کمال دهقانی فیروزآبادی عصر پنجشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و جمعی از فعالان رسانه های یزد افزود: این طرح در گذشته نیز در دستور کار مجلس قرار داشت و باردیگر پس از اصلاحاتی مطرح و با استقبال نمایندگان همراه شد.

وی ادامه داد: هدف از استانی شدن انتخابات، درگیر نشدن مجلس با مسائل قومی، منطقه ای و قبیله ای است تا نمایندگان به دنبال قانون گذاری و حسن اجرای قانون در سطح کلان باشند.نمایندگان مجلس با کسب ۱۰ درصد رای حوزه فرعی و بیشترین رای در سطح استان انتخاب می شوند .

مهمترین سخنان کمال دهقانی فیروزآبادی بدین شرح است:
 
*استاندار آینده یزد باید فردی تواتمند باشد، گفت: نظر نمایندگان استان با توجه به ۲٫۵ سال باقی مانده تا پایان کار دولت دوازدهم این است ، فردی انتخاب شود با امور منطقه آشنایی داشته باشد.

* هرچند نمایندگان استان در مورد گزینه‌ های استانداری نظرهایی دارند اما وظیفه وزارت کشور اجرای نظر مجمع نمایندگان نیست.
*اگر گزینه غیربومی برای استانداری مدنظر وزارت کشور قرار دارد، نظر مجمع نمایندگان در مجلس انتخاب فردی است که در استان خدمت کرده باشد.
وی بابیان اینکه وزارت کشور در خصوص انتخاب استاندار از نمایندگان استان نطرخواهی نکرد، ادامه داد: تاکنون هیچ گزینه ای برای استانداری معرفی یا کنار گذاشته نشد.

*باتوجه به ۲۸ بار تخریب خط انتقال آب کوهرنگ به استان یزد توسط افرادی در شرق استان اصفهان ،وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی باید در این خصوص پاسخگو باشد و نمایندگان استان در مجلس نیز با جدیت در حال پیگیری این موضوع هستند.

* آب انتقالی به یزد از سرچشمه های کارون در استان چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود و از استان اصفهان نیست.

* رهبر معظم انقلاب دی ماه ۱۳۸۶ در سفر به یزد، مهمترین مساله استان را موضوع آب عنوان کردند و دولت برای امنیت پایدار باید آب را به یزد برساند.

*یزد، تنها شهر تاریخی ایران است که بخشی از آن به ثبت جهانی رسیده و باید آب مورد نیاز شهروندان آن تامین شود.

* انتقال سنگ آهن از استان یزد به کارخانه هایی از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان صورت می گیرد، انتقال آب، همچون انتقال گاز و نفت طبیعی است و آسیب رساندن به خط انتقال آب جرم محسوب می‌شود.

*جوان ها با تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بسیار خوشحال شدند.

*برخی افراد از ۴۰ سال قبل مدیریت اموری را در دست داشتند که این موضوع خطرهایی به دنبال دارد. در این مدت طولانی مدیریت، خود به خود مناسباتی برقرار شد که در حالت خوش بینانه این مناسبات به نفع مدیران استان متبوع و در حالت بدبینانه به نفع خود و خانواده شان است.
* یکی از مشکلات کشورمان ضعف در کادر سازی و فعال نبودن احزاب است. کادر سازی در دنیا توسط احزاب صورت می‌گیرد، حزب در به‌کارگیری نیرو، نخبگان را آلایش و پالایش می‌کند.
۲۹۲۹

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 124



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها