به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «وینست امانوئل» یک کهنه‌سرباز آمریکایی با انتشار یک نامه، ابعاد پنهان کمک‌های آمریکا در شکل‌گیری گروه تروریستی داعش را فاش کرد.

وی در این نامه نوشته است: من به ایجاد و شکل‌گیری داعش کمک کردم. جنایات انجام شده توسط ارتش آمریکا در خاورمیانه، منجر به تشکیل گروه تروریستی داعش شد. پس از چهارده سال مبارزه با تروریسم، غرب به تولیدکننده بربریت و ایجادکننده «دولت‌های ورشکسته» تبدیل شده است. چه اتفـاقی رخ داد که گـروه تروریستی داعش شکل گرفت؟

این سرباز آمریکایی که در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ میلادی در گردان یکم هنگ هفتم نیروی دریایی آمریکا در عراق خدمت کرده است، اظهار داشت: «من به طور روزانه، وقاحت و فحاشی که نیروهای ارتش آمریکا مرتکب می‌شدند را می‌دیدم و در آنها مشارکت می‌کردم.»

او در بخش دیگری از این نامه نوشته است: «من نمی‌توانم کودکانی را فراموش کنم که رفقای من به سمت آنها استخوان‌های جیره غذایی‌شان را پرت می‌کردند. آنها فقط به این کودکان شکلات نمی‌دادند، بلکه رفقای من به آنها بطری های آب می‌دادند که درون آنها از ادرار سربازان آمریکایی پر شده بود؛ یا درون بطری‌ها سنگریزه، ته مانده غـذا، و اشیاء دیگر ریخته شده بود. من از خودم می‌پرسم، چند نفر از اعضای داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی این چیزهای کوچک را به خاطر می‌آورند؟»

این نظامی سابق آمریکایی درباره شکنجه‌های اعمال شده بر عراقی‌ها می‌نویسد: «من خوش شانس بودم و در این شکنجه‌ها شرکت نداشتم؛ اما به یاد می‌آورم که تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به من می‌گفتند که چگونه عراقی‌ها را با آرنج، زانو و سر مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند.»

وی می‌نویسد: «نیروهای آمریکایی، مردان عراقی را مجبور می‌کردند با دیگر زندانیان رابطه جنسی برقرار کنند و آنها را با چوب و باتوم کتک می‌زدند.»

او در ادامه گفت: «ما حداقل یکی از زندانیانی را که جان سالم به در برده است می‌شناسیم: ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش.»

وی در ادامه توضیح می‌دهد: «امروزه، عراق یک کشور کاملا ویران با مردمانی مسموم و زخمی، محیط طبیعی سمی‌شده بر اثر بمب‌های غنی‌شده با اورانیوم است. پس از چهارده سال جنگ و مبارزه با تـروریسم، یک چیز مسلم و قطعی است، غـرب به مـولد بربریت و ایجاد دولت‌های ورشکسته بدل شده است. پس از گذشت این سال‌ها، انسان از نگاه‌های گرم کودکان عراقی شرم می‌کند. کابوس و افکارش بی‌وقفه و پیوسته به او یادآوری می‌کنند که «داعش از کجا به وجود آمد؟»

وی با ابراز تاسف می‌نویسد: «این نفرتِ قابل درک و تاسف‌برانگیز، برای دهه‌های آینده به سوی غـرب هدایت خواهد شد.»

وی در پایان نامه خود چنین نتیجه‌گیری می‌کند: «در آینده، این که چگونه غرب تروریسم را مدیریت می‌کند، تا حدود زیادی به تصمیم کشورهای غـربی برای حفظ این نگرش تروریستی بستگی دارد. واضح‌ترین روش برای جلوگیری از ایجاد سازمان‌هایی مانند داعش در آینده، مخالفت با نظامی‌گری غرب در تمام اشکال آن همچون کودتای سازمان سیا، جنگ‌های نیابتی، حملات پهپادها، همراهی در شورش‌ها، جنگ اقتصادی و غیـره است.»

hotnewsجهان5 سال پیش • dahio.com • 142



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها