اگر شما از نزدیک با بیماری یبوست دست و پنجه نرم کرده باشید، احتمالا با میزان درد، سختی فعالیت و مشکلات عدیده این بیماری دستگاه گوارشی آشنا هستید. بسیاری از عوامل می توانند در عدم کارایی صحیح سیستم معده و روده نقش داشته باشند و آلوئه ورا می تواند به طور بالقوه در بهبودی برخی از آن ها مثمر ثمر باشد. در این مقاله به بررسی تحقیقات انجام شده در راستای رد یا اثبات خواص آلوئه ورا برای یبوست می پردازیم.

عملکرد سالم روده به چه معناست؟

گرچه عملکرد سالم روده و دستگاه گوارشی هر فرد با شخص دیگری متفاوت است اما به طور معمول اگر 1 تا 3 بار (به جز ادرار) برای اجابت مزاج به دستشویی مراجعه می کنید، این نشان دهنده فعالیت سالم روده و معده شماست. حال اگر تعداد دفعات اجابت مزاج شما به یکبار در هفته و آن هم به سختی کاهش یابد، احتمالا سیستم گوارشی شما با مشکل مواجه شده است.

علل اصلی ایجاد روده های ناسالم

سطح استرس بالا، کم خوابی، مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده، فست فود، قند بالا و مصرف آنتی بیوتیک ها تنها برخی از مواردی هستند که می توانند به میکروبیوم روده شما آسیب رسانده و از عملکرد خوب آن جلوگیری کنند. مصرف مداوم فیبر می تواند در جلوگیری از بروز ناراحتی های روده و معده بسیار مفید باشد.

یکی از مهم ترین بیماری هایی که توسط روده های ناسالم ایجاد می شود، یبوست یا سختی در اجابت مزاج است. بیماری یبوست علاوه بر درد ها و مشکلاتی که با خود به همراه دارد، می تواند عامل ایجاد سایر بیماری های دستگاه گوارشی مانند بواسیر، شقاق و افتادگی رکتوم شود.

راه های موثر درمان یبوست

یبوست

سازمان های بهداشت جهانی همواره تاکید بر رعایت رژیم غذایی سالم و استفاده از مواد طبیعی به جای دارو های شیمیایی با عوارض جانبی زیاد کرده اند. در زمینه بهبود یبوست نیز رعایت برخی از الزامات می تواند مفید باشد:

رژیم غذایی

سلامت مواد غذایی که می خورید و می نوشید، می تواند تاثیر بسیار بالایی روی بهبود یا بدتر شدن بیماری یبوست بگذارد. ترجیحا در وعده های غذایی خود از فیبر استفاده کنید. در کنار این موضوع، مصرف بالای آب و مایعات سالم نیز می تواند به روان تر کردن مدفوع کمک کند.

انجام فعالیت بدنی منظم

برخی موارد پزشک ممکن است به شما تمرین معده و روده را پیشنهاد دهد. به عنوان مثال 15 تا 45 دقیقه بعد از صبحانه زمان مناسبی برای تمرین معده و رفتن به دسشویی است. سعی کنید با آرامش، استفاده از آب گرم یا سرد، شل کردن عضلات، استفاده از زیر پایی در توالت فرنگی و … راحتی خود را هنگام اجابت مزاج فراهم کنید.

عدم مصرف برخی دارو ها و مکمل ها

اگر فکر می کنید که تداخل درمانی یا عوارض جانبی برخی از دارو های غیر ضروری باعث ایجاد مشکلات معده و روده شما شده است، پس از مشورت با پزشک خود، برای مدتی مصرف آن ها را قطع یا دوز را کم کنید. توجه کنید که بدون صحبت با یک متخصص و پزشک، هیچ دارو یا مکملی را تغییر ندهید یا قطع نکنید.

مصرف ملین ها

بر اساس آخرین تحقیقات مجله علمی nih.gov، مصرف ملین ها برای مدت کوتاهی می تواند به بهبود یبوست کمک کند:

استفاده از مکمل های فیبر

شیر و محرک های معده

آلوئه ورا خالص

خواص آلوئه ورا برای یبوست

و اما آلوئه ورا، گیاهی با خواص فوق العاده برای زندگی سالم! این گیاه باستانی که ژلی شفاف در میان برگ های خود دارد، خواص عالی برای بهبود بیماری های دستگاه گوارشی از جمله یبوست دارد. لایه بیرونی برگ آلوئه ورا حاوی ماده ای به نام آنتراکینون است که اثر ملین دارد. استفاده از ژل آلوئه ورا برای کسانی که از یبوست دوره ای رنج می برند، می تواند کمک کننده باشد.

بر اساس متا آنالیزی که توسط 6 محقق در سال 2018 صورت گرفته است، آلوئه ورا برای درمان کوتاه مدت روده تحریک پذیر موثر و بی خطر می باشد.

هر چند تحقیقات در این حوزه چندان زیاد و کامل نیست اما در تعدادی مطالعه نتایج مثبتی در افرادی که دارای نفخ، یبوست و سختی در اجابت مزاج بودند نشان داد.

نحوه مصرف آلوئه ورا برای بهبود یبوست نیز مهم است. اگر ترجیح می دهید از نوشیدنی خالص آلوئه ورا استفاده کنید، ما به شما نوشیدنی آلوئه ورا ژلی فوراور را پیشنهاد می دهیم که با خلوص 99 درصد، دارای اولین تاییدیه معتبر انجمن آلوئه ورا در جهان است و می توانید با خیال راحت آن را از فروشگاه فوراور ایران تهیه نمایید.

طریقه مصرف نوشیدنی آلوئه ورا برای یبوست

ترجیحا با معده خالی و هر روز صبح ناشتا (یا آخر شب) ۶٠ الی ٨٠ سی سی (هر ۱۰ سی سی حدود یک قاشق غذا خوری سرپُر یا یک درب پر خود بطری می‌باشد) نوشیدنی خنک بنوشید، قبل از مصرف خوب تکان دهید، در صورت لزوم میتوانید با یک لیوان آب یا آب میوه طبیعی مخلوط کنید، پس از مصرف حتماً در یخچال نگهداری کنید.

drsalamatسلامت12 ماه پیش • dahio.com • 1

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها