به گزارش خبرآنلاین، امروز جلسه بررسی وضعیت اقتصادی و امنیتی کشور در مجلس بود؛ جلسه‌ای که به طور غیرعلنی برگزار شد. محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس امروز پس از پایان جلسه غیر علنی به جزئیات این جلسه پرداخت و گفت: جلسه امروز با حضور وزرای نفت، اطلاعات و معاونان او برگزار و اطلاعات مفید در آن مطرح شد.

او  با بیان اینکه وزیر نفت گزارشی در خصوص حوزه انرژی، نفت و گاز، فرصت‌ها و تهدیدهای موجود ارائه داد، اظهار داشت: در این گزارش به آخرین وضعیت تولید داخل، صادرات نفت خام، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی و همچنین ذخایر داخل کشور اشاره شد که وضعیت مطلوبی حاکم است.

بنا به گزارش مهر، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: نمایندگان هم دیدگاه‌های خود را بیان و انتقادهایی پیرامون عملکرد وزارت نفت در رابطه با صادرات و تولید داخل، برخی از هزینه‌های این وزارت خانه و ساخت و سازهای آن در شهر تهران مطرح کردند.

فرهنگی با بیان اینکه مسائل امنیتی بیشتر از حوزه نفت زمان جلسه را به خود اختصاص داد، افزود: موضوعات متنوعی در این خصوص توسط وزیر اطلاعات مطرح شد، شرایط امنیت داخلی و تهدیدهای خارجی و نفوذهای داخلی تا جایی که فرصت اجازه داد مورد بحث قرار گرفت. همچنین چند نفر از معاونان وزیر اطلاعات نیز موضوعاتی همچون مسائل ضدجاسوسی و تهدیدات دیگر را توضیح دادند.

وی پاسخ به این سوال که گزارش وزرای دولت به مجلس تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ اظهار داشت: برای جلسه علنی فردا وزرای نیرو و راه و شهرسازی دعوت شدند و این وضعیت روند معمولی است که در ابتدای هر دوره اجرا می‌شود تا نمایندگان در جریان مسائل کشور قرار بگیرند و مسئولان اجرایی دیدگاه‌ها، مشکلات و مسائل را مطرح کنند و این روند تا زمانی که کمیسیون‌ها تشکیل شود و دستور جلسه مجلس بر اساس گزارش‌های کمیسیون‌ها شکل بگیرد ادامه دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس همچنین، امروز را آخرین فرصت تعیین کمیسیون نمایندگان مجلس یازدهم دانست و گفت: ۴۸ ساعت آینده فرصتی است که در قانون برای اعتراض پیش بینی شده و بعد از آن هم در ابتدای هفته آینده انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌ها و سایر روندها آغاز می‌شود.

روایت یک نماینده از جلسه غیرعلنی

همچنین فارس نوشت: احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه که با حضور وزرای نفت و اطلاعات برگزار شد، مسائل مختلفی درباره حوزه کاری این دو دوزارتخانه مطرح و بررسی شد. 

وی افزود: در جلسه امروز وزیر نفت عنوان کرد که در حوزه فروش نفت با تهدیدات و فرصت‌های مختلفی روبه‌رو هستیم که از جمله فرصت‌ها می‌توان به توانایی کشور برای تبدیل نفت خام به فرآورده‌های نفتی و فروش آنها اشاره کرد. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زنگنه همچنین گفت که در حوزه تهدیدات و چالش‌ها نیز ما مواردی را داریم که از جمله آن می‌توان به مشکلات ناشی از تحریم اشاره کرد.

 هشدار وزیر اطلاعات به نمایندگان درباره دام‌های اقتصادی و اجتماعی

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: در نشست غیرعلنی امروز،‌ وزیر اطلاعات نیز مطالبی را مطرح کرد و عنوان کرد که امروز تهدیدات مختلفی متوجه نمایندگان است که از طریق ایجاد دام‌های اقتصادی و اجتماعی برای وکلای ملت ظهور و بروز پیدا می‌کند و نیازمند است که نمایندگان در این زمینه به هوش باشند. 

وی افزود: در این جلسه، نمایندگان نیز پس از وزرا پشت تریبون رفتند و مطالبی را مطرح کردند که از جمله در حوزه وزارت نفت، نمایندگان به ساخت و سازها و طرح‌های عمرانی این وزارتخانه آن هم در شرایط خاص اقتصادی امروز کشور انتقاد داشتند که وزیر نفت در پاسخ به این انتقادات گفت که از این پس دیگر ساخت و ساز و طرح‌های عمرانی در حوزه وزارت نفت نخواهیم داشت. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ نمایندگان همچنین در حوزه کاری وزارت اطلاعات مطالبی را مطرح کردند مبنی بر اینکه وزارت اطلاعات متعلق به کلیت نظام جمهوری اسلامی است و نه یک دولت خاص و در پاسخ به استعلامات باید مصلحت نظام را درنظر بگیرد نه مصلحت یک جریان سیاسی خاص.

27216

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 8

برچسب‌ها

, ,



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها