استان چهارمحال وبختیاری به نقل از پایگاه خبری پلیس ، به مناسبت روز خبرنگار، آیین تجلیل از خبرنگاران و نشست خبری سردار “منوچهر امان‌اللهی” با اصحاب رسانه، در سالن ولایت ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.
فرمانده انتظامی استان در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگار واقعی کسی است که آزادانه و بدون بیم و هراس از دشواری‌های این راه بی‌پایان، همواره در مقابل این وظیفه خطیر و عظیم بدون کوچکترین چشم داشتی به ایفای رسالت مقدس خویش پرداخته‌است.
وی یاد آور شد: تعیین روز خبرنگار و بزرگداشت یاد و خاطره فداکاری‌های شهدای عرصه خبر و پاسداشت مقام و منزلت این قاصدان بی‌منت،‌ بیانگر اهمیت جایگاه اطلاع‌رسانی و همچنین قدردانی و تجلیل از تلاش‌های وافر، خستگی‌ناپذیر و صادقانه عزیزان کوشا و مسئولیت‌پذیری است که در راستای اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع واقعیت‌ها و انتقال حقایق از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.
فرمانده انتظامی استان در ادامه این نشست خبری، به تشریح اقدامات پلیس استان پرداخت و گفت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده توسط پلیس استان از ابتدای سال جاری ۴۸۵ میلیارد ریال بوده و در این مدت ۱۳۷ دستگاه خودروی قاچاقچیان توقیف شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت ۱۷ باند سرقت در استان منهدم و یک هزار و ۳۹۱ سارق دستگیر شده اند و این در حالی است که میزان سرقت نسبت به مدت مشابه ۴ در صد کاهش داشته و در حوزه کشفیات سرقت نیز ۲۱ درصد افزایش گزارش شده است.
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره بر اینکه، در این مدت برخورد با تخلفات رانندگی در سطح استان ۲۳ درصد افزایش را نشان می دهد، اظهار داشت: نیروی انتظامی یکی از ارگان‌های متولی در بحث اعمال محدودیت‌های کرونایی است و در سال جاری ۱۱ هزار و ۱۸۴ خودروی غیر بومی از مبادی ورودی استان به مبدا برگشت داده شده و بیش از ۳۸ هزار خودرو نیز مشمول جریمه نقدی شده اند.
این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در سال جاری و در راستای نظارت بر عملکرد صنوف به ویژه در زمینه نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا، ۱۳هزار و ۷۸۱ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام شده و ضمن انجام ۴۲۹ مورد تذکر به متصدیان صنوف، با حکم قضائی ۴۲۹ مورد پلمب صنوف متخلف انجام شده است.
سردار “امان‌اللهی” افزود: امسال در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از یک تن و ۵۲۵ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه ۳ درصد افزایش یافت و در این مدت یک هزار و ۶۸۷ متهم دستگیر شدند و با حکم قضائی ۲۲ منزل و واحد صنفی پلمب و ۶۴ دستگاه خودرو قاچاقچیان توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان افزود: امسال در حوزه جرایم سایبری و فضای مجازی ۵۷۱ پرونده تشکیل شده که در این زمینه ۲۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم و ۴۲۰ سایت که در آن مصادیق مجرمانه بوده نیز شناسایی شدند که این آمار نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: امسال ۲۱۷ هزار و ۱۵۰ تماس توسط مردم با سامانه ۱۱۰ گرفته شده است که عمده این تماس‌ها منجر به انجام عملیات‌های انتظامی شده است.
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش رسانه و خبرنگاران در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در جامعه افزود: رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی نقش مهم و تاثیرگذار دارند و بایستی مردم را به مسیر خوبی‌ها و رعایت هنجارها دعوت کنند و در خصوص مسایل مختلف شفاف‌سازی داشته باشند و به بیان ضعف‌ها و کاستی‌ها در حوزه‌های مختلف و ارتقای فرهنگ عمومی بپردازند.
سردار “امان‌اللهی” در خاتمه بر نقش رسانه در حوزه آموزش همگانی تاکید کرد و افزود: با افزایش آموزش می‌توان از رفتارهای خشونت‌آمیز در جامعه کاست.
گفتنی است در این مراسم از تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه، با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.

48

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 10

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها