مسائل زناشویی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های زندگی انسان است که در بسیاری از موارد، به‌اندازه‌ی کافی موردتوجه قرار نمی‌گیرد. درواقع کم‌توجهی به بعضی مسائل، می‌تواند باعث ایجاد انواع مشکلات جنسی و مقاربتی شود که هر دو طرف را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

اسپری تاخیری و کاندوم تاخیری دو محصولی بسیار پر استفاده در بین زوجیی است که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اما بسیاری از افراد در هنگام خرید و انتخاب این دو محصول ، با سوال زیر مواجه می‌شوند:

کاندوم تاخیری یا اسپری تاخیری؟ کدام گذینه بهتری است؟

هنگامی که از کاندوم تاخیری یا اسپری تاخیری صحبت می‌شود، بسیاری از افراد در رابطه با آن‌ها اطلاعات زیادی ندارند. به همین منظور در این نوشته به نقل از داروچی تلاش می‌کنیم تا ضمن معرفی کاندوم و اسپری تاخیری، تفاوت‌های این محصول را نیز مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

اسپری تاخیری یا کاندوم تاخیری

کاندوم تاخیری چیست؟

همان‌گونه که از اسم آن مشخص است، کاندوم تاخیری ابزاری برای ایجاد تأخیر در مدت‌زمان ارضاشدن آقایان در طول یک رابطه جنسی است. این کاندوم‌ها که حاوی درصدی از هیدروکلرید لیدوکائین هستند، با ایجاد یک بی‌حسی موضعی، باعث تأخیر در ارگاسم مردان می‌شوند.

اثرگذاری لیدوکایین موجود در کاندوم‌های تاخیری، عموماً یک دقیقه پس از استفاده آغاز می‌شود و مدت‌زمان تأثیر آن نسبت به کیفیت محصول شم ممکن است تا 30 دقیقه ادامه داشته باشد.

به‌طورکلی استفاده از کاندوم تاخیری یا اسپری تاخیری، می‌تواند به درمان زودانزالی افراد کمک کند. البته به این شرط که استفاده بیش از حد باعث وابستگی شخص نشود و او با افزایش فاصله میان استفاده از این محصول، نهایتاً مدت‌زمان رابطهجنسی خود را بدون استفاده از کاندوم نیز بالا ببرد.

فواید استفاده از کاندوم تاخیری

استفاده و خرید کاندوم تاخیری به‌عنوان یکی از محصولات جنسی پرطرفدار، فواید گوناگونی دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. پیش‌گیری از بارداری؛ طبیعتاً یکی از اصلی‌ترین کاربردهای هرگونه کاندوم موجود در بازار، پیش‌گیری 98 درصدی از بارداری در صورت استفاده صحیح است.
  2. دسترسی آسان و ارزان‌قیمت؛ انواع کاندوم‌ها با قیمت مناسب در اکثر داروخانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شود و تهیهٔ آن‌ها نیازی به نسخه پزشک ندارد.
  3. پیش‌گیری از بیماری‌های مقاربتی؛ همانند بارداری، پیش‌گیری از بیماری‌های مقاربتی نیز یکی دیگر از کاربردهای اصلی کاندوم‌هاست.
  4. افزایش طول رابطه جنسی؛ استفاده از کاندوم تاخیری یا اسپری، رایج‌ترین روش‌ها برای افزایش طول رابطه جنسی است. عموماً تمامی کاندوم‌ها طول رابطه را مقداری افزایش می‌دهند که احتمالاً به‌دلیل نبود تماس پوستی میان آلت تناسلی مرد و زن است. اما کاندوم تاخیری با بهره‌مندی از لیدوکایین، این زمان را بسیار طولانی‌تر خواهد کرد.

اسپری تاخیری چیست؟

همان‌طور که بیان شد، افراد برای طولانی‌تر کردن مدت‌زمان رابطهٔ جنسی خود، از کاندوم تاخیری یا اسپری تاخیری استفاده می‌کنند. پس از معرفی کاندوم‌ها، اکنون قصد داریم تا اسپری تاخیری را همراه با فواید آن معرفی کنیم.

این اسپری‌ها با ایجاد بی‌حسی موضعی و موقتی اعصاب آلت تناسلی مردان، ارگاسم آن‌ها را به تاخیر انداخته و طول رابطه جنسی را افزایش می‌دهند. البته این نکته نیز اشاره کرد که با توجه به حساسیت بالای آلت تناسلی، اعمال کمی بی‌حسی از لذت رابطه جنسی کم نخواهد کرد.

خرید اسپری تاخیری یک از روش‌های مرسوم برای درمان مشکل زودانزالی در مردان است. حتی بسیاری از افرادی که خود را مبتلا به زودانزالی نمی‌دانند نیز، پس از استفاده از این محصول ابراز رضایت داشته‌اند. این اسپری‌ها با طولانی کردن مدت رابطه جنسی، رضایت طرفین یک رابطه را جلب می‌کنند.

فواید استفاده از اسپری تاخیری

  1. استفاده از کاندوم تاخیری یا اسپری می‌تواند سبب افزایش مدت‌زمان رابطه جنسی شود. اما اسپری تاخیری علاوه‌بر آن، فواید دیگری نیز دارد. در این قسمت به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
  2. آلت تناسلی مردان را سفت و بزرگ می‌کند که باعث افزایش رضایت طرفین خواهد شد.
  3. مدت‌زمان نعوذ را طولانی‌تر کرده و انزال را به تعویق می‌اندازد. در برخی موارد به‌دلیل رابطهٔ جنسی طولانی‌تر، مرد ارگاسم سنگین‌تری را تجربه می‌کند.
  4. میل جنسی مرد را در رابطه بالا می‌برد که این موضوع لذت رابطهٔ جنسی را برای دو طرف بیشتر می‌کند.
  5. باعث افزایش اعتمادبه‌نفس مرد در طول رابطهٔ جنسی می‌شود که لذت و رضایت طرف مقابل را بالا می‌برد.

انتخاب کاندوم تاخیری یا اسپری تاخیری

میزان اثرگذاری کاندوم و اسپری تاخیری چقدر است؟

میزان اثرگذاری در هنگام استفاده از کاندوم تاخیری و اسپری تاخیری، از اهمیت بالایی برخوردار است. افراد مختلف بستگی به نیاز خود ترجیح می‌دهند از این محصولات استفاده کنند.

میزان اثرگذاری کاندوم تاخیری به عوامل مختلفی چون مقدار زودانزالی، جنس و مواد مصرفی در کاندوم بستگی دارد. این مقدار ممکن از چند دقیقه شروع و حتی در بعضی موارد به 45 دقیقه برسد.

به‌طور میانگین استفاده از این محصول، حدود 4 دقیقه و 30 ثانیه به مدت‌زمان انزال مردان می‌افزاید و مطابق آمار، رابطه‌های جنسی منجر به ارضاشدن هر دو طرف از 34 درصد به 65 درصد افزایش می‌یابد.

میزان تفاوت نحوه مصرف کاندوم و اسپری تاخیری

ابتدا باید گفت که اسپری تاخیری و کاندوم تاخیری باید حدود 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه زناشویی استفاده شوند تا مرد آماده یک رابطه زناشویی طولانی مدت شود.

اما برای درک تفاوت در استفاده بهتر است به نحوه مصرف این دو محصول اشاره کنیم:

برای استفاده از کاندوم تاخیری وقتی آلت تناسلی در حالت نعوظ است، کاندوم تاخیری را روی آلت تناسلی بکشید.

برای استفاده اسپری تاخیری ، باید اسپری را با فاصله 30 سانتی متری روی آلت تناسلی اسپری کنید.

تفاوت عوارض جانبی اسپری تاخیری و کاندوم تاخیری

ماده‌ای که در اسپری تاخیری و کاندوم تاخیری استفاده می‌شود لیدوکائین یا بنزوکائین است. هر دوی این ماده بی خطر بوده و تنها عارضه‌ای که می‌تواند این دو ماده ایجاد کند حساسیت بوده و معمولا عارضه دیگری ندارد.

با توجه به این که اسپری تاخیری دارای درصد بیشتری از لیدوکائین است ، احتمال بروز حساسیت در آن بیشتر خواهد بود. اما در صورتی که به اندازه مجاز و استاندارد استفاده شود ، احتمال بروز حساسیت به شدت کاهش می‌یابد.

کاندوم تاخیری مناسب چه کسانی است؟

کاندوم تاخیری بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد دارند یک رابطه طولانی‌تر را به‌صورت مقطعی تجربه کنند. درواقع کاندوم‌ها هرگز به‌عنوان درمان زودانزالی به‌شمار نمی‌روند و در این مورد، مراجعه به دکتر بهترین راه ممکن است.

استفاده از کاندوم تاخیری مناسب کسانی است که حوصله شستشو و تمیز کاری را نداشته و می‌خواهند بدون کارهای اضافه به رابطه زناشویی خود برسند.

اسپری تاخیری مناسب چه کسانی است؟

مطابق آنچه پیش از این در مقاله بیان شد، استفاده از اسپری تاخیری می‌تواند به درمان زودانزالی در مردان کمک کند. البته این درمان به‌شرطی است که باعث وابستگی نشود و شخص بتواند مصرف اسپری را به‌مرور زمان کنار بگذارد، بنابراین افرادی که قصد دارند مشکل زودانزالی خود را در طول زمان حل کنند، می‌توانند از این شیوه بهره‌مند شوند.

باوجوداین توصیه می‌شود که در چنین شرایطی حتماً به دکتر روانشناس مراجعه شود. با توجه به حساسیت بالای مسائل جنسی در یک زندگی مشترک، حل کردن چنین مسائلی بسیار مفید است. اما نباید در مسیر حل آن‌ها از احتیاط و رعایت اصول غافل شد.

ایا می‌توان از کاندوم تاخیری و اسپری تاخیری با هم استفاده کرد؟

استفاده همزمان اسپری تاخیری مثل اسپری تاخیری ایموشن در کنار کاندوم بدون مشکل بوده ، به این صورت که ابتدا اسپری روی آلت تناسلی آغشته شده و پس از 10 تا 15 دقیقه اسپری از روی آلت باید شسته شود. سپس می‌توان از کاندوم لاتکس استفاده کرد.

اما استفاده همزمان کاندوم تاخیری و اسپری تاخیری به دلیل بالا رفتن میزان لیدوکائین توصیه نمی‌شود.

کاندوم تاخیری بهتر است یا اسپری تاخیری؟

در جواب این سوال باید گفت که کاملا بستگی به سلیقه زوجین دارد. همان طور که در بالا گفته شد کاندوم تاخیری یک سری فواید و ویژگی را داراست و از سوی دیگر اسپری تاخیری مزایای دیگری را داراست.

در نتیجه بهتر است زوجین برای یک بار هم که شده از هر دوی این ابزارهای پیشگیری استفاده کنند تا با توجه به میل شخصی از کاندوم یا اسپری تاخیری استفاده کنند.

اثر گذاری اسپری تاخیری به نسبت کاندوم تاخیری

کلام پایانی

حدود 20 درصد از مردان جهان، از مشکل زودانزالی رنج می‌برند. استفاده از کاندوم تاخیری یا اسپری تاخیری، رایج‌ترین روش برای حل این مشکل به‌حساب می‌آید. طولانی‌کردن مدت‌زمان رابطه جنسی از روش‌های مختلف، باعث رضایت بیشتر طرفین رابطه می‌شود. در کنار این موارد، طبیعتاً کاندوم تاخیری در پیش‌گیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی نیز مؤثر است.

استفاده از کاندوم تاخیری یا اسپری، هرکدام فواید مربوط به خود را دارند که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد. همچنین هرکدام از این محصولات میزان اثرگذاری مشخصی داشته و برای استفاده توسط افراد واجد شرایط مناسب است، در این نوشته تلاش کردیم تا کاربردهای این دو محصول جنسی پرطرفدار را به‌صورت مجزا بررسی کنیم.

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت1 سال پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها