وکیل الیاس نادران که خواست نامش فاش نشود در مورد برگزاری این جلسه اظهارداشت: الیاس نادران هیچ اطلاعی از شکایت صالحی امیری نداشته و کاملاً نسبت به شکایتی که در دادسرا مطرح شده بود بی‌اطلاع بوده است که در نتیجه علیه وی کیفرخواست صادر شده و حتی در مقطعی وکیل صالحی امیری می‌توانسته به نادران اطلاع بدهد اما وی را مجهول‌المکان اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: هم در دادسرا و هم در دادگاه، کیفرخواست علیه نادران صادر شده در صورتیکه سیستم اطلاع رسانی الکترونیکی ابلاغ‌ها به نام (ثنا) که از طریق آن سیستم ابلاغ‌ها و اخطارهای دادگاه‌ها به اشخاص اطلاع رسانی می‌شود و نادران قبل از اینکه از مجلس بیرون بیاید در این سیستم ثبت نام کرده بود به او اطلاع نداده است.

وی گفت: رای غیابی علیه نادران در مردادماه سال جاری صادر شد و با ظرافتی که داشتند پرونده را به اجرای احکام می‌برند و در آن مرحله تازه به نادران ابلاغ می‌شود و از وی برای اجرای حکم دعوت کرده بودند و آن زمان تازه وی متوجه موضوع شد و ما هم نسبت به رای غیابی واخواهی کردیم.

وکیل الیاس نادران افزود: نهایتاً یک جلسه دادگاه در تاریخ ۹۷.۱۱.۱۵ داشتیم که دفاعی انجام نشد و یک جلسه هم امروز بود که دفاعیاتی انجام داده و مدارکی را به دادگاه ارائه کردیم که دفاع موثری بود به جهت اینکه یا با زیرکی یا هر چیز دیگری تا به حال فرصت دفاع از موکل بنده گرفته شده علاوه بر اینکه نه از طرف دادگاه و نه دادسرا به موکل بنده اعلام نشده و در نتیجه آراء غیابی صادر شده بود.

وی بیان داشت: با اخذ مدارک مثبت و موثری که به دادگاه ارائه شد ان‌شاالله آن رای هم احتمالاً نقض شود.

وکیل دادگستری اظهارداشت: الیاس نادران استاد اقتصاد دانشگاه تهران بوده و هنوز هم هست و هیچ موقع این احضاریه به وی اعلام نمی‌شود، نهایتاً دادسرا بدون اینکه الیاس نادران حاضر شود و دفاعیات خود را مطرح کند، علیه وی کیفرخواست صادر می‌کند و آن را به شعبه ۱۰۵۷ ارسال می‌کنند.

وی افزود: شعبه ۱۰۵۷ هم وقت رسیدگی را برای مردادماه سال ۹۷ تعیین می‌کند ولی باز هم وکیل صالحی امیری اعلام می‌کند که ایشان (الیاس نادران) مجهول المکان است و نشر آگهی در یکی از روزنامه‌های گمنام می‌شود در صورتیکه الیاس نادران در سیستم ثنا در سال ۹۶ ثبت نام کرده و دادگاه در مردادماه سال ۹۷ تشکیل شده بود و بدون اینکه نادران حضور داشته باشد و بتواند از خود دفاع کند رای غیابی برای وی صادر و محکوم به زندان می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از آن هم رای را مجدداً در روزنامه نشر آگهی می‌دهند و حکم را در سیستم ثنا به دلیل زیرکی خاص یا به دلایل نامعلوم نمی‌فرستند. نهایتاً برای اجرای حکم پرونده در سیستم ثنا به موکل من می‌فرستند با این مضمون که حکمی جهت اجرا برای شما صادر گردیده و شما به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت بیایید.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی تا زمان اجرای حکم، به شما و موکلتان چیزی ابلاغ نشده بود،گفت: هیچ چیزی تا آن زمان به ما ابلاغ نشده و وی کلاً مجهول المکان اعلام شده بودند.

وکیل الیاس نادران در پاسخ به این سوال که عدم ابلاغ احضاریه و ماجرای مجهول‌المکان اعلام شدن الیاس نادران آیا از طرف صالحی امیری بوده یا خیر، بیان داشت: حالا یا از طرف خودِ ایشان یا از طرف وکیل ایشان، بالاخره ایشان شاکی بودند.

وی افزود: وقتی موکل بنده از رای غیابی مطلع می‌شود طبق قانون می‌تواند واخواهی کند؛ نادران واخواهی کرده و پرونده مجدد به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه برمی‌گردد.

گفتنی است الیاس نادران به 10ماه حبس قطعی محکوم شده است.

1717

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 153



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها