خرید تویوتا کرولا ۲۰۱۵ بسته به مدل آن حدود ۳۵۰ میلیون تومان قیمت دارد وسراتو معمولا ۵۰ میلیون تومان از آن ارزان‌تر است. در سری آخر تولید آنها هر دو موتوری دولیتری دارند اما سراتو شتاب بالاتری را تجربه می‌کند. البته سری سراتو ۱۶۰۰یک موتور ۱.۵ لیتری داشت که در نتیجه از نظر شتاب و سرعت کمی کندتر از کرولاست.

طراحی سراتو برخلاف تویوتا کرولا محافظه‌کارانه نیست و هیجان بیشتری به راننده هدیه می‌دهد. به طور کلی سراتو چهره جوان‌پسند و کرولا کابین باکیفیت‌تری دارد. اگرچه سرعت نهایی سراتو و کرولا مشابه همدیگر است اما از نظر گیربکس سراتو یک خودروی شش دنده‌ای تیپ ترونیک دارد و کرولا چهاردنده‌ای.

اگر هم سوخت بنزین و آلایندگی این دو دستگاه را در دو کفه ترازو قرار دهیم شاهد عملکرد بهتر کرولا به عنوان خودروی یورو پنج در مقایسه با سراتو (بعنوان خودروی یورو چهار) هستیم.

لوازم یدکی

با اینکه قیمت لوازم یدکی سراتو کمتر از تویوتا کرولا است اما محصولات تویوتا بسیار کمتر نیاز به تعمیر و تغییر قطعه پیدا می‌کنند. این خودروساز در کشور ۶۷ نمایندگی و کیا ۴۱ عاملیت که این نشان دهنده توزیع بهتر خدمات پس از فروش شرکت کرولااست.

کرولا و النترا

در بررسی که متخصصین J.D. Powers داشته‌اند النترای قبلی موفق به دریافت نمره متوسط شد که احتمالا در محصولات ۲۰۱۸ ارتقا یافته. نتایج تحقیق این موسسه معتبر آمریکایی که به بررسی نظر مشتریان در مورد کالاهای مختلف می‌پردازد نشان می‌دهد که تویوتا کورولا توانسته موفق‌تر از النترا ظاهر شود. از سال ۲۰۱۷ فقط یک مدل دو لیتری از کورولا به بازار عرضه می‌شود که مقدار بنزین مصرفی در این خودرو ۸.۷ لیتر در مسیر شهری است. این رقم برای النترا به ۸.۱ لیتر می‌رسد.

در راس ویژگی های منفی امنیتی که ما را در خرید تویوتا کرولا به تردید می‌اندازد، باید به داشتن تنها دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو اشاره کنیم. در آزمون سازمان euroNCAP النترا با عنوان top safety pick  عنوان ایمن‌ترین خودرو را بر شانه خود نصب کرد اما کرولا چندان موفق ظاهر نشد. در فیلمی که این موسسه منتشر کرده این دو خودرو هنگامی که با شتاب و قدرت مشابهی با یک جسم سخت تصادف کنند، کرولا بیشتر خمیده می‌شود و فشار بیشتری به پا و شکم راننده می‌آید.

اگرچه کورولا سعی کرده تا با زمانه خود پیش برود اما هنوز از برخی تکنولوژی‌های جدیدی که النترا دارد دور است. برای با خرید تویوتا کرولا ما از تکنولوژی تشخیص نقطه کور محروم می‌شویم. همچنین ال-سی-دی کرولا کوچک‌تر از النترا بوده و سیستم صوتی النترا را شرکت اینفینیتی ساخته که کیفیت بهتری در مقایسه با کرولا دارد. در النترا برخلاف کرولا صندلی گرمکن عقب نصب شده تا تفاوت‌ها در ابزار رفاهی را به بالاترین میزان برساند.

همچنین از نظر امکانات رفاهی باید گفت که النترا هنگام فروش یک گارانتی سه ساله ولی کرولا یک گارانتی پنج ساله دارد. البته تعداد نمایندگی‌های تویوتا همانطور که گفته شد ۶۷ و هیوندای، ۴۷ نمایندگی است.

2121

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 197



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها