به گزارش سینماسینما، در هفته‌ای که گذشت بحث داغ اهالی فرهنگ و هنر، موضوع مالیات و معافیت مالیاتی بود. عده‌ای از مظلومیت عرصه فرهنگ و هنر گفتند و برخی دیگر از دستمزدهای میلیاردی سلبریتی‌ها.

این بحث اما تاثیری بر روی مخاطبان سینما نداشت. فیلم‌های روی پرده به همان روال هفته‌های قبل فروختند و جدول فروش فیلم‌ها با وجود اکران چند فیلم جدید تغییر چندانی را تجربه نکرد. با هم نگاهی به این جدول می‌اندازیم.

«مطرب» همچنان صدرنشین بی‌رقیب

فیلم مصطفی کیایی همچنان خوب می‌فروشد. فیلمی که مخاطب خود را پیدا کرده و احتمالا با تبلیغات فرد به فرد توانسته فروش خود را در یک خط صعودی و بالا نگه دارد. حالا هر هفته بیش از ۳۰۰هزار مخاطب برای تماشای هنرنمایی پرویز پرستویی و الناز شاکردوست به سینما می‌روند و «مطرب» اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در روزهای ابتدایی هفته آینده از مرز ۲۰میلیارد هم خواهد گذشت. «مطرب» در هفته گذشته بیش از ۴میلیارد تومان فروخت.

دومین فیلم جدول فروش هم طبق روال هفته‌های گذشته باز هم یک فیلم کمدی است و باز هم «چشم و گوش بسته» اثر فرزاد موتمن که با بازی امین حیایی و بهرام افشاری در هفته‌ای که گذشت بیش از یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان فروش را تجربه کرد.

فیلم نوجوانانه «منطقه پرواز ممنوع» هم با بازی هادی حجازی‌فر باز هم در رده سوم جدول فروش قرار گرفت و بیش از ۷۰۰میلیون تومان رقم فروش به گیشه‌های سینمای ایران اضافه کرد. این فیلم حالا پس از ۳۰روز فروش به حدود دو میلیاردتومان فروش نزدیک شده است.

تازه‌واردها همچنان نمی‌فروشند

«آخرین داستان»، «لیلاج»، «معکوس» و «خداحافظ دختر شیرازی» تازه‌واردهای این هفته سینمای ایران بودند که هیچ کدام نتوانستند در هفته‌ای که گذشت فروش دلچسبی را تجربه کنند و باید دید در هفته‌های آینده آیا می‌توانند با به دست آوردن دل مخاطبانشان و با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی برای خودشان مخاطب جذب کنند یا باید با فروشی پایین با پرده‌های سینما خداحافظی کنند. فعلا برای قضاوت درباره این فیلم‌ها که تنها یک هفته روی پرده سینماها بودند زود است.

«خانه پدری» در خط پایان

فروش فیلم پرجنجال «خانه پدری» در حالی هفته گذشته به پایان رسید که این فیلم در آخرین روز اکران باز هم جنجال‌ساز شد. انتشار نسخه غیرقانونی اما با کیفیت این فیلم در سایت‌های دانلود فیلم و کانال‌های تلگرامی اتفاقی بود که بار دیگر نام فیلم کیانوش عیاری را بر سر زبان‌ها انداخت. فیلمی که گفته می‌شد احتمالا برای ورود به شبکه نمایش خانگی هم به مشکل خواهد خورد نسخه باکیفیت و بدون ممیزی‌اش در فضای مجازی منتشر شد.

محمدمهدی طباطبایی نژاد دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها نسخه منتشر شده را نسخه‌ای دانست که تنها در دست تهیه‌کننده و لابراتوار پخش بوده و کیانوش عیاری هم در گفت‌وگویی گفت که خودش هم از طریق فضای مجازی از انتشار نسخه غیرقانونی فیلمش باخبر شده است. طباطبایی‌نژاد از پیگیری برای پیدا کردن منشا این اتفاق گفت و حالا با انتشار دو فیلم مهم دیگر یعنی «قصر شیرین» و «شبی که ماه کامل شد» در فضای مجازی باید دید در نهایت این قصه‌ای که انگار سر دراز دارد و قرار نیست به پایان برسد به کجا خواهد رسید.

«خانه پدری» در هفته پایانی هم در همان سالن‌های محدود بیش از ۲۰۹میلیون تومان فروش داشت تا در نهایت با فروش بیش از یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان با پرده سینماها خداحافظی کند.

گیشه سینماها تکان خورد

پس از دو هفته که سینماها کم و بیش تحت تاثیر اتفاقات اجتماعی فروش کمتری را تجربه کرده بودند، این هفته فروش سینماهای کشور روند صعودی داشت و رقم بالای ۷/۵میلیارد تومان فروش را تجربه کرد. از تاریخ هشتم تا پانزدهم آذر ۹۸ کل گیشه سینمای ایران معادل ۷میلیارد و ۷۵۲میلیون و ۴۰۲هزارتومان بود که بیش از ۴میلیارد و صدمیلیون تومان از این رقم در سینماهای تهران به دست آمد. تعداد کل مخاطبان هم ۷۰۴هزارنفر بودند که ۳۰۱هزارنفر آنها را تهرانی‌ها تشکیل می‌دادند.

هفته اول آذرماه رقم کل فروش سینماها بیش از ۵/۵میلیاردتومان و تعداد مخاطبان بیش از ۵۲۵هزارنفر بود. این رقم نشان می‌دهد که فروش سینماهای کشور در هفته گذشته نسبت به هفته قبل آن حدود ۲ میلیاردتومان و در تعداد مخاطبان نزدیک به ۲۰۰هزارنفر افزایش را تجربه کرده است.

منبع: خبرآنلاین

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 61



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها