به گفته کورش ادیم، برای نخستین بار آثار دانشجویان در کنار آثار استادان عکاسی در همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» به صورت جداگانه نمایش داده می‌شود.

 

به گزارش مجله نوریاتو به نقل از مهر، کورش ادیم که مدیر برنامه «به سوی نگاه شخصی» همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» است گفت: همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» از چهارشنبه ۱۴ آذرماه افتتاح می‌شود و از روز پنجشنبه برنامه‌ها شامل ورک‌شاپ، سخنرانی، میزگرد و نمایشگاه طبق جدول در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ هیات اجرایی این دوره همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» به گونه‌ای است که برنامه‌ها هم‌پوشانی نداشته باشند تا جامعه علاقه‌مند به عکاسی و مخاطبان عکاسی بتوانند از این برنامه‌ها به فراخور علاقه‌مندیشان استفاده کنند.

 

مدیر برنامه «به سوی نگاه شخصی» با یادآوری اینکه این همایش از ۱۴ تا ۲۳ آذرماه برپا خواهد شد، اظهار کرد: بخش زیادی از گالری‌ها به نمایشگاه‌های عکاسی اختصاص خواهد داشت که البته نمایندگانی از اصناف عکاسی مثل انجمن عکاسان مطبوعاتی، انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی، انجمن عکاسان میراث فرهنگی و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس هستند و هر کدام در یک گالری آثارشان را به نمایش می‌گذارند.

 

وی بیان کرد: در کنار اختصاص یک گالری به عکس‌های اعضای انجمن عکاسی ایران، برای اولین بار به عکاسی دانشگاهی و دانشجویان هم پرداخته‌ایم به طوریکه آثار مربوط به دانشجویان عکاسی و اساتید در یک گالری مجزا به نمایش در می‌آید.

 

ادیم در تشریح دیگر برنامه‌های این دوره همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» تصریح کرد: ما چهار سخنران در این دوره همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» خواهیم داشت که علاوه‌بر آشنایی با مباحث تئوری و زیبایی‌شناسی عکاسی، مطالعات به‌روزی دارند. ما خواستیم با این برنامه دورخیزی برای سال آینده داشته باشیم و به استانداردهای بین‌المللی نزدیک‌تر شویم.

 

وی ادامه داد: ما در این سخنرانی‌ها قصد طرح مساله را داریم یعنی می‌خواهیم با حساس کردن جامعه عکاسی، کسانی که تجربه تالیف و تدریس دارند، تئوری می‌دانند و به زبان‌های روز دنیا عکاسی را دنبال می‌کنند، تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند و گفتگویی در زمینه تبادل اطلاعات ایجاد شود تا سال بعد نتایج بهتری داشته باشیم.

 

کورش ادیم با تاکید بر اینکه ادعایی نسبت به ایجاد تغییرات اساسی ندارد، گفت: تلاش کرده‌ایم در کنار نگاه قبل، کسانی‌ که نظرات جدیدتر و آثار متفاوت‌تری دارند هم در همایش حضور پیدا کنند.

 

وی درباره تغییر پیدا کردن عنوان بخش «به سوی نگاه شخصی» هم گفت: عنوان این بخش از «نگاه شخصی» به «به سوی نگاه شخصی» تغییر کرده است. در چهار دوره گذشته «۱۰ روز با عکاسان ایران» که از سوی انجمن عکاسان برگزار می‌شد بخشی با نام «نگاه شخصی» به همایش اضافه شده بود که در آن عکاس ضمن نمایش آثارش، توضیحاتی درباره عکس‌هایش ارائه می‌کرد و در نهایت هم پاسخگوی پرسش‌ها می‌شد اما از آنجا که نگاه شخصی برداشت‌های متفاوتی را در بر داشت، طی دو سال گذشته پیشنهاد تغییر این عنوان را ارائه کردم. امسال با دعوت از من برای برگزاری این بخش مجدد تغییر عنوان این بخش را مطرح کردم که با موافقت همراه شد و بخش «نگاه شخصی» به «به سوی نگاه شخصی» تغییر نام پیدا کرد.

 

کورش ادیم در پایان تاکید کرد: دلیل این تغییر این بود که نگاه شخصی ممکن است مترادف با عنوان تالیف در عکاسی باشد و اینکه کسی که مولف است صاحب یک امضای منحصربه‌فرد است به طوریکه هرگاه آثار آن هنرمند را درجایی می‌بینیم متوجه می‌شویم که این اثر متعلق به فلان هنرمند است، در حالی که اعتقاد به داشتن عکاسانی که مولف هستند در ایران ادعای سنگینی است و اختلاف نظرهای جدی دارد.

 

نوشته اعتقاد به داشتن عکاسان مولف در ایران، ادعای سنگینی است

hotnewsعکس5 سال پیش • dahio.com • 134

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها