آلودگی صوتی خود به عنوان یکی از بزرگترین آلودگی ها همیشه در کمین شهرها بوده است؛ از این رو صنایع به عایق بندی محصولات در ارزیابی تجهیزات صنعتی و میزان مقاومت آن ها در این باره توجه ویژه ای داشته اند. برای جلوگیری از رواج این آلودگی غیرقابل مشاهده، شرکت های بسیاری به تولید عایق صوتی یا عایق صدا پرداخته اند. موفقیت این عایق ها به گونه ای بوده به سرعت توانستند در جوامع ساختمانی و صنعتی فراگیر شوند. شرکت اس تی آی (STI) به عنوان یکی از به نام ترین شرکت های تولیدی صنعتی، بزرگترین شرکت تولیدکننده عایق های صوتی در ایران است که کارش را با هدف اصلاح و بهینه سازی مصرف انرژی آغاز کرده است.

اهمیت عایق کاری صوتی

عایق صوتی یا عایق های آکوستیک برای کاهش صدای ناخواسته از منبع به کار می روند، در بیشتر مواقع نیز این صدا در محیط های زندگی، استودیوها، مکان های عمومی یا محل کار تولید می گردد. عایق های صوتی رولی و شانه تخم مرغی STI از بهترین محصولاتی است که به طور مستقیم می تواند مانع از بروز صدا در جداره ها شود؛ برای مثال کاربرد این عایق ها در استودیوهای موزیک به خوبی می تواند از بازنشر صدای محیط جلوگیری کند. در واقع این محصولات برای جذب صداهای موجود در تیرچه های چوبی، هوا و دیوارها و هر اتاق مهر و موم شده ای طراحی شده اند. حتی شما به راحتی می توانید دیوار خود را در برابر دیوار همسایه عایق کاری کنید.

اس تی ای شرکت تولید کننده عایق های صوتی در ایران

نکاتی که درباره عایق صوتی دیوار داخلی و خارجی باید بدانید

با بررسی دقیق دیوار می توانید تمام نقاط ضعف آن را شناخته و راه خروج آن را بیابید. شما باید دیوارها را چون عایق رطوبتی در نظر داشته باشید. همچنین می توانید با سنگین کردن دیوار بر توانایی دیوارها برای جلوگیری از عبور نویزهای موجود در هوا بیفزایید. در واقع با انجام این کار، عبور و مرور صداهای موجود در فضا از دیوار اتاق را سخت تر خواهید کرد. علاوه بر این موارد، با استفاده از لایه های مختلف عایق های صوتی می توانید سد خوبی برای عبور انواع مختلف صدا ایجاد کنید.

عایق های صوتی STI FELEX

شرکت اس تی ای با همکاری متخصصین ماهر و با تجربه و همچنین تکیه بر علم روز دنیا از جدید ترین مصالح برای ساخت عایق های صوتی STI FLEX رولی دو رو صاف و صوتی شانه تخم مرغی استفاده می کند. این محصولات با دارا بودن قدرت جذب صوت بسیار بالا برای استفاده در دیوارها و جدار های داخلی و خارجی، سقف و کف ها و همچنین در برابرآلودگی های صوتی ناشی از (صحبت کردن، صدای تلویزیون، دستگاه های صنعتی و غیره) و نویز ضربه (جابجایی اثاثیه، قدم زدن و غیره) مناسب هستند.

در واقع این عایق ها موادی را شامل می شود که به شدت از توانمندی بالایی در جداسازی شدید صداها و ارتعاشات صوتی در یک اتاق یا ساختمان برخوردار است. همچنین توجه داشته باشید که کاربرد عایق های صوتی STI FLEX بسیار متنوع بوده و می تواند به خوبی در محل کار، مناطق مسکونی، اتاق تشکیل جلسه و هیئت مدیره، اتاق بازی و کنسول، سالن نمایش، دفتر و غیره استفاده شود.
عایق های صوتی STI FELEX چسبی در قسمت پشتی خود دارند که آسان نصب بودن آن ها را می رساند. در واقع با این قابلیت می توان آن ها را به راحتی بر روی دیوار های گچی رنگ شده و بدون رنگ، دیوار های پیش ساخته (گچی، چوبی، فلزی) مابین دیوارهای دوجداره در حال ساخت و روی سطوح بصورت نمایان exposed جایگذاری شود. تنها بدین صورت است که صدای مزاحم را در حفره‌های دیوارها و فضاهای مختلف می تواند جذب نماید.
حتی عایق های صوتی فوم رولی STI می توانند پس از نصب با انواع دیوارپوش ها نظیر؛ گچ، دیوارهای پیش ساخته گچی، فلزی و چوبی و… تزئین شوند.

دیگر محصولات و فعالیت های اس تی آی

شرکت اس تی ای یکی از بزرگترین شرکت های ساخت تجهیزات صنعتی است که با سال ها تجربه در این زمینه به خوبی توانسته مشتریان را از کیفیت کار خود راضی نگه دارد. از این رو لازم است ذکر کنیم که این شرکت در کنار ساخت عایق آکوستیک ، در ساخت کانال های گالوانیزه، کانال فلکسیبل، کانال الاستومریک، روکش آلومینیومی و چسب دو طرفه نیز به طور موفقی فعالیت میکند. شرکت اس تی آی در راستای مقاوم سازی ورق های گالوانیزه، در امتداد کانال رخ های عرضی را ایجاد کرده که موجب افزایش مقاومت مکانیکی کانال نسبت به سیستم سنتی آن می شود. همچنین کلیه استانداردهای به کار رفته در ساخت کانال های اس تی آی، مربوط به روش تولید خط تولید Super Seven می شود که بر مبنای Smacna از بالاترین استاندارد ساخت و نصب کانال در دنیا برخوردار است.

اس تی ای شرکت تولید کننده عایق های صوتی در ایران

اس تی آی بالاتر از خط تولید محصول!

شرکت سامان تهویه ایرانیان (STI) با اقدام به تامین، ساخت و نصب کانال های از پیش عایق شده STI، تولید کانال های فلکسیل STI، عایق الاستومریک حرارتی برودتی و عایق صوتی STI FLEX یکی از موثرترین شرکت هایی است که به پیشرفت تجهیزات کانال کشی در جوامع صنعتی و غیرصنعتی کمک کرده است.

اس تی آی با سربلندی توانست خط تولید تمام اتوماتیک ساخت کانال های گالوانیزه (Super Seven) را به کشور وارد کند در حالی که از این خط تولید فقط ۵۰ سری در دنیا وجود داشته است. شرکت برای حفظ کیفیت مواد عایق الاستومریک، چسب های دوطرفه مسلح نخدار، چسب دو طرفه سلولزی و آلومینیوم مسلح الیاف دار را به کشور وارد کرده تا به خوبی بتواند انواع شکل های عایق الاستومری را در کارخانه اس تی ای به تولید نهایی برساند. اس تی آی علاوه بر فعالیت در پروژه های ساختمانی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع بیمارستانی و داروئی، کارخانجات و … قطعات خاص واگن های صنایع ریلی را نیز تولید می کند.

hotnewsخبر1 سال پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها