Alfa Romeo

الفارومئو جولیا ۲۰۱۹

کمپانی ایتالیایی آلفارومئو خودروی جولیای ۲۰۱۹ را در در چند نسخه متفاوت عرضه کرده است که veloce ، Super و Quadrifoglio مدل های مختلف این خودرو هستند. در این مقاله قصد داریم تا مدل veloce را مورد بررسی قرار دهیم.

veloce در جایگاه پایین تری نسبت به Quadrifoglio قرار دارد و به نوعی با پیشرانه در نظر گرفته شده برایش و سیستم ها و امکانات ایمنی خودروی قابل قبولی از نظر مردم بوده و رقیبی برای خودروهای BMW 330i و  Mercedes-Benz C300 و  Jaguar XE R-Dynamic HSE در رنج قیمتی ۷۰ هزار دلار محسوب می شود.

Alfa Romeo

نسخه Quadrifoglio که پیشرانه قدرتمندتری دارد با یک موتور ۲٫۹  لیتری ۶ سیلندر توئین توربو که قادر است ۵۰۳ اسب بخار نیرو تولید کند به بازار عرضه می شود، این پشیرانه  توسط فراری توسعه پیدا کرده است. قدرت در تمامی نسخه‌ها توسط یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

Alfa Romeo

پیشرانه

الفارومئو جولیا ۲۰۱۹ قدرتش را از طریق یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی می گیرد که قادر است ۲۰۶ کیووات قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند ( پیشرانه bmw 330i که یک موتور ۲ لیتری است نیروی ۱۹۰ کیلوواتی وگشتاور۴۰۰ نیوتن متری تولید می کند ).  این نیروی تولید شده توسط یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF به چرخ ها منتقل می شود. این پیشرانه ۵۹ کیلووات و ۷۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به الفارومئو جولیا Super variants تولید می کند.

Alfa Romeo

الفارومئو پلتفرم جدیدی با نام جورجیو برای خودروهایش طراحی کرده است که به صورت دیفرانسیل عقب نیروی تولید شده را به چرخ ها منتقل می کنند، جولیا از این پلتفرم بهره می برد و به نوعی به رقیبی برای خودروهای مرسدس و بی ام و هم تراز خودش تبدیل شده است.

شتاب و مصرف سوخت

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۵٫۷ ثانیه ثبت شده است  که از الفارومئو Quadrifoglio که زمان ۳٫۹ ثانیه را ثبت کرده کند تر اما از دیگر رقبایش همانند ۳۳۰i که زمان ۵٫۸ ثانیه را ثبت کرده اند سربع تر است.

مصرف سوخت این خودرو در شرایط ترکیبی و حالت eco مقدار ۶٫۱ لیتر اندازه گیری شده است که  با خروج از این حالت و فشردن پدال گاز و سرعت گرفتن خودرو این مقدار به ۸٫۸ لیتر افزایش پیدا می کند.

Alfa RomeoVeloce به کمک سیستم های مغناطیسی می تواند در شرایط مختلف رانندگی و سطوح مختلف میزان ارتعاشات وارده به خودرو را کاهش دهد و سیستم فنر بندی خودرو را شل یا سفت کند. رینگ های ۱۹ اینچی با تریم مشکی یکی از مشخصه های اصلی این خودرو است در مقایسه با نسل های گذشته است.

سیستم های ایمنی

سیستم های مانند مانیتورینگ نقطه کور در ایینه های جانبی، کروز کنترل فعال ، هشدار عبور و مرور از عقب و AEB به صورت فعال در هنگام رانندگی به راننده کمک می کنند. سیستم هشدار خروج از خط نیز وجود دارد که زمانی که از بین خطوط عبور می کنید به شما هشدار می دهد اما مثل سیستم های مرسدس و بی ام و خودرو را در بین خطوط نگه نمی دارد.

Alfa Romeo

صفحه نمایش این خودرو که تلفیقی از سیستم های انالوگ و دیجیتال است در کنار طراحی استوانه ای یکی از قسمت های مورد توجه در کابین خودرو به شمار می رود. فرمان این خودرو که با پوششی از جنس چرم و به فرم D شکل طراحی شده است شباهت فراوانی با خودروهای بی ام و دارد. کلید های تعبیه شده بر روی فرمان امکان دسترسی راحت راننده به برخی از امکانات این خودرو را فراهم می کند و یکی دیگر از بخش های قابل توجه این قسمت قرار گرفتن کلید استارت این خودرو بر روی فرمان است.

Alfa Romeo

یکی از مشکلات یا نکات منفی که در این کابین مشاهده می شود استفاده از پلاستیک نسبتا خشک در برخی از قسمت های این خودرو است که دسته دنده این خودرو یکی از همین بخش ها است. صفحه نمایش ۸٫۸ اینچی این خودرو که سیستم های ناوبری و برخی دیگر از امکانات این خودرو را کنترل می کند در مقایسه با جدیدترین سیستم های المانی که از فناوری های Apple CarPlay/Android Auto پشتیبانی می کنند کمی قدیمی به نظر می رسد ولی در کل سیستم قابل قبولی است

Alfa Romeo

امکانات

الفارومئو برای این که تمرکز راننده به جاده بیشتر باشد از سیستم head-up display در این خودرو استفاده کرده که اطلاعات سرعت را بر روی شیشه جلو خودرو منعکس می کند تا راننده تسلط بیشتری بر رانندگی داشته باشد.

از امکانات این خودرو همچنین می توان به سیستم گرمایش صندلی ها، سنسور پارک خودرو، چراغ های جلو۳۵W Bi-Xenon  با پرتو خودکار، شیشه های دودی ،  سیستم صوتی ۱۰ بلندگو با ۴۰۰W اشاره کرد.

Alfa Romeo

با توجه به ارتفاع نسبتا پایین این خودرو برای افراد قد بلند نشستن در این خورو می تواند کمی ازار دهنده باشد. با توجه به سایز بدنه خودرو فضای باری که جولیا در اختیار سرنشینان قرار می دهد ۴۸۰ لیتر است که فضای نسبتا قابل قبولی برای این خودرو بشمار می رود.

منبع: caradvice

نوشته الفارومئو جولیا ۲۰۱۹ : برسی و مشخصات اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو. پدیدار شد.

hotnewsخودرو4 سال پیش • dahio.com • 40



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها