نویسنده گزارش این روزنامه می‌گوید، مرگ سفیر کشوری بزرگ مانند چین در چنین زمان حساسی به دلیل شیوع ویروس کرونا، در پی سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی و با توجه به اخبار مکرر پیرامون اعمال فشار آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره روابطش با چین، حرف و حدیث‌ها درباره وجود توطئه در مرگ این سفیر را تقویت می‌کند.

در این گزارش آمده است که “دو وی”، سفیر چین در اراضی اشغالی زمانی برای تحویل مأموریت سفیر سابق وارد این منطقه شده که پروازها از کشورهای کرونایی محدود شده بود.

نویسنده این گزارش در ادامه می‌گوید، سفر معاون رئیس جمهوری چین به اراضی اشغالی در ۲۲ ماه اکتبر نخستین سفر مقامات عالی‌رتبه چین به تل‌آویو محسوب می‌شود و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دوستی روزافزون با چین سخن گفت و این سفر در چارچوب تبلیغ ابتکار عمل “کمربند و جاده” در خاورمیانه توسط پکن انجام شد.

براساس این گزارش، پس از مرگ سفیر، نظریه‌های توطئه و واکنش‌های خصمانه علیه چین افزایش یافته است چرا که برخی اتفاق رخ داده را بیشتر شبیه یک فیلم جاسوسی یا یک سریال پلیسی توصیف کردند در حالی که برخی دیگر معتقدند سفیر چین ممکن است در نتیجه ویروس کرونا فوت کرده باشد.

نویسنده گزارش اورشلیم پست در ادامه می‌گوید، در خصوص دلایل مرگ سفیر اظهارنظرات مختلفی صورت گرفته و برخی معتقدند، سمت قبلی دوی وی که سفیر چین در اوکراین بوده به نوعی بر مأموریت وی در اسرائیل سایه افکنده است چرا که روسیه به ترورها در اوکراین متهم شده نظیر اتهام مقامات اوکراین به روسیه از بابت تلاش برای به خدمت گرفتن قاتلان جهت کشتن آرکادی بابچنکو. اما نمی‌توان دلیل تأثیر آن را بر سفیر چین در اوکراین توضیح داد به ویژه که روابط روسیه و چین خوب است.

وی می‌گوید، برخی هم از مرگ سفیر چین آن هم چند روز پس از سفر پامپئو به اراضی اشغالی ابراز تعجب کردند، برخی رژیم صهیونیستی را مقصر دانستند و برخی‌ هم درباره نحوه واکنش مقتدر چین به این رژیم اظهار نظر کردند و برخی هم گفتند، طرفی وجود دارد که به دنبال ایجاد تنش بین اسرائیل و چین است. بسیاری هم انگشت اتهام را درباره مرگ سفیر به سمت پامپئو گرفتند و معتقدند او در این اتفاق دست داشته است. اما برخی هم می‌گویند سفیر به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته است.

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند، جسد سفیر چین در سرزمین‌های اشغالی صبح روز یکشنبه در منزلش واقع در شهر هرتزلیا، واقع در شمال منطقه تل‌آویو پیدا شد.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع پزشکی گزارش داد، شواهد اولیه نشان می‌دهند که دو وی به مرگ طبیعی و در خواب درگذشته است.

310 310

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 29



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها