به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سیزدهمین روز بهار، خبری تلخ و تاسف بار موجی از غم و اندوه را در خانواده سینمای ایران به راه انداخت؛ جمشید مشایخی بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون در سن ۸۴ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

بازیگران و اهالی سینما نیز در پی این اتفاق تلخ، با انتشار پست‌هایی در صفحات خود در اینستاگرام، درگذشت این هنرمند را به خانواده‌اش و جامعه سینمای ایران تسلیت گفتند که در ادامه چند نمونه از این پیام‌ها را آورده‌ایم.

پرویز پرستویی در پی درگذشت جمشید مشایخی، با انتشار تصویری از او نوشت: «جمشیدخان مشایخی عزیز، روحت شاد و یادت گرامی. تسلیت به گیتی خانم عزیز و سام و نادر خان نازنین ودختر مهربانش. تاسف برای سینمای ایران، نیازی به معرفی اش نیست، برای کوچک و بزرگ‌ ملت ایران شناخته شده است. از خان دایی قیصر، تا کمال الملک و…»

حسن فتحی، کارگردان سینما و تلویزیون هم در واکنش به درگذشت مشایخی نوشت: «ارغوان این چه رازی است که هر بار بهار با عزای دل ما میاید، پدر مهربان و نازنین سینمای ایران استاد جمشید مشایخی در گذشت. وفات این هنرمند بزرگ و محبوب را به خانواده عزیز ایشان و خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت عرض می‌کنیم. یادش همواره گرامی باد.»

رامبد جوان هم با انتشار تصویری از خود و مشایخی نوشت: «جمشید خان هم رفت. تسلیت به همتون مخصوصا گیتی خانم و فرزندان عزیزش و خانواده‌ محترم سینما و تئاتر و تلویزیون.»

شهاب حسینی نیز به این اتفاق غم‌انگیز، این‌چنین واکنش نشان داد: «حجاب چهره جان می‌شود غبار تنم، خوشا دمی که از آن چهره پرده بر فکنم. او هم پر کشید.»

بهرام رادان هم در پی درگذشت مشایخی، این‌طور نوشت: «آقای مشایخی عزیز، افسوس سایه تان از سر ما برداشته شد، اما سایه نقش‌های ماندگارتان تا همیشه بر صحنه هنر این سرزمین خواهد ماند، بدرود کمال الملک سینمای ایران.»

نیکی کریمی، رضا گلزار، نوید محمدزاده، مهناز افشار و محسن تنابنده نیز از دیگر هنرمندانی بودند که درگذشت مشایخی را تسلیت گفتند که در ادامه پست‌هایشان را مرور می‌کنیم.

۵۷۲۴۳

منبع

hotnewsفرهنگ و هنر5 سال پیش • dahio.com • 53



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها