آیت الله سید احمد خاتمی پنجشنبه شب در هیات رزمندگان اسلام در سالن شهدای بسیج کاشان بیان کرد: با وجود گستردگی تبلیغات دشمن در فضای مجازی، نوجوانان و جوانان انقلابی که در لبه تیغ دشمن بودند، تاسوعا و عاشورا حسینی به دشمن نه گفتند؛ این همان عنصری امیدی است که رهبری معظم انقلاب از آن یاد می‌کنند.

وی تزریق ناامیدی در کشور را خیانت به انقلاب اسلامی دانست و افزود: برخی از بی‌توجه‌ها نباید ناامیدی را بین مردم تزریق کنند زیرا امید، عنایت خدا و اهل بیت (ع)، رهبری فقیه، فرزانه، مخلص، شجاع و دوراندیشی در کشور وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه از مشکلات و گرانی‌های افسارگسیخته در کشور آگاه هستند اما شکوه، عظمت و امنیت نظام اسلامی در میان حلقه آتش افغانستان، پاکستان و عراق را هم باید دید چرا که این مشکلات، هزینه‌های انقلابی ماندن و زیر بار سلطه نرفتن مردم ایران است.

وی اضافه کرد: مردم ولایی ایران با وجود همه گرانی‌ها با تحلیل در راهپیمایی‌های یوم الله ۲۲ بهمن و روز قدس شرکت کردند و تحلیل آنها دوست داشتن انقلاب اسلامی بوده است.

آیت الله خاتمی انگیزه و اعتقاد داشتن، شجاعت و تحقیر دشمن، تبیین و بصیرت افزایی را ویژگی‌های مهم آزادگان کربلا در راه پاسداری از نهضت عاشورا برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی هم با این ویژگی‌ها ماندگار شده و تداوم آن نیز در ادامه همین مسیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به کوری چشم دشمنان ۴۰ ساله شده اما مسوولیت ما را نیز بیشتر کرده، زیرا آغاز ۴۰ سال دیگری است که راه تداوم آن را آزادگان کربلا و عاشورا به ما آموختند.

امام‌جمعه موقت تهران باتاکید بر اینکه آزادگان کربلا با انگیزه حسینی انقلاب عاشورایی را حفظ کردند، اظهارداشت: آزادگان کربلا نزدیک به ۳۰ نفر شامل ۱۷ مرد و بچه و ۹ نفر زن بودند که یک ماموریتی سنگین را به خوبی مدیریت کردند و این مدیریت به کار انقلاب اسلامی نیز آمد.

وی افزود: همه آزادگان کربلا با وجود سختی و شکنجه‌ها، کمترین جمله‌ ذلت‌آمیزی بیان نکردند، بلکه سربلند و با افتخار به دفاع از حضرت امام حسین (ع) برخاستند و انقلاب اسلامی هم با همان انگیزه خواهد ماند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران جزو انگشت‌شمار کشورهای مستقل جهان است و هر کس هر چقدر هم بی‌انصاف باشد، نمی‌تواند استقلال باشکوه نظام را زیر سوال ببرد و ناسپاسی است که کسی شکوه انقلاب اسلامی ایران را نبیند.

وی از تبیین به عنوان عنصر مهمی در نگهداشتن انقلاب و پاسداری از آن یاد کرد و گفت: تبیین یعنی اینکه دشمن را بشناسیم و ببینیم کجا را هدف قرار داده؛ چنان که این مهم در آزادگان کربلا موج می‌زد و به بیداری وجدان‌های خفته منجر شد.

عضو مجلس خبرگان، راه پاسداری از انقلاب را تبیین دانست و بیان کرد: باید برای مردم تبیین شود که چرا ترامپ برای مذاکره با ایران و رییس جمهوری کشورمان چنین تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم اعتماد به خدا و مردم تاکید کرد: راه تداوم انقلاب اسلامی تبیین و بصیرت‌افزایی است؛ چنان که امام راحل با تبیین و روشنگری، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و همواره نیز به روحانیان، افراد عالم و آگاه در این زمینه توصیه داشتند.

آیت الله خاتمی همچنین مقاومت، تقوا و صبوری را منجر به عزت انقلاب اسلامی در جهان عنوان کرد و یادآور شد: این انقلاب اسلامی با مقاومت و عزت ماندگار شد، ماندگار مانده و  یک گام عقب‌نشینی به پیش روی دشمن منجر خواهد شد.

۲۱۷۲۱۷

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 67



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها