به گزارش خبرآنلاین، شهبازی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان که ظهر یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با ارائه شرح مختصری از مفهوم اقتصادی مقاومتی، افزود: اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر است.
وی ادامه داد: البرز دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه های مختلف اعم از حمل و نقل زمینی و هوایی، نزدیکی به پایتخت، گذرگاه ۱۲ استان کشور، استقرار مراکز علمی و تحقیقاتی و امکانات کم نظیر طبیعی است که باید به نحو مطلوب بهره برداری شود.

شهبازی گفت: بخش خصوصی و سرمایه گذاران فعال در البرز متشکل از افرادی متعصب، خلاق و هوشمند هستند که از آنها حمایت کرده و فرش قرمزی برای فعالیت آنها فراهم می کنیم.

وی افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که ظرفیت های البرز تقویت و ارتقا یابد که خروجی قابل قبولی در جهت رشد و توسعه استان داشته باشد.

استاندار البرز اضافه کرد: ضرورت دارد که کارگروه های زیر مجموعه این ستاد، فعال و پویا تر باشند.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان، گفت: اکنون ۲ هزار تخت هتلی در البرز وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تا سال آینده به ۵ هزار تخت می رسد.

شهبازی با تاکید بر ضرورت اهتمام ویژه دستگاه ها برای افزایش سهم استان از تبصره ۱۸، افزود: البرز در جذب اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دارای رتبه اول کشور است از این رو می توانیم با جدیت در راستای کسب چنین رتبه ای در جذب اعتبارات تبصره ۱۸ نیز در کشور پیشتاز باشیم.

وی عنوان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی با خط دهی به سایر کارگروه ها می تواند مسیر توسعه استان را ریل گذاری کند.

استاندار البرز گفت: مجموعه استان در سایه اتحاد و انسجام درصدد اجرا و اعمال سیاست های کارگروه اقتصاد مقاومتی هستند و به طور قطع حواشی و اقداماتی با هدف فردگرایی و منفعت طلبی در این مسیر جایی ندارد.

لازم به ذکر است که در تبصره ۱۸ قانون بودجه و اشتغال روستایی با موضوع اشتغال فراگیر، به دولت اجازه داده می‌شود برای مردمی‌شدن اقتصاد، حداکثرسازی مشارکت اقتصادی، بهره‌گیری مؤثر از ظرفیت‌های عظیم جمعیت فعال کشور و برای بهره‌برداری مؤثر از مزیت‌های نسبی و رقابتی مناطق در پهنه سرزمینی ایران اسلامی نسبت به برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مناسب برای ایجاد فرصت های شغلی جدید و پایدار در منطقه و شناسایی استعدادها و قابلیت‌های مناطق، از طریق حمایت‌های نهادی، اعتباری، آموزشی و اجرائی، اقدام کند.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 173



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها