یکی از عمل های زیبایی صورت، افزایش حجم لب است. این افزایش حجم معمولا با تزریق ژل یا چربی انجام می شود. البته هر کدام از این تکنیک ها مزایا و معایب مخصوص خود را دارند و بهتر است که افراد با توجه به مزایا و معایب هر کدام، بهترین روش را برای حجم دهی به لب های خود انتخاب کنند.

فرایند تزریق ژل به لب و مزایا و معایب آن

در این روش، ماده ای به نام اسید هیالورونیک به لب های تزریق می شود. تزریق ژل به بی حسی موضعی نیاز دارد و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.

از مهم ترین مزیت های ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه تزریق ژل از هزینه تزریق چربی کمتر است.
  • عوارضی چون قرمزی و کبودی اگر در این تزریق وجود داشته باشند، بعد از یک دوره کوتاه از بین خواهند رفت.

البته در کنار این مزایا، تزریق ژل به لب معایبی نیز دارد و ممکن است بعد از تزریق ژل پوست شما حساس بوده و تبخال بزند البته درمان تبخال بعد از تزریق ژل لب امکان پذیر هست لذا باید توصیه های گفته شده توسط پزشک را رعایت نمایید. ازجمله این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژل ها حتی اگر از بهترین برندهای دنیا باشند، از مواد طبیعی نیستند و به صورت مصنوعی ساخته می شوند؛ بنابراین امکان این خطر وجود دارد که ژل سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و بدن نسبت به ماده تزریق شده واکنش نشان دهد که منجر به عفونت های شدیدی خواهد شد.
  • ژل ها پرکننده های موقتی هستند؛ بنابراین فرد باید به طور منظم تزریق ژل را تکرار کند.

فرایند تزریق چربی به لب و مزایا و معایب آن

فرایند تزریق چربی، فرایندی شبیه عمل است و افرادی که این روش را انتخاب می کنند، باید وضعیت سلامت عمومی خود را به پزشک مربوطه توضیح دهند. به طور کلی این عمل شامل مراحل زیر است.

  • عمل استخراج چربی که طی عمل لیپوساکشن یا لیپوماتیک از چربی های ناحیه شکم، کمر یا پهلو برداشت می شود.
  • قرارگیری چربی خارج شده در دستگاه سانتریفیوژ تا بافت خالصی از چربی به دست آید.
  • بی حسی موضعی و تزریق با استفاده از سرنگ های بسیار کوچک

افزایش حجم لب

البته ممکن است که پزشک مقداری بیشتر از مقدار موردنظر چربی به لب تزریق کند که طبیعتا باعث تورم شده و فرد بهتر است یک یا دو روز استراحت کند. این مساله به این علت است که طی 6 ماه اول، 60 درصد از چربی های تزریق شده به نواحی بدن از بین خواهند رفت و تنها 40 درصد باقی می ماند. البته در صورتی که مواد غذایی موردنیاز برای سلول های چربی فراهم شود، سلول ها رشد خوبی کرده و در نتیجه حجم لب ها افزایش می یابد.

از مهم ترین مزایای تزریق چربی به لب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در روش تزریق چربی از چربی های اضافه بدن استفاده می شود که این پرکننده ایمن و طبیعی است.
  • تزریق چربی علاوه براینکه باعث افزایش حجم لب ها می شود، بلکه سلول های بنیادی موجود در بافت چربی با انتقال به مکان جدید و ایجاد تحرک در بین سلول های آن قسمت و تکثیر در طولانی مدت باعث جوانسازی لب می شود.
  • در این روش چربی ها از یدن خود فرد گرفته می شوند؛ بنابراین چربی های اضافی را در سایر قسمت های بدن کاهش داده و باعث می شود که فرد به تناسب اندام برسد.

معایب این تکنیک نیز عبارتند از:

  • تزریق چربی از تزریق ژل سخت تر است. این تزریق به بیهوشی یا بی حسی طولانی مدت نیاز دارد.
  • عوارض جانبی تزریق چربی مانند ورم ها و کبودی ها در مقایسه با تزریق ژل بیشتر است و ممکن است که چربی در زیر پوست گلوله شود. (این عوارض بعد از چند روز از بین خواهند رفت. )
  • مشاهده نتیجه تزریق چربی به گذشت زمان طولانی تری نیاز دارد. این در حالی است که بعد از تزریق ژل فرد می تواند به سرعت نتیجه حاصل از تزریق را ببیند.

زمان ماندگاری تزریق ژل بیشتر است یا تزریق چربی؟

از تفاوت های اصلی بین تزریق چربی و ژل، ماندگاری آنهاست. معمولا تزریق ژل به لب بین چند ماه تا یک سال ماندگار است؛ اما تزریق چربی می تواند تا چندین سال دوام داشته باشد. البته میزان ماندگاری تزریق ژل یا تزریق چربی به مراقبت های پس از انجام تکنیک ها نیز بستگی دارد.

معمولا بعد از تزریق ژل به فرد توصیه می شود که از وارد کردن فشار و ضربه به لب ها خودداری کند تا میزان ماندگاری آن افزایش یابد؛ اما در تزریق چربی به فرد توصیه می شود که رژیم غذایی خود را تنظیم کرده و از کاهش وزن شدید اجتناب کند؛ زیرا اگر فرد کاهش وزن شدید داشته باشد، اولین سلول هایی که از بین می روند، سلول های چربی خواهند بود.

تزرق ژل لب

 شرط سنی در تزریق ژل یا چربی به لب ها

برای تزریق چربی به لب ها یک فرد جوان باید به بلوغ برسد و حتی بعد از بلوغ نیز باید وارد چرخه ثبات در بدن خود شود که معمولا تا 20 الی 21 سالگی فرد طول می کشد؛ اما در تزریق ژل به هیچ عنوان سن اهمیتی ندارد و هر فرد به دلخواه خود می تواند در لب یا سایر قسمت های بدن خود ژل تزریق کند.

تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟

همان طور که گفته شد، تزریق چربی ماندگاری بیشتری دارد؛ اما فرایندی پیچیده است و مشاهده نتیجه تزریق نیز به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت؛ اما تزریق ژل بسیار راحت تر است.

تزریق ژل نیز اگر توسط فرد بی تجربه ای انجام شود، عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. در صورتی که ماده پرکننده وارد جریان خون شود، برای فرد خطرناک خواهد بود.

تزریق چربی به لب برای افرادی که چربی اضافی ندارند، انجام نمی شود؛ زیرا استفاده از چربی های موردنیاز بدن برای تزریق در لب می تواند برای سلامتی فرد خطرآفرین باشد. بنابراین هر فرد باتوجه به شرایط بدن خود و همچنین مزایا و معایب هرکدام از این تزریق ها می تواند یکی از دو روش را انتخاب کند.

در هر صورت توصیه می شود که حتما همه افراد برای انجام این عمل زیبایی به افراد باتجربه و مراکز معتبر مراجعه کنند.

امتیاز به مطلب post

drsalamatسلامت2 سال پیش • dahio.com • 11

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها