‌یک روانشناس معتقد است که هر فرد در زندگی باید در تصمیم‌گیری امر ازدواج نهایت دقت را به کار گیرد چرا که یکی از مراحل مهم هر فرد در زندگی انتخاب شریک زندگی و ازدواج است که می‌تواند تمام ابعاد زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش ‌کاملیا خسروی اظهار کرد: ازدواج با عده‌ای از افراد که همیشه به دنبال جست‌وجو در گذشته شریک زندگیشان هستند، یکی از انتخاب‌های اشتباهی است که فرد در زندگی مرتکب آن می‌شود اگر چه گذشته شریک زندگی باید روشن و واضح باشد اما نمی‌تواند ملاک ادامه زندگی با همسر باشد.

وی ادامه داد: فردی که هیچ اعتمادی به شما نداشته و همواره برای اثبات حقیقت حرف خود، باید به هر راهی متوسل شوید، قطعاً در مرحله‌ای از زندگی خسته و دچار مشکل خواهید شد، بنابراین سعی کنید چنین افرادی را برای ازدواج و زندگی مشترک انتخاب نکنید.

خسروی با بیان اینکه افراد تنوع طلب و زیاده خواه توان اداره و ادامه زندگی مشترک را ندارند، عنوان کرد: فردی که همیشه به دنبال شرایط متنوع و هیجانی است و خیلی زود از شرایط یکنواخت خسته می‌شود، به طوری که شریک زندگی وی باید همیشه نگران مهیا کردن شرایط متنوع برای همسرش باشد، برای ازدواج به هیچ عنوان مناسب نیست.

این روانشناس تصریح کرد: افرادی که همیشه از شما گزارش دیر آمدن به خانه، عصبی و ناراحت بودن و یا هر موضوع دیگری که موجب ناراحتی او شده می‌خواهند و همیشه انتظار پاسخگویی از شما را دارند، افرادی هستند که محبوب هیچ یک از زنان و حتی مردان نیستند.

وی با اشاره به یک خصوصیت مخرب که می‌تواند عواقب بدی برای زوجین در زندگی مشترک را داشته باشد خاطرنشان کرد: غرور یا خودبینی، بدترین معضل زوجین است که پس از ارتکاب اشتباه، طوری رفتار می‌کنند که در نهایت طرف مقابل باید عذرخواهی کند و خود را مقصر بداند.

خسروی بیان کرد: این خصوصیت و غرور بیش از حد می‌تواند از هر مشکل و یا معضل دیگری مخرب‌تر باشد و بیش از ۵۰ درصد از درگیری و مشکلات زوجین به همین علت است.

این روانشناس در پایان توصیه کرد: دختران و پسران جوانی که تصمیم به ازدواج و انتخاب شریک زندگی گرفته‌اند باید تمام مواردمطرح شده را در طرف مقابل خود ارزیابی کنند، اگر چه این مباحث با یک نگاه ساده و گذرا کوچک و ناچیز به شمار می‌آیند، اما نقش مخرب آنها در بطن زندگی مشترک نمایان می‌شود.

ایسنا

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 128



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها