دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای به بازدید الکاظمی از سازمان امنیت ملی این کشور اشاره کرد و نوشت که وی با  «فالح الفیاض» رئیس، مدیران و کارکنان این سازمان ملاقات کرد.

الکاظمی در این دیدار از تلاش های کارکنان سازمان امنیت ملی، نقش آنان در مبارزه با تروریسم و ​​انجام فداکاری ها برای تقویت امنیت داخلی عراق قدردانی کرد. 

نخست‌ وزیر عراق تاکید کرد که دولت برای غلبه بر بحران ها و رویارویی با چالش ها به ویژه مشکلات اقتصادی با موانع بزرگی مواجه است اما با این وجود برنامه های مختلفی برای رفع آنها دارد. 

وی گفت: دستیابی به امنیت اقتصادی در این مرحله و توانایی دولت در حمایت و تأمین منافع مردم در کنار امنیت شهروندان و کشور بسیار اهمیت دارد.

افت قیمت نفت در بازارهای جهانی درآمدهای اقتصادی عراق را به شدت کاهش داده است.

این روند در کنار کاهش صادرات نفت، اقتصاد تک محصولی عراق را که بیش از ۹۰ درصد از درآمدهای آن از محل فروش نفت تامین می شود با چالش جدی مواجه کرده است.

عراق اکنون با کسری بودجه رو به رو است، به باور بسیاری از کارشناسان ادامه این وضعیت دولت این کشور را در ماه آینده میلادی ناتوان از پرداخت حقوق هشت میلیون کارمند و بازنشسته دولتی خواهد کرد.

از سوی دیگر، بحران کرونا و پیامدهای ناشی از آن از جمله تعطیلی سراسری کشور در چهار ماه گذشته نیز ضربه جدی به اقتصاد بی رمق عراق وارد کرده است.

عراق تا پیش از بحران کرونا و کاهش تقاضای جهانی، با تولید روزانه چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه چهارمین تولید کننده نفت بود.

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 5



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها