مهرنوش حیدری – در ماه های گذشته خودروسازان با وجود پیش فروش محصولات نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و بارها از نبود قطعات و کمبود نقدینگی و … گلایه کردند و تحویل خودروها را منوط به حل مشکلات و تزریق نقدینگی دانستند. 

کسانی که نسبت به پیش خرید خودروها اقدام کرده بودند بارها و بارها خواستار تحویل خودروهای خود شدند اما تقریبا پاسخی دریافت نکردند و همه چیز در هاله ای از ابهام فرو رفت به طوری که به نظر می رسید حداقل تا پایان سال ۹۷ هم نتوانند خودروهای خود را تحویل بگیرند. 

خودروسازان و قطعه سازان نیز در این مدت بارها ساز گران کردن محصولات را کوک کردند و خواستار افزایش قیمت ها شدند و سرانجام نیز در این راه به موفقیت دست یافتند و علاوه بر اخذ مجوز افزایش قیمت مصحولات خود، مشمول دریافت کمک ۱۵ میلیارد تومانی نیز شدند. 

دی ماه ۹۷ سرانجام حدس و گمان ها به پایان رسید و ایران خودرو و سایپا با اعلام لیست قیمت ها بر نگرانی ها پایان دادند و به قول خود راه را برای سرریز شدن پول های هنگفت ده ها میلیاردی به جیب دلالان خودرو بستند! 

تا سال های قبل بسیاری از افراد جامعه تقریبا با توان های مختلف اقتصادی می توانستند خودروی ایرانی بخرند در ماه های گذشته و با یک سوم شدن توان مالی و ارزش پس اندازهای مردم بعید به نظر می رسد افراد کمی بتوانند خودروی ارزان قیمت خریداری کنند زیرا قیمت های فعلی از توان اقتصادی اقشار ضعیف جامعه خارج به نظر می رسد. 

با نگاهی به قیمت محصولات چند برند معروف خودروسازی داخلی سعی کردیم ارزان ترین و گران ترین خودروهای تولید ایران بشناسیم و به نتایج جالبی رسیدیم که حکایت از اختلاف قیمت بیش از ۶۰۰ میلیون تومانی محصولات داشت.  

ارزان ترین خودروهای ایران 

ارزان ترین خودروی ایران

ارزان ترین خودروها در گروه خودروسازی ساپیا تولید می شود به طوری که برای خرید کارخانه ای پراید ۱۳۲SE حداقل باید ۲۸ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان و بابت ۱۳۲SE هشدار دهنده نیز ۲۸میلیون و ۸۶۵هزار تومان،‌ برای خرید ۱۱۱SE هم ۲۹میلیون و ۲۴۵ هزار تومان، بابت خرید ۱۳۱SE هم  ۲۹میلیون و ۵۲۵ هزار تومان و برای خرید ۱۵۱SE نیز ۳۰میلیون و ۴۲۵ هزار بپردازید. 

این موارد را می توان ارزان ترین خودروهای داخلی به شمار آورد که از ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان را شامل می شود. 

اما سایپا محصولات گرانی هم دارد که افرادی با توان مالی تقریبا بالا قادر به خرید آنها هستند. 

لیست خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان سایپا

خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون

 

ارزان ترین خودرو در رده بالای ۱۰۰ میلیون تا ۱۲۰ میلیون تومان،  برلیانس H۳۲۰ اتوماتیک AT با قیمت ۱۰۲ میلیون و ۴۰۰هزار است. 

در رده بعدی ساندرو استپ وی با گیربکس دنده ای به قیمت نهایی ۱۰۳ میلیون و ۱۰۰هزار تومان قرار دارد.برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک AT با قیمت ۱۰۷ میلیون و ۴۰۰هزار نیز در رده بعدی قرار دارد. 

ساندور با گیربکس اتوماتیک AT هم ۱۱۰میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برلیانس کراس اتوماتیک نیز به قیمت ۱۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در رده های بعدی خودروهای بالای ۱۰۰میلیون تومان قرار دارند. 

خودروهای بیش از ۱۲۰ میلیون تومان 

خودروهای بیش از ۱۲۰ میلیون تومان سایپا نیز شامل ساندرو استپ وی با گیربکس اتوماتیک AT و به قیمت ۱۲۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان، چانگان cs۳۵ با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان، پیکاپ ریچ دوکابین ۱۴۷میلیون و ۷۰۰ هزار تومان  می شود. 

البته سایپا دارای خودروهای گران تر نیز هست که می توان به سراتو آپشنال ۱۶۰۰ با ۱۷۶ میلیون تومان و سراتو آپشنال ۲۰۰۰ با ۱۹۶ میلیون تومان به عنوان قیمت نهایی کارخانه ای اشاره کرد. 

گران ترین و ارزان ترین محصولات ایران خودرو: 

سوزوکی ویتارا

گران ترین خودروی تولید شده در کارخانه ایران خودرو بر اساس لیست قیمت دی ماه ۹۷ شامل سوزوکی گرند ویتارا ۲۴۰۰ سی سی با قیمت ۲۵۱ میلیون تومان می شود. 

رتبه بعدی در اختیار S۷ توربو دنده اتوماتیک به قیمت ۱۵۶میلیون تومان، در رتبه سوم نیز S۵ توربودنده اتوماتیک با نرخ ۱۳۸میلیون تومان و رده بعدی نیز در اختیار پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک با قیمت ۱۰۴ میلیون قرار دارد. 

ارزان ترین خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان 

پژو ۴۰۵

ارزان ترین خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان ایران خودرو نیز شامل وانت آریسان دوگانه سوز به نرخ ۴۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو۴۰۵ بنزینی به قیمت ۴۲میلیون و ۸۲۹هزار و ۲۰۰ تومان ، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز به قیمت ۴۵میلیون و ۱۷۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ بنزینی با موتور ۱۶ سوپاپ با نرخ ۴۵میلیون و ۶۳۸هزار و ۸۰۰ تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۴۷میلیون و ۱۷۴ هزار و ۲۰۰ تومان و… می شود. 

خودروهایی مانند پژو پارس، انواع سمند،‌پژو ۲۰۶ صندوق دار بیش از ۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده اند. 

قیمت محصولات کرمان موتور :‌

قیمت محصولات کرمان موتور ، لیفان ، جک همانند سایر رقبای داخلی در دی ماه افزایش یافته است. 

برای خرید خودروی لیفان X۶۰-CVT قیمت نهایی ۱۳۵میلیون تومان تعیین شده است. 

خودروی جک مدل S۳ ۱۶۰۰ AT نیز ۱۶۱ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

خودروی جک S۵ اتوماتیک ۲۳۱ میلیون تومان و  جک S۳ اتوماتیک ۱۶۱ میلیون تومان نرخ گذاری شده است.

گران ترین خودروهای تولید ایران 

هیوندای آزرا

گران ترین خودروهای کرمان خودرو را می توان برند هیوندای دانست که در شرایط فروش هیوندای آزرا  ۲۰۱۸ قیمت ۶۴۸ میلیون تومان ذکر شده است.

هیوندای آزرا ۲۰۱۹ نیز ۶۸۱میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

همچنین خودروی هیوندای النترای ۲۰۱۸ به قیمت ۳۴۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش گذاشته شده است. 

اختلاف ۶۵۲ میلیون تومانی ارزان ترین و گران ترین خودروها

با نگاهی به قیمت محصولات این برندها می توان نتیجه گرفت بین ارزان ترین و گران ترین خودروهای داخلی حداقل ۶۵۲میلیون و ۲۳۵ هزار تومان اختلاف وجود دارد و این رقمی است قابل توجه.

۲۲۳۲۲۴

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 191



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها