به گزارش خبرآنلاین، این پنج شنبه سیاست ایران، گرچه آرام و بی هیاهو بود اما تحت الشعاع چند اتفاق روزهای قرار داشت. در دقایق ابتدایی امروز، تولید مجدد اورانیوم غنی شده در فردو از سر گرفته شد تا ایران چهارمین گام کاهش تعهدات خود در برجام را به طور کامل عملیاتی کند. تهدید به مرگ رئیس جمهور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان قم آنهم با شعار «استخر فرح» همچنان با واکنش هایی همراه است و غرویان در گفتگویی از برخی افراد که از لباس روحانیت سوءاستفاده کرده اند روایت کرد. روزنامه کیهان هم بالاخره یکبار حق را به محمود صادقی داد، آنهم در ماجرای طرحی درباره ممنوعیت پخش اعترافات متهمان در تلویزیون.

>>>>>در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

ببینید | رهبری و آیت‌الله هاشمی خبر تسخیر سفارت آمریکا را کجا شنیدند؟

عضو جامعه روحانیت مبارز: مجلس دهم دستپخت شورای نگهبان است

دنیای انتخابات هم امروز بی خبر نبود. طرح سرا که جنجالی در اردوگاه اصلاحات به پا کرده است، امروز هم با حواشی همراه بود و برخی در حمایت و برخی در نقد آن لب به سخن گشودند.اصولگریان سیاست هم همچنان با شورای وحدت و البته پایداری های تک رو سروکله می زنند تا ببینید با چه دست فرمانی باید وارد سیاست شوند.

اما دو چهره پرخبر امروز یکی سردار سلامی فرمانده کل سپاه بود و دیگری محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور که یکی در راستای تلاش های سپاه برای محرومیت زدایی امروز نیز قدم هایی برداشت و دیگری نیز که به عسلویه، بوشهر و لامرد سفر کرده از تلاش های دولت برای حل مشکلات اقتصادی سخن گفت.

پرچم پر کلیک ترین خبر سرویس سیاسی خبرگزاری خبرآنلاین هم به خبری درباره روح الله زم، رسید که در آن حسینعلی حاجی دلیگانی رخ دادن حادثه برای سرشبکه آمدنیوز در زندان را رد کرده بود.

بازی سیاسیون با کلمات تا اسفند انتخاباتی
در ماه‌های منتهی به انتخابات اسفندماه مجلس، هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب، مدام در حال زمزمه کلیدواژه‌هایی هستند تا ضمن آسیب شناسی روند حرکتی پیشین، بدنه رای شان را نیز با تکیه بر همان کلیدواژه ها اقناع کرده و راهی صندوق های رای کنند. در همین راستا خبرآنلاین در گزارشی با تیتر «بازی سیاسیون با کلمات تا انتخابات۹۸/کلیدواژه‌ها قبل از شعارها آمدند» به بررسی پرکاربردترین کلیدواژه هایی که این روزها اصولگرایان و اصلاح طلبان زمزمه می کنند پرداخته است. کلیدواژه هایی چون «نارضایتی عمومی»، «ائتلاف»، «کاندیدای اصلح»، «مجلس ارزشی» و …که بعید به نظر نمیرسد در روزهای آینده از کنار هم قرار گرفتن برخی از آنها شعارهای یک طیف یا تشکل سیاسی بیرون آید.

بلوا در اردوگاه اصلاحات، اختلاف در اردوگاه اصولگرا
طرح سرا یا همان سامانه رای سنجی اصلاح طلبان چند روزی است که بلوایی در اردوگاه اصلاحات به راه انداخته است، طرحی که بنا به روایت ها پشت پرده آن به حزب اتحاد ملت می رسد و اطرافیان عارف از حامیان آن هستند. در مقابل کارگزاران، حزب اعتماد ملی، حزب اسلامی کار، انجمن اسلامی معلمان نیز از مخالفان جدی آن محسوب می شوند. آنچنان که اسماعیل گرامی مقدم که روز گذشته درگفتگویی با خبرآنلاین ناگفته هایی را روایت کرده بود، امروز در گفتگو با ایران از احتمال خداحافظی این حزب با شورای عالی اصلاح طلبان خبر داد.

از سوی دیگر حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار نیز که تشکل متبوعش مخالف این طرح است در گفتگو با خبرآنلاین این هشدار را به اصلاح طلبان حامی طرح سرا داد که تکلیف خود را سریع مشخص کنند که با این طرح به دنبال معرفی چهره ها هستند یا برنامه.حسن رسولی اما از حامیان این طرح در گفتگویی تلاش کرده بود به انتقادات پاسخ دهد و این نوید را داده که اشکالات در جزئیات بررسی این طرح برطرف خواهد شد.

دنیای سیاست اصولگراها هم خالی از خبر نبود. اظهارات چند روز گذشته اقا تهرانی که به نوعی خط و نشان برای شورای وحدت بود همچنان با واکنش همراه است. آنچنان که چمران در گفتگویی ابراز امیدواری کرده پایداری ها با شورای ائتلاف همراه شوند. جمعیت وفاداران انقلاب هم به شورای وحدت توصیه کرده که سریعتر برنامه های خود برای حل مشکلات اقتصادی را ارائه دهند.

روز شلوغ واعظی در جنوب کشور

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز یک تنه بار خبرهای مربوط به دولت را به دوش کشید. او که در جنوب کشور به سر می برد، در نشست شورای اداری شهرستان‎های جنوبی استان بوشهر از نتیجه 12 شرط آمریکایی ها برای مذاکره با ایران روایت کرد و این پیام را نیز ضمن آن به طرف های غربی داد که اگر به تعهدات خود در برجام بازگردند، ایران نیز به قبل از چهار گام برداشته شده برخواهد گشت.

واعظی در نشست با علما، روحانیون و شوراهای شهرستان عسلویه همدلی و آرامش را رمز عبور از روزهای سخت تحریم دانست.

نظامی ها هم پرتلاش ظاهر شدند
فرمانده کل سپاه نیز امروز در راستای ماموریت محرومیت زدایی که محول شده از سوی رهبر انقلاب به سپاه پاسداران است، در در آیین افتتاح 700 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی سپاه تهران حضور یافت و ضمن آن صریحا این پیام را به دشمنان جمهوری اسلامی داد که هر توطئه آنها علیه نظام جمهوری اسلامی ناکام خواهد ماند.

سرلشکر باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح نیز از پشت پرده ناآرامی های عراق روایت کرد و سرلشکر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد که ایران بر سر منافع ملت ایران و حقوق برحقش با هیچ کسی معامله نخواهد کرد.

2727

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 46

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها