به دنبال حملات پهپادهای مسلح رژیم صهیونیستی به خاک لبنان تجاوز آشکار به خاک یک کشور محسوب می شود، جبهه مقاومت اقدامات تلافی جویانه ای انجام داد.

این مساله باعث افزایش تنش در مرزهای لبنان با سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد که احتمال شعله ور ساختن آتش درگیری در منطقه را شدت می بخشید.

از این رو، فرانسه پیشنهاد داد تا بیانیه ای مطبوعاتی از سوی شورای امنیت در این باره صادر شود تا علاوه بر ابراز نگرانی نسبت به این وضعیت، از طرف ها بخواهد تا خویشتنداری داشته باشند و به طور کامل قطعنامه های شورای امنیت را اجرا کنند.

اما آمریکا خواستار تغییر لحن بیانیه و همچنین افزودن موادی شد که هدف آن محکوم کردن اقدامات حزب الله بود. این مساله مورد توافق دیپلمات‌های کشورهای عضو شورای امنیت قرار نگرفت و فرانسه و برخی کشورهای دیگر، پیشنهادهای آمریکا را که در نهایت به بی ثباتی بیشتر در لبنان منجر می شد، رد کردند.

این اقدام آمریکا در حمایت بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی تازگی ندارد و دولت ترامپ نشان داده است که نه به قوانین بین المللی پایبند است و نه به حق حاکمیت کشورها.

این رویه سیاست خارجی آمریکا که در راستای طرح شکست خورده “معامله قرن” دنبال می شود، خود را در انتقال سفارت واشنگتن به قدس و شناسایی این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر و همچنین شناسایی حاکمیت این رژیم بر بلندی های اشغالی جولان به خوبی نشان می دهد.

ممانعت از تصویب هرگونه بیانیه یا قطعنامه در شورای امنیت چه درباره تجاوزات وحشیانه این رژیم علیه شهروندان بی گناه فلسطینی که منجر به کشته شدن بیش از 2 هزار نفر و مجروح شدن بیش از 15 هزار نفر از ماه مارس 2017 شد و چه درباره نقض حاکمیت کشورهای مستقلی همچون لبنان، سوریه و عراق، چک سفید امضایی بوده که آمریکا به رژیم صهیونیستی داده است.

اما این مساله باعث بی آبرویی و تنزل جایگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی در نهادهای بین المللی به ویژه شورای امنیت به عنوان مهم‌ترین نهاد امنیتی جهان شده است.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 51



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها