به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی نوای خرم در حالی پنجشنبه ۲۲ آذر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان صاحب نام موسیقی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد که برگزیدگان این دوره در بخش های مختلف تک نوازی، دو نوازی، تک خوانی و گروه نوازی جوایز خود را از ستاد جشنواره دریافت کردند.

در ابتدای این مراسم که به بخش قدردانی ویژه اختصاص داشت، ستاد برگزاری جشنواره از هنرمندان و گروه‌هایی که توسط هیات داوران شایسته تقدیر دانسته شده بودند، با اهدای لوح جشنواره قدردانی کرد.

سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از جمله مهمانان ویژه مراسم اختتامیه بود که به دلیل درگذشت یکی ازاقوام نزدیک خود در این برنامه حضور نیافت. این در حالی است که سید عباس سجادی مجری مراسم، پیامی را به نمایندگی از حسینی برای مخاطبان قرائت کرد.

در متن پیام حسینی آمده است: «جشنواره نوای خرم، جشنواره شایسته ای است از آن رو که هدف دارد،  سیر دارد و مسیر روشن؛ می خواهد انگشت اشارتی باشد به بخشی از موسیقی ما، محدوده ای که استادانی نامدار و عمدتاً برآمدگان از مکتب استاد بزرگ و درخشان مرحوم ابوالحسن خان صبا – آثاری ماندگار و خاطره آفرین و آشنا در آن پدید آورده اند.

نوای خرم؛ لطافتی دلنشین به خرمی آفرینان فردا، قدر هنرمندان گذشته و میراث دیروز را نشان می دهد و هنرمندانی که سرایندگان و نغمه پردازان شادی و شور مهر و همدلی و غم ما و ناخوشی های قرن حاضر بودند را در آینه نونهالان معرفی می کند. نوای خرم بی آنکه باری بر دوش دولت یا هر نهاد دیگری بگذارد به همت بخش خصوصی و با نگاه رسالت اجتماعی و بدون سودای سود و درآمد، گام به گام می سپرد،  بدون ادعا و بدون منت. نوای خرم، جشنواره شایسته تحسینی است.

 برخود می دانم ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران مراتب قدرشناسی را نسبت به هنرمندان بلندآوازه عرصه موسیقی به ویژه زنده یادان استاد امیرهمایون خرم، استاد علی تجویدی و دیگر استادان ماندگار موسیقی ایران ابراز نمایم.»

اجرای نوازندگان ارکستر «گلها» و هم خوانی پیش دبستانی آواز گلها از آموزشگاه «گلهای جاویدان کرمان ( با میانگین سنی زیر ۹ سال)» به سرپرستی پویا بنی اسدی با خوانش قطعه «تنها منشین» ساخته استاد علی تجویدی بخش بعدی مراسم را تشکیل می داد. ضمن اینکه تک نوازی ویولن محمد مهدی حیدری ۱۵ ساله از قم با اجرای آهنگ «جلوه بستان» از ساخته های استاد همایون خرم از بخش های دیگر برنامه بود.

بخش بعدی مراسم به قدردانی از مدیران آموزشگاه ها و شرکت کنندگان دوره های قبل جشنواره موسیقی «نوای خرم» که در رشته موسیقی دانشگاه ها پذیرفته شده و در حال تحصیل هستند، اختصاص داشت که در این بخش علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، بردیا صدرنوری مدیر پنجمین جشنواره موسیقی نوای خرم، مظفر شفیعی، وارطان ساهاکیان، بهناز ذاکری ، پویان آزاده و بابک شهرکی از اعضای هیات داوران دوره پنجم و علی خرم فرزند زنده یاد همایون خرم جوایز برگزیدگان را اهدا کردند.

محسن ابوالقاسم مدیر آموزشگاه «ترنم مهر» شهریار، محمد عابدی مدیر آموزشگاه «طرز» دولت آباد اصفهان، سید عطالله حسینی مدیر«خانه هنر نگین دشتی» خورج و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر، محمود بالنده مدیر آموزشگاه «سارنگ» کرج، جاوید رضایی مدیر آموزشگاه «هزار دستان» رشت، محمدرضا توسلی مدیر آموزشگاه «هشت بهشت»  کرج، نیلوفر روحی مدیر آموزشگاه «عارف» بابل، مهدی پاک نیا مدیر آموزشگاه «چاوش» همدان، هستی قمری زنگنه مدیر آموزشگاه «آوادیس» کرج، مجتبی شریفی مدیر آموزشگاه «فراز» نجف آباد اصفهان، آذینوش آذری مدیر مدرسه «آفتاب آذرین» از تهران و آذر آفاقی مدیر مدرسه «مهر آسا» تهران افرادی بودند که در بخش قدردانی از مدیران آموزشگاه ها و مدارس مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش تقدیر از شرکت کنندگان دوره های پیشین جشنواره موسیقی «نوای خرم»، پذیرفته شده در رشته موسیقی دانشگاه ها نیز زهرا پوراحمدی از هشتگرد، دانشجوی رشته نوازندگی موسیقی ایرانی دانشگاه گیلان، ثنا رجب علی از کرج دانشجوی رشته نوازندگی سازهای جهانی دانشگاه هنر، محمدصدرا پیش دادی از تهران دانشجوی رشته نوازندگی موسیقی ایرانی دانشگاه گیلان، سارا نادری از اصفهان دانشجوی رشته نوازندگی سازکلاسیک دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد ۴۶ تهران ، علیرضا محرابی از اصفهان دانشجوی رشته نوازندگی ساز ایرانی دانشگاه جامع علمی – کاربردی فرهنگ وهنر واحد ۴۶ تهران، مسیح شرکت العباسیه ازاصفهان دانشجوی رشته آواز ایرانی دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران، سید محمد صادق سجادیه از اصفهان دانشجوی نوازندگی موسیقی ایرانی از دانشگاه تهران، عادل اصغر زاده از اصفهان دانشجوی رشته نوازندگی سازهای کلاسیک دانشگاه جامع علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران، علی امیریان فرد از اصفهان دانشجوی نوازندگی موسیقی ایرانی موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی «سپهر» و علی وطن خواه از اصفهان دانشجوی رشته نوازندگی ساز ایرانی مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۱۱ تهران جوایز خود را از ستاد جشنواره دریافت کردند.

تک نوازی پیانو آرمین ابرقویی ۹ ساله از تهران (یکی از استعدادهای جشنواره نوای خرم و شاگرد استاد انوشیروان روحانی) با اجرای قطعه «راز و نیاز» از ساخته های استاد همایون خرم و پخش کلیپی از روند برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی نوای خرم برنامه های این بخش از مراسم را تشکیل می داد. پس از اجرای این دو بخش نیز پریا فرهادی ۱۷ ساله از اصفهان نوازنده قانون و عرشیا ملتجی نوازنده ۱۶ ساله از اصفهان نوازنده کمانچه به اجرای هم نوازی قانون و کمانچه با بهره گیری از آهنگ «سنگ خارا» از ساخته های استاد علی تجویدی پرداختند. این در حالی بود که پس از اجرای این بخش ها مراسم قدردانی و اهدای جوایز برگزیدگان نهایی پنجمین جشنواره موسیقی نوای خرم که طی روزهای گذشته اسامی آنها در رسانه ها منتشر شده بود در حضور بردیا صدرنوری مدیر جشنواره، میلاد کیایی، افلیا پرتو، پری ملکی و مجید ناظم پور اعضای هیات داوران، لوریس چکناواریان رهبر ارکستر،  فضل الله توکل نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی، محمد سریر آهنگساز و نوازنده پیانو ، فریدون شهبازیان رهبر ارکستر ملی و رضا خرم فرزند ارشد زنده یاد همایون خرم انجام گرفت.

هنرمندی بانو شهرکی هنرمند ۴ ساله با همراهی پیانو بابک شهرکی با اجرای آهنگ «کاروان» از ساخته های زنده یاد همایون خرم، نی نوازی بابک قلی زاده با آهنگ «سرگشته» از ساخته های استاد همایون خرم و اجرای گروه موسیقی «پژواک» از شهریار به سرپرستی ساسان فولاد پنجه با اجرای آهنگ «نغمه نوروزی» از ساخته های استاد روح الله خالقی بخش های پایانی مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی نوای خرم را تشکیل می داد.

لوریس چکناواریان، فریدون شهبازیان، میلاد کیایی، فضل الله توکل، وارطان ساهاکیان، علی ترابی، پری ملکی، مظفر شفیعی ، رضا خرم، بهناز ذاکری، افلیا پرتو، بهرام جمالی، فاطمه بسطامی، علی مغازه ای، شهرام صارمی، هادی آرزم، مسیح تحویلداری، محمد سلمانی، پویان آزاده، محمد الهیاری، احمد صدری، امید نیک بین، حمیدرضا عاطفی از مهمانان ویژه مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی نوای خرم بودند.

پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و و استفاده از نمونه ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی روزهای ۸، ۹، ۱۵ و ۱۶ آذر ماه  برای هنرمندان گروه سنی زیر ۱۸ سال، توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» با مدیریت بردیا صدر نوری در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد. در این دوره از جشنواره که با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان دوستداران موسیقی اصیل ایرانی بود، نوازندگان  تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام روح‌الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرّم‌، حبیب‌الله بدیعی،  پرویز یاحقی و اسداله ملک که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت کردند.

۵۷۵۷

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 224



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها