به گزارش خبرآنلاین ازساری ،حسن خیریانپور،  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران ضمن بیان این مطلب که با توجّه به تعطیلات نوروزی و در پیش بودن حضور مسافرین نوروزی طبق دستورات جناب آقای حسین زادگان ـ استاندار محترم مازندران جلسات ستاد تنظیم بازار استان با هدف تأمین و نظارت بر نیازمندی های اساسی مردم تشکیل شد ، گفت: تمهیدات و اقدامات لازم بعمل آمد و طی جلسه ای با فرمانداران استان به آن ها توجّهات لازم بر مراقبت بر روند بازار داده شد و  در استان مازندران طی جلسات متعدّد با اتّحادیه مرغداران ـ زنجیره های تولید مرغ ـ انجمن کشتارگاه های مرغ و هماهنگی که با آن ها انجام شد به توافق رسیدیم با همکاری این مجموعه ها به میزان مرغ مصرفی استان بصورت روزانه مرغ گرم با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در شهرستان های استان توزیع شود . در این راستا طی اسفندماه تا امروز به میزان ۲۳۵۴ تُن مرغ گرم تنظیم بازار در سطح استان توزیع گردید. 

وی افزود: در روز جاری بالغ بر ۳۰۰ تُن مرغ با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع شد این در حالی است که در حالت عادی میزان مرغ مصرفی در استان مازندران حدود ۱۸۰ الی ۲۲۰ تُن می باشد لذا بر این اساس نباید مشکلی وجود داشته باشد امّا به جهت نوسانات و التهابات موجود در بازار مرغ و از طرف دیگر با توجّه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی تا حدودی مردم بیش از نیازهای عادّی خود مرغ خریداری می نمایند که بنده تصریح می کنم مشکلی از بابت تأمین مرغ مورد نیاز مردم نداریم لذا ضرورتی به ایجاد صف نیست و طبق اخباری که امروز دریافت کردیم قیمت مرغ حدود ۵۰۰ تومان در هر کیلو کاهش پیدا کرده است.

حسن خیریانپور تصریح کرد:  علاوه بر تأمین نیازمندی های عمومی مردم در شهرستان ها سهمیه های جداگانه ای نیز برای فروشگاه ها و تعاونی های ادارات و مجموعه های کارگری اختصاص دادیم که بتواند نیازمندی های عمومی برای مرغ را کاهش دهد . به فرمانداران نیز مأموریت دادیم با همکاری ادارات کل صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و اصناف مراقبت های لازم را برای توزیع درست و رسیدن مرغ به دست مصرف کننده واقعی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با اشاره به اینکه طبق هماهنگی که با شرکت پشتیبانی امور دام استان داشتیم به میزان ۷۰۰ تُن ذخیره مرغ آماده داریم  گفت:  در صورت ضرورت و نیاز استان طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار نسبت به توزیع آن اقدام خواهیم کرد.

وی گفت : طبق برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده با اتّحادیه تعاون روستایی استان مازندران به میزان ۵۰۰ تُن پرتقال با قیمت هر کیلو برای مصرف کننده ۳۵۰۰ تومان و به میزان ۶۰۰ تُن سیب با قیمت هر کیلو برای مصرف کننده ۶۵۰۰ تومان برای استان مازندران تأمین و از روز شنبه مورخ ۲۵/۱۲/۱۳۹۷ توزیع آن را در سطح استان آغاز کردیم .
 وی افزود پیگیری هایی را در دست اقدام داریم که میزان سهمیه سیب را افزایش بدهیم. 

حسن خیریانپور با بیان این مطلب که در اسفندماه یک مرحله به میزان ۱۰۵ تُن گوشت گوساله منجمد و ۲۰ تُن گوشت گوساله گرم وکیوم شده در شهرستان های استان توزیع کردیم، افزود: با پیگیری هایی که داشتیم مجدداً ۱۵۰ تُن گوشت گوساله منجمد و ۵۵ تُن گوشت گرم وکیوم شده در حال توزیع می باشد .

وی تصریح کرد:  امروز نیز ۱۰۰ تُن گوشت قرمز منجمد از محل ذخیره پشتیبانی امور دام استان را برای توزیع در استان اختصاص دادیم و همچنین ۵۵ تُن گوشت گرم وکیوم شده سهمیه جدید امروز دریافت کردیم که هماهنگی برای توزیع آن انجام گرفت. مزید بر آن نامه هایی با امضای استاندار محترم تهیه و ارسال کردیم که با توجّه به حضور مسافرین ۲۰۰ تُن سهمیه گوشت قرمز منجمد به استان مازندران اختصاص داده شود.

حسن خیریانپور اذعان داشت : مشکلی از بابت سهمیه شکر وجود ندارد. به فرمانداران تأکید کردیم با هماهنگی شرکت غله و خدمات بازرگانی عاملین واجد شرایط را برای دریافت سهمیه شکر شهرستان معرفی نمایند. در حال حاضر روزانه حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ تُن شرکت وارد استان و توزیع می شود.

حسن خیریانپور با اشاره به اینکه برای استان مازندران حدود ۸۲۰ تُن سهمیه برنج دریافت شد گفت:  طبق هماهنگی با استاندار محترم صرفاً برای مناطق کوهستانی استان که برنجکاری ندارند و همچنین برای شهرستان های غرب استان و سایر مناطق مسافرخیز و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هماهنگی شد که این برنج کیلویی ۵۲۰۰ تومان توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد:  همچنین با توجه به حضور مسافرین و احتمال ایجاد ترافیک آرد نانوائی های استان برای تا ۱۵ فروردین ماه ذخیره سازی و تحویل شده تا مشکلی از بابت تأمین نان مردم ایجاد نگردد.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 144



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها