روزنامه خبرورزشی نوشت: سایپا در حالی عنوان قهرمانی جام شهدا را مال خود کرد که از وجود دو مربی استقلال روی نیمکت سود می‌برد. بیژن طاهری و اشکان نامداری دستیاران ابراهیم صادقی هستند و حالا می‌خواهند در جمع نارنجی‌پوشان موفق شوند. به بهانه قهرمانی سایپا در جام شهدا با بیژن طاهری تماس گرفتیم و بحث‌مان با مربی کنونی سایپایی‌ها از این تیم شروع و به وضعیت استقلال کشیده شد.

قهرمان جام شهدا شدید. استارتی خوب برای فصل جدید. شرایط تیم خوب است؟
سایپا تیمی است که ۱۷ بازیکن خود را از دست داده و کار بسیار دشواری روی دوش ابراهیم صادقی است. ما به جوان‌گرایی رو آورده‌ایم و سراغ بازیکنانی رفتیم که بعضی از آن‌ها چند سال دیگر ستاره می‌شوند، اما الان کم‌تجربه‌اند. جام شهدا فرصت خوبی برای ما بود تا روی نقاط ضعف و قوت‌مان کار کنیم.

البته پرسپولیس را هم بردید.
وقتی با پرسپولیس افتادیم، خوشحال شدیم، چون بازی با این تیم یعنی فراهم شدن شرایط برای تقابل با یک تیم قدرتمند. پرسپولیس در نیمه دوم همه نفراتش را داشت و واقعاً از پیروزی بر این تیم خوشحال شدیم، چون بچه‌های‌مان نشان دادند که توانایی بردن یک تیم بزرگ را دارند.

دقیقاً یک سال قبل در چنین روزهایی شما مربی استقلال بودید و دستیار شفر. وضعیت این روزهای استقلال بهتر است یا اوضاع آن روزها؟
قطعاً شرایط استقلال امروز از پارسال خیلی خیلی بهتر است. این تیم اغلب نفرات موردنظرش را دارد و با ترکیبی نسبتاً کامل راهی اردوی ترکیه شد، ولی ما پارسال این شرایط را تحت هیچ شرایطی نداشتیم. در حالی به اردو رفتیم که جپاروف و تیام نبودند. داستان سوپرجام هم بود و… یک کلام بگویم: استقلال تابستان سال گذشته از هم پاشیده بود.

ولی خیلی‌ها از شفر انتقاد می‌کنند که ۱۰ روز دیرتر تمرینات را شروع کرد و همین مسئله لطمه بزرگی به تیم وارد کرد. شما این انتقاد را قبول دارید؟
… (مکث می‌کند) نه به نظر من شفر اشتباه نکرد. این مربی که الان دیگر ایران نیست، ولی واقعیت امر این است که شفر قبل از رفتن فهرست موردنظرش را به باشگاه داد و گفت این نفرات را برایم بگیرید، ولی نه تنها آن بازیکنان را نخریدند بلکه کلی مهره هم از دست دادیم. در روزهایی که وینفرد شفر ایران نبود، سرور جپاروف، مامه تیام، امید ابراهیمی و مجید حسینی را از دست دادیم و آن بنده‌خدا هم مقصر نبود. وقتی این بازیکنان کلیدی را از استقلال بگیرند. بودن یا نبودن سرمربی به چه دردی می‌خورد؟ شما فرض کنید شفر هم می‌آمد و تمرینات ۱۰ روز زودتر شروع می‌شد، ولی ۴ مهره کلیدی رفته باشند خب دیگر بودن یا نبودن سرمربی به چه دردی می‌خورد؟

استقلال در این فصل آرش رضاوند و علی دشتی را از سایپا گرفته، به نظر شما این نفرات در لیست شفر برای فصل آتی (در صورت ماندن در استقلال) هم بودند؟
اگر شفر لیستی هم برای فصل بعدی داشت، من ندیدم. به طور کلی وینفرد شفر خودش فصل قبل هم می‌دانست رفتنی است. بعد از ناکامی مقابل پرسپولیس در شهرآورد خودش می‌دانست رفتنی شده و فصل بعد در استقلال نیست به همین خاطر ماجرای لیست بازیکنان استقلال برای فصل آینده اصلاً جدی نشد.

آرمین سهرابیان از استقلال جدا شد و سایپا پیوست تا همکاری شما تداوم پیدا کند.
آرمین را استقلالی‌ها نخواستند و خودشان او را از فهرست کنار گذاشتند. ما هیچ بازیکنی را از استقلال غر نزدیم. البته فوتبال حرفه‌ای است و بازیکنان حق انتخاب دارند، ولی وقتی استقلال خودش این بازیکن را نمی‌خواست، بدیهی بود که می‌توانست با سایر تیم‌ها مذاکره کند و سایپا حتماً گزینه خوبی است؛ تیمی بی‌حاشیه و تهرانی. این را هم بگویم که آرمین انتخاب خود آقای ابراهیم صادقی بود. مدافعی بی‌حاشیه که قطعاً در این فصل کمک حال‌مان می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید: قیمت واقعی گزینه خارجی پرسپولیس فاش شد

43503

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 50



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها