ترجمه اختصاصی نوریاتو: از بین تعداد بیشماری از عکس‌های ورودی، ده عکس فوق‌‌العاده به عنوان بهترین تک عکس‌ مسابقه عکاسی سونی در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده‌اند. دسته‌بندی‌های متنوعی مانند حرکت، معکاری، عکاسی خیابانی، فرهنگ و پرتره گرافی، فضای کافی را در اختیار عکاس‌ها گذاشته است تا خلاقیت و مهارت فنی خودشان را به نمایش بگذارند.

 

مطالعه بیشتر: وردپرس فوتو ۲۰۱۹

 

یکی از برندگان بهترین تک عکس مسابقه عکاسی سونی امسال کریستی لی راجرز است که مقام اول دسته‌بندی حرکت را تصاحب کرد. اثر او با نام هارمونی، از مجموعه شگفتی‌های این عکاس انتخاب شده است. این تصاویر زیرآب شباهت زیادی به نقاشی‌های دراماتیک باروک دارند که با حرکت داینامیک پوشیده شده اند. امسال سه نفر از ده نفر برنده بهترین تک عکس مسابقه عکاسی سونی از فرانسه بوده‌اند. یکی از این سه عکاس، نیکولاس بویه بوده است که توانست با تصویر جذاب خودش از یک عروس ژاپنی با لباس سنتی، جایگاه اول را در دسته‌بندی مسافرت به دست بیاورد.

 

عکاس‌های برنده تک عکس مسابقه عکس سونی افراد مختلفی هستند که از یک لیست نهایی خیلی قوی انتخاب شده‌اند و یک دیدگاه خلاقانه کاملا واضح دارند. عکاس‌های برنده توانسته‌اند با استفاده از هنرشان، آثار خودشان را در بالای این لیست قرار دهند.

 

کنون این عکاس‌ها باید تا ماه آپریل منتظر بمانند تا مشخص شود کدام یک از آن‌ها، به عنوان عکاس برتر سال در بخش اوپن دست خواهد یافت و جایزه ۵۰۰۰ دلاری این مسابقات را ازآن خود خواهد کرد. تصاویر این لیست بخشی از نمایشگاه عکاسی جهانی سونی خواهد بود که از ۱۸ آپریل تا ۶ می ۲۰۱۹ در سامرست هاوس لندن برگزار خواهد شد.

 

مطالعه بیشتر: سینماتوگراف‌های برنده جایزه اسکار

 

مسابقه عکس سونی

مرغ‌های ماهی‌خوار زیر آب، اثر تریسی لاند، دنیای طبیعی و حیات وحش – “در زمان سفر به شت‌لند، مهم‌ترین چیزی که می‌خواستم این بود که از مرغ‌های ماهی‌خوار در حال غذا خوردن زیر آب عکاسی کنم. عکاسی در دوردستترین سواحل شت‌لند انجام شده است. من برای طعمه از ماهی‌های مرده‌ای استفاده کرده‌ام که این مرغ‌های ماهی‌خوار معمولا برای تغذیه استفاده می‌کند. اینکه توانسته‌ام از اتفاقات زیرآب عکاسی کنم، تجربه باورنکردنی بود که من هیچوقت فراموش نمی‌کنم.”

 

مسابقه عکاسی سونی

تنه درختان، دریاچه آلدر، رودخانه نسکوالی، اورگون، اثر هال گیج، منظره – ” با پائین آمدن سطح آب به خاطر دریاچه مصنوعی آلدر که در پشت سد رودخانه نسکوالی واشنگتن ساخته شده است، تنه درختان در معرض دید قرار گرفته است.

 

مسابقه سونی

پدیده‌های طبیعی و خلقت انسانی، اثر کارول پاریات، عکاسی خیابانی – این جنگل سنگی، در جنوب چین قرار دارد که توسط پروسه فرسایش ناشی از باد و باران شکل گرفته‌اند. در پس زمینه نیز کوه‌هایی را مشاهده می‌کنید که طی یک پروسه چند میلیون ساله شکل گرفته‌اند. در بین این دو، آسمان‌خراش‌هایی قرار گرفته‌اند در مدت زمان خیلی کمی ساخته شده‌اند. با این وجود و با توجه به فرم آن‌ها، سازه‌های سنگی که از زمین برخواسته‌اند، به نظر می‌رسد که یک دیالوگ صامت با سازه‌های دست بشر برقرار کرده‌اند.

 

سونی

خیمه شب بازی با استفاده از سایه، اثر پن جیان‌هوا، فرهنگ – “خیمه شب بازی با کمک سایه یکی از هنرهای مردمی باستانی است که سابقه آن به بیش از ۲۰۰۰ سال قبل در چین باز می‌گردد. عروسک گردان‌های روستا، در حیاط یک خانه سنگی برای اهالی روستا یک نمایش عروسکی اجرا می‌کنند.”

 

خلاقیت مسابقه عکاسی سونی

سربازها و رویاپردازها، اثر مارتین استرانکا، خلاقیت

 

عکاسی از اشیا

گل فاوانی و برگ‌ها، اثر راچل ئی لام لای، اشیاء بی جان – ” با اینکه گل فاوانی خیلی زیبا است، ولی کاملا به برگ‌های سبزش وابسته است(ضرب المثل ژاپنی). شما هرچقدر با استعداد باشید، بدون کمک دیگران نمی‌توانید هیچ کاری را انجام دهید. این عکس یکی از کارهای هنری من با استفاده از رزین است. در این اثر، از رنگ دست‌ساز و رزین برای ثبت فرم‌های مایع و جامد استفاده شده است و ظاهر آن مانند یک باغ گل انتزاعی است. امیدوارم این اثر بتواند به همه یادآوری کند که فقط گیرنده نباشند و اهداکننده هم باشند.”

 

عکاسی پرتره

گریسون پری – تولد، اثر ریچارد آنست، پرتره‌گرافی – ” من برای ۵ سال با گریسون پری کار کرده‌ام و به او کمک کرده‌ام تا کمپین‌های مفهومی مختلفی برای فیلم‌های مستند اجتماعی او تولید کنیم. این مفهوم تولد با الهام از مادر خستگی ناپذیر و سوژه اصلی کودک طراحی شده است و تمام تصویر در داخل دوربین تهیه شده است.”

 

عکاسی خیابانی

موج گرما، اثر فیلیپه سارفاتی، معماری – “کارمندان موزه قرن بیست و یک، در یک ظهر تابستانی، چمن‌ها را آبیاری می‌کنند.”

 

عکاسی مسافرتی

یک زن در لباس عروس، اثر نیکولاس بویه، مسافرت – ” یک زن با لباس سنتی شیروموکو که عروس‌ها در مراسم عروسی سنتی شینتو می‌پوشند.

 

هارمونی، اثر کریستی لی راجرز، حرکت – “این عکس که در زیر آب‌های هاوایی گرفته شده‌ است، بخشی از کلکسیون شگفتی‌های من است. چیزی که بیشترین کمک را به من کرد، این بود که من از بیرون آب هم دید داشتم. من به داخل آب نگاه می‌کردم و سطح استخر را مانند یک بوم نقاشی تصور می‌کردم. من از افکت‌های طبیعی مانند انکسار نور به همراه حرکت برای تغییر واقعیت استفاده می‌کردم. همچنین تمام تصاویر در شب گرفته شده‌اند تا بتوانم نور را کنترل کنم.”

نوشته اعلام نتایج بخش تک عکس مسابقه عکاسی سونی اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 208



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها