را پر خواهد کرد. و میتواند به حداکثر سرعت که در حدود ۲۰۹ کیلومتر در ساعت است، دست پیدا کند. این خودرو در طی کردن مسافت های طولانی قدرت و استقامت خوب و قابل توجهی دارد.

stinger

خودروی کیا استینگر مدل دو لیتری در ازای طی کردن هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت، در حدود ۱۱٫۲ لیتر بنزین مصرف می کند. که این مصرف برای مسافت های شهری است. برای طی کردن مسافت های غیر شهری برای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت، چیزی در حدود ۷٫۸ لیتر بنزین مصرف می کند.

امکانات

stinger

از ویژگی‌هایی که به صورت استاندارد عرضه می‌شود می‌توانیم به ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابرین پیاده، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، هشدار توجه راننده، چرخ‌های ۱۸ اینچی، نمایشگر ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به اپل کارپلی و اندروید اتوو جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک اشاره کنیم.

stinger

نسخه های پایه و پرمیوم به تجهیزاتی چون سیستم تعلیق با تنظیمات غیرفعال، سیستم صوتی پایه با ۶ بلندگو و صفحه لمسی ۷ اینچی، کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت، ترمز خودکار، هشدارنقطه‌ کور و کنترل حرکت خودرو بین خطوط مجهز هستند.

stinger

در تریم‌های GT و GT Line، امکانات دیگری همچون چرخ‌های ۱۹ اینچی، نمایشگر ۸ اینچی، هشدار نقاط کور، هشدار برخود از عقب در ترافیک، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، نمایشگر هدآپ، سانروف برقی، سیستم Keyless ، گرمکن فرمان ، دوربین ۳۶۰ درجه ، شارژر بدون سیم گوشی هوشمند و سیستم صوتی حرفه‌ای هارمن کاردون با ۱۵ بلندگو را هم در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

stinger

رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچ با لاستیک‌هایی به پهنای ۲۲۵ میلی‌متر و فاق ۴۵ میلی‌متر، در نسخه‌ی استاندارد این خودرو حضور دارند؛ درحالی‌که مدل GT با رینگ‌های ۱۹ اینچ، لاستیک‌هایی به پهنای ۲۲۵ میلی‌متر در جلو و ۲۵۵ میلی‌‌متر در عقب همراه خواهد بود به ترتیب با فاق ۴۰ میلی‌متر و ۳۵ میلی‌متر ارائه می‌شود.

stinger

نتیجه گیری

استینگر GT S همان طور که انتظار می‌رفت خودروی خوبی است و به خوبی تمامی نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. استینگر خودرویی سریع بوده و رانندگی با آن، اگر گیربکس نه چندان خوبش را در نظر نگیریم بسیار خوب و لذت بخش است و از نظر ما، در کاهش فروش برخی مدل‌های بی ام و و آئودی کاملاً موفق خواهد بود.

stinger

منبع : caradvice

نوشته کیا استینگر GT 2020 خودرویی اسپرت با پیشرانه ای قوی اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو . پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 183



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها