سید علی سیدپور  اظهار داشت: سینما به عنوان یک رسانه عمومی نقش مهمی در انتقال فرهنگ دارد  که باید فیلم‌های خوب و پرمحتوا  تولید شود.

وی افزود: چالش اقتصادی، فرهنگی، هویتی در جامعه وجود دارد که سینما می‌تواند اتفاق  نوینی را رقم بزند که در این میان پایین آوردن میزان آسیب پذیری در جامعه هدف سینما است.

سیدپور گفت: سینما یک پناهگاه  و مرجع فرهنگی بوده که رسالت داریم آنچه تولید م‌شود به درستی از بالا به پایین نمایش دهیم که ایجاد فضا برای مخاطبان می‌تواند تاثیر فراوانی در جامعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: سینماهای فرهنگ و ایران در مرکز استان در اولویت ساخت بوده که ساخت پردیس سینمایی با همکاری شهرداری می‌تواند گام بهتری برداشته شود که در دو ماه آینده سالن دوم سینما سپهر به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول هنری مازندران گفت: سینما در چرخه فرهنگی قرار گیرد، سبد فرهنگی خانوار پررنگ تر می‌شود و امروزه ذائقه تماشاگران به فیلم داخلی بیشتر از فیلم‌های خارجی است.

وی بیان کرد: امروزه سینما از هنر به سمت صنعت حرکت کرد که باید برای رونق این صنعت، نویسندگان، تهیه کنندگان و سازندگان فیلم بیشتر شوند. محتوای فیلم در کنار بازیگران مورد علاقه نیز باید برای خانواده‌ها و تماشاگران سینما  مورد نظر باشد.

سیدپور تصریح کرد: قشرجوانان و میانسال بیشترین  مخاطب سینما بوده و دراین میان حضور نوجوانان کمترین مخاطب سینما است که باید حضور آنان را پررنگ کنیم.

وی تصریح کرد: ۱۲۱ هزار و ۳۳۵ نفر از ابتدای سال تاکنون در سینماهای  استان حضور یافتند  و ۳۴۰ هزار نفر سال گذشته در چهار سالن ساری، بهشهر و آمل  حضور داشتند.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 50



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها